"המנמ"רים – חוד החנית של פעילות הרשויות המקומיות במלחמה"

"המנמ"רים ברשויות המקומיות מתמודדים עם אתגרים מאוד קשים במלחמה הנוכחית - ויכולים להם", אמר יובב יהב, מנמ"ר עיריית ראש העין ויו"ר איגוד המנמ"רים בשלטון המקומי

יובב יהב, מנמ"ר עיריית ראש העין ויו"ר איגוד המנמ"רים ברשויות המקומיות.

"יש למנמ"רים של הרשויות המקומיות תרומה לא מבוטלת בכלל, ובפרט מאז ה-7 באוקטובר. הם חוד החנית של המגזר המוניציפאלי – במלחמה ובשגרה", כך אמר יובב יהב, מנמ"ר עיריית ראש העין ויו"ר איגוד המנמ"רים בשלטון המקומי.

יהב דיבר בכנס הערים החכמות של אנשים ומחשבים Smart Cities 3.0, שנערך אתמול (ד') במרכז האירועים והכנסים לאגו בראשון לציון. מנחה האירוע היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי יהב, "המנמ"רים ברשויות המקומיות מתמודדים עם אתגרים מאוד קשים במלחמה הנוכחית – ויכולים להם. מערכות מידע של רשויות הותקפו, תשתיות פיזיות נפגעו ועלינו הייתה מוטלת המשימה לתת את המענים לכך ולהמשיך את הרציפות התפקודית. הצלחנו לשמור על הפעילות החיונית של המערכות הקריטיות ברשויות, לתמוך בעובדים ובתושבים. כאיגוד מנמ"רים, חברינו נרתמו כדי לסייע זה לזה, לרבות בצפון ובדרום, וההתגייסות הזאת ראויה להערכה".

הוא ציין כי "איגוד המנמ"רים בשלטון המקומי פועל לשיפור השירותים לתושב ולפיתוח פתרונות טכנולוגיים חדשים. בין השאר, אנחנו מפתחים אפליקציות, בשיתוף מרכז השלטון המקומי ומערך הדיגיטל הלאומי, וכן פועלים למתן יותר שירותים מקוונים לתושב, ולהנגשת דאטה לעובדי ומנהלי הרשויות, כדי שיקבלו החלטות על בסיס מידע ולא על פי תחושת בטן".

לסיכום אמר יהב כי "הדרך ארוכה ואנחנו צועדים קדימה בנחישות. המנמ"רים הם חוד החנות של הרשויות המקומית, וביחד נמשיך לקדם את תחום הערים החכמות בישראל".

"עיר חכמה היא בעיקר תפיסת עולם"

יורם כהן, מנכ"ל עיריית נתניה, אמר באירוע כי "חדשנות עירונית היא נשמת אפן של ערים חכמות. עיר חכמה היא לא רק טכנולוגיה, אלא בעיקר תפיסת עולם של מודל ניהול העיר בעתיד, המבוססת על הבנה מעמיקה של המערכים הטכנולוגי, התכנוני, הכלכלי של העיר. ערים חכמות מנהלות באופן דיגיטלי את מערכות העיר בשלל תחומים, לצד שילוב ושיתוף התושבים ומיקוד בצרכיהם. זה מאפשר לקבל החלטות בצורה הרבה יותר מושכלת, על סמך נתונים שמגיעים מהתושבים. התכלית הטכנולוגית היא מתן שירות טוב ומהיר יותר, והתייעלות".

הוא ציין כי "יש חלוקה ברורה בין הרשויות המקומיות העשירות והעניות: באלה הראשונות יש בדרך כלל מנמ"ר ומספר מתקבל על הדעת של עובדי המחשוב, ובאלה האחרונות אין מנמ"ר ומספר אנשי ה-IT שעובדים בהן קטן. אני קורא למדינה להגדיל את ההשקעות בשלטון המקומי, כדי שניתן יהיה להעסיק עוד עובדי מחשוב במגזר המוניציפאלי ולמנות מנמ"רים ברשויות מקומיות שכיום אין בהן".

יורם כהן, מנכ"ל עיריית נתניה.

יורם כהן, מנכ"ל עיריית נתניה. צילום: אשר אזולאי

כהן הביע ביקורת על הממשלה ואמר כי "הפכנו, בשלטון המקומי, להיות כיס של משרד האוצר בחלק גדול מהתוכניות של המדינה כיצד לקבל כסף. אם לוקחים ולוקחים מאיתנו, היכולת שלנו להשקיע בטכנולוגיה הולכת וקטנה, ואם מוסיפים את המיסים העקיפים שהמדינה מטילה עלינו – היא הופכת להיות זניחה".

הוא ציין את הפעילות של עיריית נתניה בתחום העיר החכמה ואמר כי היא מבצעת פרויקטים פנים וחוץ ארגוניים, בשלל תחומים בפעילותה, לרבות הכנסת AI לתוך מערכות המידע שלה. "התוצאות הן שיפור באיכות החיים וביעילות השירות לתושב, הפחתה בעלויות ויצירת צמיחה כלכלית", אמר כהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים