מיקרוסופט השיקה את גרסת העדכון חלונות 8.1

ענקית התוכנה עדכנה את מערכת ההפעלה המדשדשת: כפתור "התחל" חזר לסביבת העבודה השולחנית, אפשרות אתחול לממשק אריחים או לשולחן העבודה, שליטה טובה יותר בצבעים ובתמונות הרקע, ועוד ● חלונות 8.1 תכלול גם גרסה חדשה לאינטרנט אקספלורר

מיקרוסופט (Microsoft) הכריזה אתמול (ד') בוועידת Build, באופן צפוי יש לציין, על הזמינות להורדה של גרסת הסקירה המוקדמת של חלונות 8.1 – גרסת העדכון המיוחלת לחלונות 8 (Windows 8) המדשדשת.

הגרסה, אותה ניתן יהיה להוריד לפי ההוראות כאן, אמורה לתקן תקלות בגרסה הנוכחית של חלונות, כאלו שהובילו לתלונות רבות של המשתמשים. התיקון המשמעותי ביותר, לפחות מבחינת הד ציבורי, הוא החזרת הכפתור "התחל" לסביבת העבודה השולחנית המוכרת. הכפתור החדש-ישן מאפשר לכבות את המחשב ישירות משולחן העבודה, וכן מאפשר לארגן את הקבצים ואת היישומים בדרך המוכרת והמקובלת.

אבל זהו כמובן רק אחד מהשינויים הרבים שתציע חלונות 8.1, שינויים שכאמור ניתן לבחון בגרסת הסקירה המוקדמת. כך, למשל, כמעין השלמה לשובו של כפתור "התחל", יוכלו המשתמשים לבחור האם לאתחל את המחשב או הטאבלט לסביבת ממשק האריחים או לסביבת שולחן העבודה. עם זאת, כברירת מחדל, המחשב יאתחל לממשק האריחים. ממשק זה כבר עבר שינוי כך שהוא יוכל להתאים את עצמו לגודל המסך בו הוא מוצג. כך, מאששת מיקרוסופט את החלטתה לאפשר את התקנת חלונות גם בטאבלטים שמסכם קטן מ-10 אינץ'. בנוסף, מפתחים יוכלו להגדיר יישומים לעבודה במסך קטן.

מיקרוסופט אף הוסיפה אפשרויות נוספות לגודל האריחים המוצגים בממשק. כעת ניתן יהיה לבחור אחד מארבעה גדלים לכל משבצת וכך לארגן באופן אישי ומוצלח יותר את מה שמוצג בתפריט האריחים הראשי. כמו כן תהיה שליטה רבה ואישית יותר בצבעים ובתמונות הרקע של שולחן העבודה.

עוד שינוי בעבודה השוטפת הוא האפשרות לפתוח מספר יישומים זה לצד זה, ולא רק שניים. המשתמשים יכולים להחליט כמה שטח מסך להעניק לכל יישום פתוח, בשונה מהעבר בו ליישום הצדדי הוקדש כחמישית המסך לכל היותר.

תיקון משמעותי נוסף שייך לחיפוש. מיקרוסופט לקחה צעד אחד אחורה ושניים קדימה בתחום זה: מצד אחד, החיפוש מציג את כל המסמכים התואמים לחיפוש נמצאים במחשב – ולא רק יישומים, כפי שהיה נהוג בחלונות ויסטה (Vista) ובחלונות 7 (Windows 7). מצד שני, תוצאות החיפוש יוצגו במסך כמו יישומים, ויכללו תמונות וקישורים מהרשת ששייכים לנושא החיפוש.

כפי שכבר ידוע מזה זמן רב, חלונות 8.1 תציג גם את הגרסה החדשה של אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer). גרסה זו אמורה להיות מהירה יותר מגרסה 10, בטוחה ויציבה יותר. בין החידושים שלה, שבעצם נלקח "בהשאלה" מכרום (Chrome) של גוגל (Google), היא היכולת לסנכרן תוויות פתוחות של הדפדפן בין מכשירים שונים, וכנראה אפילו עם טלפונים שמבוססים על חלונות פון 8 (Windows Phone 8).

מיקרוסופט נמצאת גם בתהליכים לשיפור חנות היישומים המקוונת שלה, וכן היא מחליפה חלק מהיישומים הקיימים בקצב מסודר ואיטי משהו. מכיוון שיישומים אלו נמצאים במצב בטה שלהם, אחד הדברים החשובים שחייבים לזכור לפני שמתקינים הוא שהתקנת גרסת השדרוג של חלונות 8.1 מעל התקנה קיימת של חלונות  8 תגרום לכם להתקין מחדש את כל היישומים הקיימים במחשב שלכם – אלו שהותקנו לשולחן העבודה ואלו שהורדו מחנות היישומים של חלונות – עם יציאת הגרסה הסופית של חלונות 8.1. אם אינכם רוצים להסתבך, פשוט חכו לגרסה הסופית של העדכון, שצפויה להשתחרר בסתיו בקרוב.

"מאז שהכרזנו על חלונות 8 והשקנו אותה, דחפנו קדימה באומץ לממשק חדש. עם זאת, מצאנו שאנחנו קיבלנו הרבה מאוד משוב ממשתמשים של אותם מיליוני יישומים שולחניים. אם להשתמש במונחים מעולם הקפה, הם שאלו אותנו 'למה שלא תזקקו מחדש את התערובת כאן?'. בואו נערבב את שולחן העבודה ואת חוויית היישומים המודרניים שלכם. בואו נאזן ביניהם טוב יותר", אמר בנאום הראשי בפתיחת הכנס סטיב בלמר, מנכ"ל מיקרוסופט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים