דלתא תתבע פיצויים מקראודסטרייק ומיקרוסופט בשל ההשבתה

חברת התעופה היא כנראה הארגון שספג את הנזקים הרבים ביותר מהתקלה בקראודסטרייק, שהשפיעה על מחשבי Windows רבים ● זאת, כי היא השביתה לא רק את מערכות הצ'ק אין שלה, אלא גם את תוכנת זימון הצוותים

תובעים את דלתא, שתובעת את קראודסטרייק ואת מיקרוסופט בשל הנזקים שספגה בעקבות התקלה בקראודסטרייק.

8.5 מיליוני מחשבים נפגעו מהבאג שהיה בעדכון האבטחה של קראודסטרייק, אבל חברה אחת נפגעה, ככל הנראה, יותר מאלפי אחרות – דלתא איירליינס.

על פי דיווחים בארצות הברית, חברת התעופה מתכוונת להגיש בקרוב תביעת פיצויים נגד קראודסטרייק ומיקרוסופט, בגין הנזקים שנגרמו לה. ענקית התעופה, שהמטה שלה יושב באטלנטה, חוותה בעיות נרחבות לאחר ההשבתה: ביטולים של אלפי טיסות ועיכובים של אלפי טיסות נוספות.

גורמים בארצות הברית העריכו בפני CNBC כי עלות ההשבתות הסבה לדלתא נזק כספי בסכום שנע בין 350 מיליון לחצי מיליארד דולר.

למה דווקא בדלתא הפגיעה הייתה חמורה במיוחד?

בעוד שכלל חברות התעופה סבלו מהתקלה, כי היא השפיעה על מחשבים שנועדו לבצע צ'ק אין ללקוחות, הרי שהפגיעה בדלתא הייתה חמורה במיוחד. זאת, משום שהתקלה השביתה את תוכנת תזמון הצוותים של החברה. "אחד הכלים שלנו, שקשורים למעקב אחר הצוות, הוא מערכת קריטית", מסרה חברת התעופה. "הכלי הושפע מהתקלה ולא מצליח לעבד ביעילות את המספר חסר התקדים של שינויים שהופעלו כתוצאה מההשבתה. המערכת מבטיחה שלכל הטיסות יש צוות מלא במקום הנכון ובזמן הנכון… היא מורכבת מאוד ודורשת את מרב הזמן והתמיכה הידנית לסנכרון". לתקלה "סייעה" גם העובדה שסוף השבוע שבו היא אירעה היה העמוס ביותר בקיץ של החברה.

לפי CNBC, דלתא שכרה את פירמת עורכי הדין בוייס שילר פלקסנר, שהיו"ר שלה, דיוויד בויז, ייצג בעבר את ממשלת ארצות הברית בתיק בנושא הגבלים עסקיים – נגד מיקרוסופט. רשת החדשות ציינה שדלתא טרם הגישה את התביעה.

השבתה של יותר משישה ימים

ההשבתה העולמית, שהחלה בעדכון הפגום של קראודסטרייק ומשם דילגה למערכות – בעיקר כאלה שמבוססות על Windows, אבל גם כאלה שמבוססות על לינוקס, הביאה לכך שהמערכות של דלתא הושבתו למשך יותר משישה ימים.

ביום ה' האחרון הודיעה דלתא כי מערכותיה התפעוליות שבו לשגרה. "דלתא מחויבת לדאוג ללקוחות במהלך תקופה זו", נמסר מהחברה, "והיא נקטה בכמה צעדים נוספים כדי לפעול עבור לקוחות שנפגעו מעיכובים ומביטולים".

קראודסטרייק ומיקרוסופט לא הגיבו לדיווח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים