אקזיט ענק: סאפ קונה את ווקמי ב-1.5 מיליארד דולר

ווקמי מספקת פלטפורמת ענן במודל SaaS, שמכוונת משתמשים בתוכנות ובאתרי אינטרנט לביצוע פעולות ● הרכישה - על פי מחיר מניה של 14 דולר, שמהווה פרמיה של 45% לעומת שער הסגירה של ווקמי אמש (ג')

נרכשת. ווקמי.

עסקת ענק: סאפ הודיעה אמש (ג') כי היא רוכשת את חברת התוכנה הישראלית ווקמי ב-1.5 מיליארד דולר. העסקה מבוצעת במחיר של 14 דולר למניה – מה שמעניק פרמיה של 45% על מחיר המניה של ווקמי עם סגירת המסחר בניו יורק אתמול, שעמד על 9.64 דולר.

ווקמי היא חברת תוכנה ישראלית, שנוסדה ב-2011 על ידי דן עדיקא, המנכ"ל שלה, רפי סווירי, נשיא החברה, יובל שלום אוזנה ואייל כהן. היא מספקת פלטפורמת ענן במודל של תוכנה כשירות (SaaS), שמכוונת ואף מובילה משתמשים לביצוע פעולות בזמן שימוש בתוכנה או גלישה באתר האינטרנט. החברה עושה זאת בשיטת "צעד אחר צעד", כלומר: באמצעות שימוש בבלונים שבהם ניתנות למשתמש עצות. כך, הוא לא צריך לעזוב את המסך שבו הוא נמצא, לצפות בסרטונים או לקרוא במדריכים כדי להבין איך להשתמש בתוכנה או לגלוש באתר. בנוסף, ווקמי מספקת לארגונים תובנות אודות ההתנהגויות של משתמשי הקצה, ומציעה כלי תמיכה ומידע כדי שהמשתמש לא יצא מהאפליקציה של הארגון, וכך יאריך את זמן שהייתו בה.

החברה החלה להיסחר בבורסת ניו יורק לפני שלוש שנים בדיוק, לפי שווי של 2.6 מיליארד דולר. שלושה חודשים לאחר מכן היא הגיעה לשיא של 2.8 מיליארד דולר, אולם כמו חברות רבות בתחומה, מאז ירד שוויה מאוד, והיא צנחה לשפל של קצת מעל 600 מיליון דולר. כיום, אחרי שבשבועיים האחרונים זינק שער המניה שלה ב-25% עקב דו"חות רבעוניים חזקים, היא שווה 886 מיליון.

במשך השנים, ווקמי רכשה כמה סטארט-אפים, בהם ישראליים. אחת הרכישות הייתה של אבי (Abbi), שהתמחתה בבדיקות A/B ופיתחה פלטפורמה שמאפשרת להראות למשתמשים באפליקציות פרסומות בהתאם לשימושים קודמים שלו באפליקציה. כמו כן, היא קנתה, בין היתר, את ג'אקו, שמציגה למשתמשים סרטונים קצרים שמראים להם את חוויית הלקוח שלהם, ואת זסט, שמאפשרת לעובדי ידע לחפש תכנים בכמה מקורות תוכן ולהציג את התוצאות בתוכנות שמשמשות אותם.

ווקמי העבירה עם השנים את המטה שלה מישראל לסן פרנסיסקו, אולם כיום הוא יושב בתל אביב. על רשימת לקוחותיה נמנים יבמ ומשרד ההגנה האמריקני. החברה צפויה להשיק בקרוב Copilot משלה, על מנת להציע לארגונים את "הצעד הבא הטוב ביותר, מבוסס AI, לכל סביבת עבודה בכל מקום", לשון הודעת סאפ. בחברה מדגישים כי גם לאחר הרכישה, ווקמי תמשיך לתמוך באפליקציות שאינן של סאפ.

העסקה נתונה לאישורם של בעלי המניות של ווקמי ולאישורים הרגולטוריים, והיא צפויה להיסגר ברבעון הבא.

"הרכישה – אבן דרך במסע של ווקמי"

כריסטיאן קליין, מנכ"ל סאפ, אמר כי "אפליקציות, תהליכים, דאטה ואנשים הם ארבעת המרכיבים העיקריים לטרנספורמציה עסקית מוצלחת. עם רכישת ווקמי, אנחנו מכפילים את התמיכה שאנחנו מעניקים למשתמשי הקצה שלנו ומסייעים להם לאמץ במהירות פתרונות ופיצ'רים חדשים, על מנת לקבל את הערך המקסימלי מההשקעות שלהם ב-IT".

עדיקא ציין כי "הרכישה מהווה אבן דרך בולטת במסע שלנו, ומעניקה לנו את המשאבים ובסיס הלקוחות שאנחנו צריכים כדי להרחיב את המוצר שלנו ואת הגעתנו לשוק. על ידי מינוף האקו-סיסטם הרחב של סאפ, נוכל לנצל הזדמנויות לצמיחה ולתת ערך רב יותר ללקוחותינו. ביחד, אנחנו צופים לעתיד של חדשנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים