סוף לפרשה: X שילמה קנס – ותחזור לפעול בברזיל

החברה, שסירבה להוריד חשבונות שחשודים בהפצת פייק ניוז, התקפלה ושילמה קנס בשווי של חמישה מיליון דולר ● בית המשפט פסק שמאחר שהרשת החברתית עמדה בדרישות החוק, היא תוכל לחזור לפעילות במדינה

X נחסמה בברזיל - והחסימה שוחררה. אילון מאסק, הבעלים של הרשת החברתית.

בית המשפט העליון של ברזיל ביטל אתמול (ג') את האיסור על פעילותה של X, הרשת החברתית של אילון מאסק, במדינה, לאחר שהחברה שילמה קנס בשווי של חמישה מיליון דולר והסירה חשבונות שהואשמו בהפצת פייק ניוז. השופט אלכסנדר דה מוראס כתב כי X יכולה "לחזור מיידית" לפעילות במדינה.

בהצהרה מטעם החברה נמסר כי היא שילמה את הקנס – 28 מיליון ריאל ברזילאי – ומינתה נציג במדינה, כפי שמחייב החוק.

הפרשה, כפי שדיווחנו, החלה באביב, כשהשופט דה מוראס הורה לחברה שעומדת מאחורי הרשת החברתית המצייצת לחסום חשבונות ספציפיים, ואף איים במעצר. מדובר בחשבונות שחשודים בהפצת פייק ניוז, בעיקר סביב הבחירות במדינה, שנערכו ב-2022. ביניהם נכללו כמה כאלה של תומכי הנשיא לשעבר של ברזיל, ז'איר בולסונארו. ממשלתו של לולה דה סילבה, היריב הגדול של בולסונארו ומי שניצח אותו באותן בחירות, מיהרה לברך על החלטת האיסור.

הלוחם הגדול למען חופש הביטוי התקפל

מאסק, שמחזיק מעצמו לוחם גדול לטובת חופש הביטוי, התנגד לדרישה זו בתוקף, אולם לאחר החלטת בית המשפט – התקפל, והחברה שלו שילמה את הקנס. יש להתקפלות של מאסק סיבה טובה: ברזיל היא אחד השווקים הגדולים של X, עם בסיס משתמשים שמוערך בבין 20 מיליון ל-40 מיליון – מספר שאי אפשר להקל בו ראש.

החברה מסרה בתגובה להחלטה כי היא "גאה לחזור לברזיל. הענקת גישה לעשרות מיליוני ברזילאים לפלטפורמה החיונית שלנו היא דבר חשוב, ושהיה חשוב לאורך כל התהליך".

בהחלטתו הורה השופט לאנאטל, הרשות הברזילאית שהינה רגולטור על שוק הטלקום במדינה, לאפשר את חזרתה של X לפעילות בה בתוך 24 שעות מקבלת פסק הדין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים