"טכנולוגיית ה-AI מבצעת קפיצת מדרגה כמעט מדי שבוע"
"זה עידן ה-AI בגלל יכולות חדשות, לחץ בארגונים להתייעל והזדמנות לשיפור השירותים", אמר אופיר ויינרמן, ראש תחום הדאטה וה-AI בקליק ישראל ● אורי קלסי, סמנכ"ל המוצרים, הציג את פתרונות קליק בתחום
למה AI עכשיו? זאת הייתה אחת השאלות שבהן עסקו דבריו של אופיר ויינרמן, ראש תחום הדאטה והבינה המלאכותית בקליק ישראל, במסלול שערכה החברה במסגרת כנס AI Gov 2024 של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה במרכז האירועים והכנסים לאגו בראשון לציון.
התשובה של ויינרמן לשאלה זו פשוטה מאוד: כי הטכנולוגיה הזאת הגיעה לבשלות. "יש בתחום ה-AI יכולות חדשות, יש בארגונים לחץ להתייעלות והיא מהווה הזדמנות לשיפור דרמטי בשירותים שלהם. אלה הן בין הסיבות שהעידן הזה הוא עידן ה-AI. בנוסף, הטכנולוגיה הזאת קופצת מדרגה כמעט בכל שבוע. בשנתיים האחרונות, מאז פריצת הבינה המלאכותית היוצרת – ה-GenAI, ראינו יותר פיתוחים בתחום הבינה המלאכותית מאשר ב-18 השנים שלפני כן", אמר.
ויינרמן מנה כמה מיתרונות הבינה המלאכותית, ובהם חיסכון של 30% מהזמן של עובדים, שהם שעתיים וחצי ביום, שמבוזבזים על חיפוש מידע כשמבצעים אותו ללא כלי AI. לפי גרטנר, מדובר בהפסד של 5,000 דולר בשנה לעובד. הוא נתן כמה דוגמאות לשימושים מוצלחים ב-AI בעולם: "באסטוניה הצליחו להעלות את גביית המיסים ב-15% באמצעות שימוש בכלי בינה מלאכותית. בסינגפור משתמשים במערכת חכמה של AI לניתוב התנועה. בסין ובלוס אנג'לס מורידים באמצעות שימוש בה נתוני פשיעה".
בדבריו התייחס ויינרמן ללימוד המכונה, או למידת המכונה, וחילק את התחום ללמידה מפוקחת ולכזו שאיננה מפוקחת. "ההבדל ביניהן הוא שבלמידה מפוקחת, המכונה לומדת על בסיס דברים שקרו, וחוזה מה עתיד או צריך לקרות, ואילו בלמידה לא מפוקחת, לא יודעים מה גרם לפעולה, אז היא קוראת דאטה ומנסה למצוא אנומליות", אמר.
ויינרמן סיים את דבריו בכמה תובנות והמלצות: "חשוב להבין שהדאטה שהארגון משתמש בה בשלה ואיכותית. על ארגונים להתחיל בקטן ולחשוב בגדול. פרויקט שאי אפשר למדוד את ההצלחה שלו – כנראה שהוא נכשל. כדאי להם לשתף פעולה עם ונדורים שיש להם ניסיון. ולסיכום, כדאי להם לחשוב איך משלבים את הבינה המלאכותית בכל פרויקט".
בינה מלאכותית והתשובות של קליק
קליק השיקה בכנס פתרון AI חדש בשם Qlik Answers. מדובר במחולל בינה מלאכותית, שמנתח דאטה לא מובנית של ארגונים, כגון PDF ,PPT ,HTML ומגוון רחב של ספריות ידע ומאגרי מסמכים, ומספק תשובות מהימנות ומותאמות אישית מהדאטה הארגונית, וכן תובנות מיידיות ורלוונטיות. הפתרון הינו פלאג אנד פליי לחלוטין, בשירות עצמי, שלא דורש שום פיתוח ומאפשר עבודה עצמאית של כל המשתמשים בארגון. הוא משתלב במערכות קיימות, ומאפשר לעובדים לקבל החלטות מושכלות בזמן אמת. כמו כן, Qlik Answers מציע אבטחה ברמה גבוהה.
בקליק אומרים שהפתרון "משנה באופן משמעותי את האופן שבו ארגונים עובדים עם הדאטה הלא מובנית שלהם, ויכול לשפר דרמטית את קבלת ההחלטות וביצועי העובדים".
דובר נוסף בכנס היה אורי קלסי, סמנכ"ל מוצרים בקליק ישראל, שהציג את הפלטפורמה המלאה של החברה, עם שילוב יכולות ETL ואינטגרציה חדשות, כתוצאה מהרכישה של החברה את טאלנד (Talend). הוא ציין כי "אחת הבעיות העיקריות שאיתן ארגונים מתמודדים בהקשר של ניהול דאטה היא הפיצול הנרחב של הנתונים על פני אלפי מקורות ויעדים. קליק מציעה כעת גישה חדשה לניהול הנתונים, באמצעות שילוב היכולות של טאלנד באותה הפלטפורמה. טאלנד מספקת כלי איחוד והעברת נתונים בזמן אמת, הבטחת אמינותם ואיכותם, וניתוח שלהם עם יכולות מתקדמות של בינה מלאכותית ולימוד מכונה".
"עם ספרייה עצומה של קונקטורים, ויכולות הטרנספורמציה וניהול איכות הנתונים של טאלנד", הוסיף, "ארגונים יכולים להתחבר ללא מאמץ לבסיסי נתונים, לנקות ולהעשיר את הדאטה בקלות, ובכך הם משיגים התייעלות בתהליך שילוב וניהול הנתונים. התוצאה היא יעילות תפעולית, אוטומציה של אספקת נתונים אמינים, ובשורה התחתונה- אפשרות לקבל החלטות מושכלות יותר בזמן אמת".
"למה קליק טאלנד?", שאל קלסי והשיב: "כי מה שאנחנו עושים זה דאטה. אנחנו לא מחייבים על חומרה, אלא רק על תוכנה, מציעים חבילה של כלים במקום אחד, עובדים בתפיסה אג'ילית, שמאפשרת לעבור מפלטפורמה אחת לאחרת, והגישה שלנו היא של יעילות – הכול בקוד אוטומטי, עם יכולות AI, כלים של איכות דאטה, שימור ההשקעה של הארגון ופתרונות למערכות סאפ".
תגובות
(0)