ביידן: מאסק היה "עובד לא חוקי" בארה"ב בתחילת הקריירה

הנשיא האמריקני האשים את הבעלים של טסלה ו-X בצביעות, מאחר שהוא יוצא נגד המהגרים הלא חוקיים, בעוד שהוא עצמו היה כזה ● מאסק מכחיש: הוויזה שלי אפשרה לי לעבוד בארה"ב

אילון מאסק - "צבוע" או עובד חוקי, גם בתחילת הקריירה? מאסק ונשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. עיבוד ממוחשב.

המנהיג החזק בעולם יוצא נגד האיש העשיר בעולם: נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, כינה בשבת האחרונה את הבעלים של טסלה, X ו-SpaceX, אילון מאסק, "צבוע", ואמר כי הוא היה "עובד לא חוקי" בתחילת הקריירה שלו בארצות הברית. יש לציין שמאסק מריץ בימים אלה את דונלד טראמפ, היריב של סגניתו של ביידן, קמלה האריס, לתקופת כהונה נוספת בבית הלבן, ויוצא נגד המהגרים הלא חוקיים לארצות הברית.

ביידן הסתמך על דיווח בוושינגטון פוסט, שלפיו הוויזה שהייתה באותה העת למאסק לא אפשרה לו לעבוד בארצות הברית. הדיווח הסתמך על התכתבויות, מסמכים ושיחות עם אנשים שסייעו לו להשיג ויזת עבודה ב-1996 – אחרי שכבר החל את הקריירה שלו במדינה. מאסק, יליד דרום אפריקה, הגיע לארצות הברית שנה לפני כן, במסגרת תוכנית של אוניברסיטת סטנפורד. עם זאת, על פי העיתון, הוא "מעולם לא השתתף בקורסים, ובמקום זאת עבד בסטארט-אפ". בדיווח צוין כי המשקיעים בחברה שאותה ייסד מאסק, Zip2, דאגו מכך שהוא יגורש מארצות הברית, ונתנו לו דד ליין להשגת ויזת עבודה. עוד ציטט העיתון מייל ששלח מאסק ב-2005 לשותפים שלו לייסוד החברה, שבו הוא ציין שעבד בתחילת הקריירה שלו בארצות הברית בצורה לא חוקית.

לדברי ביידן, "מסתבר שהאיש העשיר ביותר בעולם הזה היה עובד לא חוקי כאן, כשהוא היה כאן. הוא היה אמור להיות בבית ספר כשהוא בא לכאן עם ויזת סטודנט. הוא לא היה בבית ספר. הוא הפר את החוק, והוא מדבר על כל ה-'לא חוקיים' שבאים לכאן? (הכוונה היא למהגרים הבלתי חוקיים בארצות הברית – י"ה)".

בתגובה הכחיש מאסק את הטענות של ביידן, וטען שוויזת הסטודנט שהייתה לו אז דווקא כן אפשרה לו לעבוד.

כאמור, מאסק מריץ בימים אלה את טראמפ לנשיאות. הוא תרם לקמפיינים של הנשיא לשעבר ושל מועמדים רפובליקנים נוספים סכום כולל של 70 מיליון דולר ומקיים שורה של אירועים, שבהם הוא קורא למשתתפים לצדד במדיניות של טראמפ ולהצביע לו בבחירות, שייערכו ביום ג' הבא, ה-5 בנובמבר. כמו כן, הוא הבטיח מיליון דולר ביום, עד יום הבחירות – בכל אחד מהם לאחד החותמים על עצומה שיזם ארגון שפועל למען טראמפ. עצומה זו מצדדת בשני התיקונים הראשונים לחוקה האמריקנית – זה שמבטיח את חופש הביטוי וזה שמעגן את הזכות לשאת נשק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים