החקירה נגד אנבידיה עולה שלב: זומנה לשימוע לפני הגשת תביעה

החברה תיבדק האם היא מפרה את חוקי ההגבלים העסקיים של ארה"ב בכך שהיא מקשה על משתמשים לעבור לחברות אחרות ו-"קונסת" לקוחות שלא משתמשים במוצרי ה-AI שלה באופן בלעדי ● עוד בחקירה: רכישת RunAI

תחת חקירה. אנבידיה.

החקירה של משרד המשפטים האמריקני נגד אנבידיה עולה שלב: החברה, שמובילה כיום בזרוע נטויה ודומיננטית את שוק מעבדי הבינה המלאכותית, קיבלה זימון לשימוע, ולפיו היא תיבדק האם היא מפרה את חוקי ההגבלים העסקיים. מדובר בצעד אחד לפני הגשת תביעה.

החקירה מתנהלת מזה כמה חודשים, שבמהלכם פנו אנשי משרד המשפטים בוושינגטון לחברות אחרות כדי לאסוף מידע, כולל שאלונים מחייבים. החשד הוא שאנבידיה מקשה על משתמשים במוצריה לעבור להשתמש במוצרים של ספקיות אחרות, וגם "קונסת", בצורה כזו או אחרת, לקוחות שלא משתמשים במוצרי הבינה המלאכותית שלה באופן בלעדי. הרגולטורים בוחנים בנוסף האם אנבידיה מעניקה הנחות מיוחדות ללקוחות שמשתמשים בטכנולוגיה שלה באופן בלעדי, או קונים ממנה מערכות שלמות.

כן נבדקת העסקה של אנבידיה לרכישת Run:AI הישראלית. כל עסקה של חברה בגודל של אנבידיה זקוקה לאישור רגולטורי מקיף וגלובלי, ובארצות הברית בוחנים, עם ובלי קשר לחקירה, האם התוכנה לניהול מחשוב בינה מלאכותית של הנרכשת תקשה על משתמשים לעבור להשתמש במוצרים של חברות אחרות.

אנבידיה הצהירה בתגובה כי היא "מנצחת בזכות היכולות שלה, כפי שמשתקף בתוצאות מבחני המדדים שלנו ובערך ללקוחות, שיכולים לבחור את הפתרון הטוב ביותר עבורם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים