נתונים: הלחץ האמריקני על סין בתחום ייצור השבבים לא מצליח

למרות המגבלות שהטילה ארצות הברית, חברות ייצור השבבים הסיניות הוציאו במחצית הראשונה של 2024 לא פחות מ-25 מיליארד דולר כדי לקנות מכונות וכלים ● עד מתי האמריקנים יעלימו עין?

נראה שהסינים מצליחים להתגבר על הלחץ האמריקני.

ארצות הברית אמנם מנסה למנוע מסין להתקדם ביכולות ייצור השבבים שלה, אבל כנראה שזה לא ממש מצליח לה. משרד המסחר האמריקני מפעיל לחץ על חברות ייצור הכלים המתקדמים עבור קווי הייצור של מעבדים, אך למרות זאת, לפי נתונים שדווחו על ידי SEMI, ארגון האם של תעשיות המיקרו-אלקטרוניקה, חברות ייצור השבבים הסיניות הוציאו במחצית הראשונה של 2024 סכום של לא פחות מ-25 מיליארד דולר כדי לקנות מכונות וכלים.

לפי הנתונים, החברות הסיניות הוציאו בתקופה זו על רכישת כלי ייצור יותר מאשר החברות לייצור שבבים בארצות הברית, טייוואן ודרום קוריאה גם יחד. לפי נתונים ראשוניים לגבי חודש יולי, המגמה ממשיכה, וסין נמצאת כנראה בדרך לשבור את השיא השנתי בהיבט הזה.

"אנחנו רואים שסין ממשיכה לקנות את כל הציוד שהיא יכולה למתקני ייצור השבבים החדשים שלה. חששות לגבי הגבלות פוטנציאליות נוספות דחפו את החברות גם להבטיח ציוד נוסף שהן יכולות לקנות מראש", אמר קלארק טסנג, מנהל מודיעין שוק בכיר ב-SEMI.

הוא הוסיף כי יש יותר מ-10 חברות סיניות ברמה גבוהה יחסית שמשקיעות כסף רב ברכישות ציוד. מגמה זו משתלבת בכך שסין אמורה להיות המדינה שבה ישקיעו הכי הרבה בתשתית עבור מפעלי ייצור שבבים חדשים – בסכום כולל שמוערך ב-50 מיליארד דולר.

הצפי הוא שהגידול ברכש ימשיך לתוך 2025, עם עלייה של כ-20%, אבל השאלות הן עד איזה גבול ארצות הברית תאפשר את הרכישות הללו, ועד כמה מדובר בכלי ייצור שמסוגלים לתמוך בשבבים בתהליכי ייצור מודרניים. כך, ASML דיווחה ש-49% מהרווחים שלה מגיעים עדיין מסין, ויצרנית הכלים המובילה ביפן, טוקיו אלקטרון, דיווחה ביוני על מספרים דומים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים