מידעטק הטמיעה ERP ב-רמט טרום, שמייצרת מיגוניות – גם במלחמה

הפרויקט בוצע במקביל לעלייה דרסטית בביקוש למיגוניות שלה ולגיוסם של רבים ממנהלי הייצור לצו 8 ● הדבר הביא לעיכוב בפרויקט, שהושלם אחרי שנה וחצי ● ההיקף הכספי: 1.5 מיליון שקלים

מערכת ERP שמסייעת לייצור מיגוניות. רמט טרום.

חברת הבנייה והתעשייה רמט טרום, מהוותיקות בארץ, השלימה באחרונה פרויקט חוצה ארגון להקמת מערכת ERP מבוססת פריוריטי. הפרויקט ארך שנה וחצי, כולל הפסקה בגלל המלחמה. הוא בוצע בשיתוף מידעטק, חברה בת של מטריקס, והיקפו הכספי נאמד ב-1.5 מיליון שקלים. המערכת משרתת כ-50 משתמשים.

רמט טרום, שמחזיקה בבעלותה מפעל לייצור אלמנטים טרומיים, חטיבת יזמות וחטיבת בנייה, מייצרת חלק ניכר מהמבנים הממוגנים בארץ. מטבע הדברים, מאז תחילת המלחמה, היקף ייצור פתרונות המיגון והמיגוניות על ידי החברה, בפרט בישראל, עלה במאות אחוזים – בשל הדרישה הגוברת בשוק.

במשך שנים התנהלה רמט טרום עם מערכת אחת לניהול כספים, שלא התאימה להיקפי הפעילות ולגיוון שלה, ועם מערכת אחרת, שנתנה תמיכה רק לחלק ממערכי הייצור. תהליכים רבים התנהלו באקסל ובחישובים ידניים. כך נוצרו פערים בין העולם התפעולי לזה הפיננסי, ויכולת הבקרה הייתה חלקית בלבד – במיוחד היכולת לנתח פערים בין מערכי הייצור. בנוסף, ניהולם של חלק מהתהליכים באופן ידני לקח זמן והביא לטעויות ו/או לאובדן ניירת במעבר של חומרים בין יחידות החברה.

עובדים במפעל של רמט.

עובדים במפעל של רמט טרום. צילום: קורל ג'יבלי כהן

באחרונה נכנסה רמט טרום לתחום היזמות בעולם הבנייה. כחלק מזה, ועקב הצורך לתמוך בטיפול במאות דיירים בו זמנית, החליטה החברה על הטמעת מערכת ERP, שתהווה One stop shop עבור כלל המערכים שלה. במסגרת הפרויקט הוטמעו תהליכים פנימיים שקושרים בין הצד הפיננסי והניהולי לזה התפעולי, וכן תמיכה בתהליכים ובהתנהלות מול לקוחות תעשייתיים שעובדים עם מערכות דוגמת פריוריטי.

במסגרת יישום מערכת ה-ERP הוטמעו ברמט טרום מודולים לניהול מחלקות החברה מקצה לקצה, ביניהם ניהול כספים, לוגיסטיקה, רכש, ייצור, תפ"י, ניהול פרויקטים ומודולים שפותחו על ידי מידעטק: מודול מזמינים ומודול קבלנים – חוזים ובקרה תקציבית, וכן מודול משכנת לניהול דיירים.

יישום מוצלח, למרות האתגרים

הפרויקט בוצע במקביל, מחד, לגידול רב בעומס העבודה של רמט טרום, עקב הזינוק במספר ההזמנות, ומהצד השני להתמודדות עם הגיוס של לא מעט מעובדי החברה למילואים בצו 8, בהם רבים מאנשי המפתח ורוב מנהלי קווי הייצור. העובדים שנשארו היו תחת עומס עבודה רב ולא היה ביכולתם להתפנות לנושא ההטמעה – מה שהביא להקפאת ההטמעה למשך כארבעה חודשים וליישום פתרונות מהירים כדי לתמוך במצב החדש שנוצר.

כחלק מההיערכות בזמן המלחמה, בתהליך קצר ומשותף לאנשי רמט טרום ומידעטק הועלה גם מודול המכירות, כדי לתמוך בכמות גדולה של לקוחות, רובם חדשים, שרכשו אלמנטי מיגון שונים בכל הארץ.

במסגרת הפרויקט הוטמעה המערכת גם במפעל הטרומי של החברה, שמייצר קירות למגורים ותעשייה, קורות לגשרים ומרכזים לוגיסטיים, עמודים, מיגוניות ומוצרי מיגון אחרים. המפעל משלב תהליכי ייצור "קלאסיים" ביחד עם ניהול פרויקטים, עבודה מול מזמינים והתנהלות קבלנית האופיינית לענף הבנייה.

אמיר שגב, מנהל הבקרה התקציבית ב-רמט טרום, אמר כי "הפרויקט יצר שפה אחידה בין מערכי החברה השונים ושיפר משמעותית את היכולת שלנו לנהל תהליכים, להתייעל, לבקר את עצמנו ולהגיב במהירות גדולה יותר לצרכים משתנים. בימים אלה אנחנו מטמיעים את מערכת המובייל עבור מנהלים ועובדים שעיקר עבודתם בשטח, ובעתיד הקרוב ניישם מודולים נוספים, שימעיטו את השימוש בניירת ויקצרו תהליכי עבודה".

הוא ציין כי "מידעטק נבחרה לניהול הפרויקט לאור הניסיון והידע שיש לה בתחומי הטמעת מערכות רבות בעולם הייצור, וניסיונה בתחומי הבנייה והמפעלים הטרומיים בפרט".

חנה שראל, מנכ"לית מידעטק, ציינה כי "הבאנו איתנו לפרויקט ב-רמט טרום את הניסיון שצברנו ביישום מערכת פריוריטי, לרבות במפעלים יצרניים, בדגש על מפעלים טרומיים, ובתחום הבניה. הפרויקט בוצע בשילוב מודולי מידעטק מתקדמים בתחום, תוך ייעול תהליכים ומתן פתרונות יצירתיים ואוטומטיים. כל זה אפשר לרמט טרום לשפר את תהליכי העבודה, כך שתוכל להתמודד עם העלייה בביקוש למוצרי מיגון במלחמה ועם הגידול המשמעותי שהיא חווה בעומס העבודה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים