הסכם הפרישה של סטיבן סינופסקי, לשעבר מנהל חטיבת חלונות במיקרוסופט: 14.2 מיליון ד'

מי שנחשב בעיני רבים ליורשו של סטיב באלמר, הגיע להסכם פרישה נדיב עם הענקית מרדמונד שיוענק לו במהלך שלוש השנים הקרובות ● סינופסקי יהיה רשאי לעבוד גם בקרב מתחרותיה של מיקרוסופט החל מהשנה הבאה

כשמונה חודשים לאחר שהודיע מנהל חטיבת חלונות (Windows) במפתיע על פרישתו ממיקרוסופט (Microsoft), הגיעו סטיבן סינופסקי וענקית התוכנה להסכמה על תנאי הפרישה של הבכיר. מסמך שפורסם אתמול (ד') על ידי רשות ניירות הערך של ארצות הברית (SEC), מפרט את הסכם הפרישה המעניק לו כ-14.2 מיליון דולרים.

סינופסקי, שעזב את החברה במפתיע שבועיים לאחר השקת חלונות 8 (Windwos 8), יהיה משוחרר מהתחייבותו לאי-תחרות בסוף דצמבר השנה. לאחר מכן יהיה חופשי לעבוד גם אצל מתחרות של מיקרוסופט. עד לאותו תאריך, הסכים סינופסקי לא לזלזל במיקרוסופט, לא לייעץ ללקוחות מיקרוסופט בבחירת מוצרי המתחרים ולא לעודד עובדים בחברה לעזוב אותה ולעבור למקום אחר.

עוד לפי המסמכים, הסכים סינופסקי גם לא להביע טענות נגד מיקרוסופט או לתבוע אותה או את החברות הקשורות לה – סעיף רשמי שמופיע בדרך כלל בהסכמי פרישה. לא נראה שסינופסקי עומד לתבוע את החברה. מיקרוסופט, מצדה, תגמול לבכיר הפורש ותשלם לו את ערך מענק המניות שקיבל לפני השנה הפיסקאלית 2013 (שהסתיימה בסוף יוני השנה), בתוספת 50% ממענק המניות שקיבל במהלך השנה הפיסקאלית 2013 – מה שמסתכם ב-418,361 מניות.

התשלומים יתחלקו על פני תקופה עד אוגוסט 2016, וערך המניות ייקבע לפי ערך השוק בכל נקודת תשלום. ערך המניות מוערך כיום בכ-14.2 מיליון דולרים. הענקית מרדמונד הסכימה גם לפצות את סינופסקי במקרה של תביעות שיעלו מפעולות או מחדלים הקשורים להעסקתו בחברה – סעיף מקובל בהסכמים מסוג זה.

"לאחר 23 שנות שירות במיקרוסופט של סטיבן סינופסקי, שכללו הובלה של צוותים שייצרו שש גרסאות של אופיס (Office) ושתי גרסאות של חלונות, החברה תמשיך להעניק לו את הערך הכלכלי של מענקי המניות שהרוויח במהלך העסקתו. זאת, בדומה למה שאנו מעניקים לעובדים שעבדו בחברה לפחות 15 שנים ופורשים לאחר גיל 55", כתבה דוברת של מיקרוסופט בעקבות הפרסום של הרשות לניירות ערך. הסכם זה דואג לכמה היבטים חשובים למיקרוסופט, כולל התחייבות שסטיבן ימשיך לסייע לחברה בנושאים משפטיים של נכסים רוחניים עד תחילת ינואר 2017.

סינופסקי נמצא כרגע בשנת שבתון, ומלמד בבית הספר לעסקים באוניברסיטת הרווארד.

אירועים קרובים