בשורה לאינטל: בוטל קנס ענק נגדה באירופה

בית משפט באירופה ביטל החלטה של הנציבות האירופית לקנוס את אינטל ביותר ממיליארד יורו, בטענה ש-"הנחות נאמנות" שהיא נתנה מנוגדות לתקנות ● בתקופה של קשיים כלכליים וקיצוץ בהוצאות, מדובר בבשורה עבור החברה

החלטה משפטית באירופה לטובת אינטל.

בתקופה של קשיים כלכליים וניסיונות לקצץ בהוצאות כמעט בכל תחום אפשרי, זכתה אינטל בימים האחרונים לניצחון גדול בזירה המשפטית האירופית. זאת, לאחר שפסיקה מ-2009 של הוועדה למניעת תחרות לא הוגנת של הנציבות האירופית, שלפיה אינטל השתמשה בנהלי הנחות לא תקניים כדי לפגוע במכירות של המתחרה, AMD, תוך שהיא מנצלת את מעמדה הדומיננטי בשוק, בוטלה על ידי בית המשפט העליון של האיחוד. משמעות הפסיקה היא שאינטל תוכל לשמור בקופתה את הקנס שנקבע לפי 15 שנים ועמד על 1.06 מיליארד יורו (4.35 מיליארד שקלים, במונחים של היום).

לפי בית המשפט, הנציבות האירופית הייתה חייבת להציג ראיות נוספות לכך שהיא מוצאת שהנחות שהעניקה אינטל, שהוגדרו על ידי החברה כ-"הנחות נאמנות" ליצרניות המחשבים השונות, לא היו לפי התקנות. הנחות אלה ניתנו ליצרניות כמו לנובו, דל, HP ו-NEC, והוועדה קבעה שהן נועדו לשכנע אותן להשתמש במעבדים שלה באופן בלעדי, ולא להשתמש בפתרונות שמציעה AMD. אלא שבהחלטת בית המשפט נקבע שהנציבות רק הציגה טענות שלפיהן היא סוברת שההנחות של אינטל הביאו להשפעה על התחרות בשוק, אך לא סיפקה מספיק ראיות כלכליות וכספיות לכך שזה השפיע בפועל על המכירות, ולכן אפשר להניח שהחברה מפרה את חוקי האיחוד האירופי.

"אמנם, הענקת הנחת נאמנות בידי חברה בעמדה דומיננטית עלולה להוות הפרה, אך העובדה כי אותה התחייבות הייתה קיימת, ולכאורה הייתה מסוגלת להגביל את התחרות, כהשפעה, חייבה את הנציבות לבצע ניתוח כדי לקבוע את קיומה בפועל של היכולת הזו", קבעו השופטים. "היא הייתה צריכה גם להוכיח את קיומה האפשרי של אסטרטגיה שמטרתה להדיר מתחרים, ושהיא יעילה".

עם זאת, הסאגה עדיין לא הסתיימה סופית. נגד אינטל תלוי ועומד תיק נוסף בנושא, שמוגדר כ-"הגבלות חשופות" – תהליכים שבהם היא שילמה, לכאורה, ליצרניות מחשבים כדי שיעכבו השקת מוצרים המכילים מעבדים של מתחרות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים