גוגל תאפשר לפתח אפליקציות לאנדרואיד בלינוקס

המטרה של קידום הלינוקס גם באנדרואיד היא לאפשר למפתחים להריץ את הפיתוח שלהם לטלפונים וטאבלטים בסביבה "הטבעית" שלהם

בקרוב: אפליקציות שפותחו על לינוקס גם בטלפוני וטאבלטי אנדרואיד.

אחד הסמלילים הנחמדים שקשורים ללינוקס היה ניסיון להשתמש בסלוגן של אינטל כדי ליצור מדבקה שכתוב עליה Linux Inside, להדבקה על מחשבים שהריצו הפצה כזו או אחרת של מערכת הקוד הפתוח. בקרוב, יכול להיות שאפשר יהיה להדביק מדבקות כאלה גם על טלפונים וטאבלטים שמריצים את אנדרואיד של גוגל – מערכת הפעלה שבבסיס שלה גם היא סוג של לינוקס.

לפי הדיווחים, המהנדסים של גוגל מפתחים בימים אלה אפליקציית טרמינל, כחלק ממסגרת הווירטואליזציה של אנדרואיד, שתכלול מודל צפייה ברשת – כלומר, באמצעות דפדפן, לכאורה – למכונה וירטואלית שמריצה לינוקס דרך כתובת רשת מקומית.

המכונה הזו תאפשר הרצה של פקודות לינוקס, על אף שמדובר בסביבה שמבוססת על טכנולוגיה של ARM ולא של מעבדי x86 מבית אינטל. גוגל כבר מאפשרת להריץ סביבת פיתוח בלינוקס במערכת ההפעלה למחשבים שלה, ChromeOS, אבל זה קורה במחשבים הניידים, שמבוססים בעיקר על מעבדים של אינטל.

גוגל בכל מקרה ממליצה למפתחי אפליקציות להריץ את הפיתוח שלהם בסביבת לינוקס, וזה קהל היעד שלה. לדוגמה, ניתן להריץ את Android Studio בגרסת הלינוקס שלה – וכאמור, זה ה-IDE שגוגל ממליצה עליו למפתחים. המטרה של קידום הלינוקס גם באנדרואיד היא לאפשר למפתחים להריץ את הפיתוח שלהם לטלפונים וטאבלטים בסביבה "הטבעית" שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים