פיתוח ב-Low Code – מערכת הבריאות כדוגמה

אנשי שירותי בריאות כללית ומכבי שירותי בריאות הציגו בכנס של אנשים ומחשבים פיתוחים של שתי אפליקציות שנעשו ב-Low Code

פיתוח ב-Low Code - גם במערכת הבריאות.

שירותי בריאות כללית ומכבי שירותי בריאות הן שתי קופות החולים הגדולות במדינה, והן משרתות מיליונים מאזרחיה. לשתיהן יש גם בתי חולים: בילינסון, העמק, סורוקה ואחרים לכללית ורשת אסותא למכבי. חלק לא קטן מהפעילות של הקופות מתבצע באמצעות אפליקציות, שחלקן מפותח ב-Low Code. אנשי הכללית ומכבי הציגו שתי דוגמאות לפיתוחים כאלה ולתהליכי הפיתוח שלהם בכנס Low Code-No Code של אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה במרכז האירועים והכנסים לאגו בראשון לציון. מנחה הכנס היה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

יגאל אבל, ראש יישומי Power Platform בכללית, אמר כי "אנחנו עובדים עם הפלטפורמה המיקרוסופטית הזו, שכוללת את Power Apps ו-Power Automate, לבנייה והפעלה של אפליקציות וזרימות עבודה, בהתאמה. זרימות העבודה משמשות כתהליכי בק אנד לאפליקציות, אבל הן יכולות לעבוד גם באופן עצמאי".

יגאל אבל, ראש יישומי Power Platform בשירותי בריאות כללית.

יגאל אבל, ראש יישומי Power Platform בשירותי בריאות כללית. צילום: ניב קנטור

"כיום פועלות בכללית 20 אפליקציות פנימיות, במגוון רחב של תחומים. כולן מיועדות לשימוש עובדי הכללית בחטיבות השונות ובסקטורים השונים, והן מנוהלות על ידי מחלקת הענן של הארגון", אמר אבל.

לדבריו, "היתרון בעבודה עם Power Apps הוא לא בקלות הפיתוח, כמו שאומרת האקסיומה, אלא באפשרויות שמיקרוסופט מציעה: עבודה מול SQL Server בענן ובשרת ארגוני, היכולות שלהן לעבוד על גבי Azure ולאפשר לקונקטורים לפנות למקורות מידע פנים ארגוניים, והעובדה שכל האפליקציות של הכללית זמינות למשתמשים בחנות היישומונים בטימס".

ביני גרינפילד, מנהל פרויקטים בחטיבת הטכנולוגיות של מכבי שירותי בריאות.

ביני גרינפילד, מנהל פרויקטים בחטיבת הטכנולוגיות של מכבי שירותי בריאות. צילום: ניב קנטור

ביני גרינפילד ושרה נוב, מנהלי פרויקטים בחטיבת הטכנולוגיות של מכבי שירותי בריאות, הציגו מערכת טלה-דרמטולוגיה לרפואת עור, שחלק ממנה פותח ב-Low Code. "המערכת מחליפה את אפליקציית מכבי רפואת עור, שאפשרה לשלוח שאלות עם תמונות. היו בה המון תקלות בשנתיים האחרונות", אמרו. "לכן, כשחששנו שהמערכת תפסיק לעבוד והשירות לא יוכל להינתן, החלטנו לעבור לפיתוח פנימי כמה שיותר מהר. האתגר שלנו היה פיתוח מערכת שתאפשר למטופל לשלוח בקשה ולהחזיר לו תשובה. האתגרים שלנו היו זמן קצר שנדרש לפיתוח, ממשקים מרובים, פיתוח תשתיות חדשות, בלת"מים והמלחמה".

"פיתחנו את כל המשימות ביחד, פחות או יותר", אמרו גרינפילד ונוב. "השתמשנו ב-Low Code לפיתוח הצד של הרופא. זה חסך 40% מהזמן. השתמשנו בספק, כי בגלל המלחמה והשפעת גל של קורונה, היה מחסור במפתחים פנימיים. הפרויקט לקח ארבעה חודשים עד להגעה לייצור".

"הפיתוח בצד המטופל הוא וובי, והכנסנו אותו לאפליקציית מכבי לאנדרואיד ול-iOS", ציינו. לדבריהם, בצד המטופל, האפליקציה כוללת תהליכי אינטגרציה עם סייברארק, קפקא, קאוץ' בייס ו-S3 של אמזון, ובצד הרופא – עם יבמ ואאוט סיסטמס.

שרה נוב, מנהלת פרויקטים בחטיבת הטכנולוגיות של מכבי שירותי בריאות.

שרה נוב, מנהלת פרויקטים בחטיבת הטכנולוגיות של מכבי שירותי בריאות. צילום: ניב קנטור

"העבודה עם אאוט סיסטמס מאפשרת שימוש ברכיבים קיימים, וכן שימוש חוזר ברכיבים לוגיים וברכיבי UI", הוסיפו גרינפילד ונוב. "ככל שמפתחים יותר אפליקציות ועושים זאת בצורה גנרית – זמן הפיתוח קצר יותר. ביצענו התאמה ארגונית ליישומי אאוט סיסטמס". כמו כן, אמרו, "הקפדנו בפיתוח לעמוד בסטנדרטי אבטחת המידע של הארגון".

לסיכום הם ציינו כי "המערכת נמצאת כרגע באון-פרמיס והיא עומדת לעבור לענן הממשלתי נימבוס – מה שיקטין את העלויות ותהליכי התחזוקה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים