נמל התעופה של סיאטל הותקף בסייבר – מערכות הושבתו

ההשבתה גרמה להפסקת הפעילות של חלק ממערכות ה-IT באופן ממושך, לשיבוש מערכות הצ'ק-אין להזמנות ולעיכוב טיסות ● נכון לעכשיו, שלושה ימים אחרי האירוע, האתר של נמל התעופה טרם חזר לאוויר

נמל התעופה של סיאטל.

נמל התעופה הבינלאומי של סיאטל, טקומה (Tacoma, SEA-TAC), חווה מתקפת סייבר בסוף השבוע האחרון – מה שגרם להפסקת הפעילות של חלק ממערכות ה-IT באופן ממושך, לשיבוש מערכות הצ'ק-אין ולעיכוב טיסות.

שדה התעופה הבינלאומי העיקרי של סיאטל הוא העמוס ביותר באזור צפון מערב ארצות הברית: בשנה החולפת עברו בו יותר מ-50 מיליון נוסעים. השדה משמש גם האב, "תחנה מרכזית", לאלסקה איירליינס ולדלתא, ואפשר לטוס ממנו ל-91 יעדים מקומיים ול-28 יעדים בינלאומיים (לא לישראל).

בשבת האחרונה הודיעו רשויות הנמל כי הן סובלות מהשבתה מתמשכת, "שנגרמה ממתקפת סייבר אפשרית" – מה שאילץ את אנשיהן לבודד מערכות קריטיות מסוימות כדי להכיל את הנזק.

"נמל התעופה של סיאטל חווה השבתה בשירות האינטרנט ומערכות ווביות. זו משפיעה על מערכות מסוימות בנמל התעופה", פרסמו רשויות הנמל ב-X. "ההשבתה של מערכות מסוימות מעידה על מתקפת סייבר אפשרית. אנשי הנמל בודדו מערכות קריטיות ונמצאים בתהליך של עבודה להחזרת השירות המלא". הרשויות לא ציינו מתי המערכות ישובו לפעולה תקינה ומלאה. "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות הרלוונטיות ועוזרים לנוסעים שעלולים להיפגע מההשבתה", כתבו.

השיבושים בפעולת חלק ממערכות המחשוב עדיין נמשכים ונכון לפרסום שורות אלה, אתר האינטרנט של נמל התעופה עדיין לא חזר לאוויר. לנוסעים נאמר כי עליהם לבצע פעולות מסוימות, כגון צ'ק-אין לטיסות הקרובות שלהם, באמצעות האפליקציות של חברות התעופה שבהן הם טסים. זאת, כי מחשבים מקומיים נותרו לא פעילים.

ה-FBI אישר את דבר המתקפה, אולם גם הוא, כמו אנשי הנמל, לא סיפק פרטים לגביה. אין קבוצת האקרים שנטלה אחריות על המתקפה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים