בית המשפט הורה למוטורולה לחשוף פרטים על רכישתה על ידי גוגל

המשמעות של ההחלטה היא, שענקית האינטרנט תיאלץ לחשוף את תוכניות הפיתוח שלה לאנדרואיד לידי המתחרה המרה שלה ● "עובדי גוגל ומסמכים שלה אינם מצויים בידי מוטורולה, והיא אינה יכולה לאלץ את גוגל לספק מסמכים", טענו עורכי הדין של החברה, שיכולה עוד לערער על ההחלטה ● תאריך פתיחת שני המשפטים המתנהלים בין אפל למוטורולה נקבע ל-11 ביוני

האם תיאלץ גוגל (Google) לחשוף את תוכניות הפיתוח שלה לאנדרואיד (Android)? שופט בית המשפט באילינוי שבארה"ב, הדן בתביעות הפטנטים בין אפל (Apple) למוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) פסק, כי זו האחרונה צריכה לספק לאפל פרטים על רכישתה על ידי גוגל בסך 12.5 מיליארד דולרים, כמו גם מידע על הפיתוח העתידי של אנדרואיד.

בבקשה שהגישה ב-2 במרץ השנה, דרשה אפל לקבל את המידע, בהצהירה כי "חשיפת הרכישה של מוטורולה היא רלוונטית ביותר לטענות אפל ולצורך הגנתה" בהליך התביעה נגד מוטורולה, כמו גם בתביעת הנגד שהגישה נגד מוטורולה.

לפי דיווחים, השופט ריצ'רד א' פוזנר נעתר לבקשה של אפל, והורה כי "על מוטורולה להשיג מגוגל בצורה מיידית ומלאה את הנתונים ולספק את דרישות הגילוי החוקיות של אפל". השופט אף קבע את ה-11 ביוני כתאריך לפתיחת שני המשפטים המתנהלים בין אפל למוטורולה בפני שני חברי מושבעים נפרדים – הראשון של מוטורולה נגד אפל בנושא הפרת זכויות של שישה פטנטים על ידי אפל, והשני של אפל נגד מוטורולה, העוסק בהפרת זכויות של שלושה פטנטים על ידי מוטורולה מוביליטי.

מוטורולה התנגדה לבקשות של אפל לספק יותר מידע על רכישתה על ידי גוגל, שכן לטענתה גוגל אינה נכללת בתביעה. "עובדי גוגל ומסמכים שלה אינם מצויים בידיה, בבעלותה או בפיקוחה של מוטורולה, והיא אינה יכולה לאלץ את גוגל לספק מסמכים או עדויות בנושאים הקשורים לגוגל", טענו עורכי הדין של החברה.

למרות זאת, כאמור, השופט לא השתכנע מטענותיה של מוטורולה מוביליטי, וקבע כי עליה לספק את המסמכים הנדרשים באשר לרכישתה על ידי גוגל ועל תוכניות הפיתוח העתידיות של גוגל לגבי מערכת ההפעלה אנדרואיד. יש לציין, כי מוטורולה עדיין יכולה לערער על ההחלטה.

עד כה העדיפה אפל לתקוף בתביעות הפרות הפטנטים שלה את יצרניות מכשירי האנדרואיד, כמו  סמסונג (Samsung), מוטורולה ו-HTC, ולא לתבוע ישירות את גוגל. זאת, על אף שרוב הפטנטים שאפל טוענת להפרתם קשורים לתוכנת האנדרואיד של גוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים