ארה"ב: כמחצית מהתרומות של ארגונים לבחירות – מתעשיית הקריפטו

חברות כגון קוינבייס וריפל תרמו 119 מיליון דולר למועמדים משתי המפלגות, במטרה שייטיבו איתן ● זאת, על רקע המאבקים המשפטיים שממשל ביידן פתח נגד כמה מהן

יותר כסף מתעשיית הקריפטו מעורב במרוץ לגבעת הקפיטול.

תעשיית הקריפטו בולטת מאוד בתרומות שהיא נותנת למועמדים בבחירות הקרבות לנשיאות בארצות הברית: על פי דו"ח של ארגון Public Citizen, שפורסם לפני ימים אחדים, כמעט מחצית מסך כל התרומות של ארגונים לקמפיינים של המועמדים השונים הגיעו ממנה.

לפי הדו"ח, תעשיית הקריפטו תרמה לקמפיינים השונים עד לסוף חודש יוני 119 מיליון דולר, כאשר כ-80% מהסכום מגיע מחברות הקריפטו הגדולות קוינבייס וריפל. מדובר ב-48% מתוך סך תרומות כולל מארגונים של 248 מיליון דולר.

רוב הכסף הולך למועמדים שהם פרו תעשיית הקריפטו באופן מובהק. זאת, על רקע המאבקים המשפטיים שממשל ביידן פתח בהם נגד קוינבייס וריפל, וגם נגד חברות אחרות בתעשייה. עם הכסף הזה, חברות הקריפטו מעוניינות להשפיע על המערכת הפוליטית האמריקנית בארצות הברית כך שתיטיב איתן.

חלק מהסכום נתרם על ידי פיירשייק, שהוא גוף לובינג פוליטי של תעשיית הקריפטו. אם מחברים את הסכום לכספים שתרמו למועמדים עשירים שעשו את הונם מתחום המטבעות הווירטואליים, מגיעים ל-202 מיליון דולר. יצוין שבניגוד למסורת, שלפיה חברות תורמות לצד אחד של המפה הפוליטית האמריקנית, חברות הקריפטו תורמות למועמדים דמוקרטים ורפובליקנים כאחד.

באשר לפיירשייק, בארגון לא מסתפקים בתרומות למועמדים פרו קריפטו, אלא גם מפרסמים מודעות נגד מועמדים ש-"עושים בעיות" לתעשייה. כך, למשל, הגוף פרסם מודעות ופעל נגד שני מועמדים שבסופו של דבר הפסידו: נגד המועמדת בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית לסנאט של קליפורניה, קייטי פורטר, ונגד המועמד הדמוקרטי מניו יורק, ג'מאל באומן.

מחבר הדו"ח, ריק קלייפול, כתב כי "אין תעשייה אחרת בעבר שקידמה בברכה בצורה ברורה כל כך גיוס של כל כך הרבה כסף ישירות מתאגידים ושימוש פומבי בו כדי ליישר מחוקקים, כך שיאמצו את המדיניות העדיפה עליה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים