Poly Voyager Free 60+ UC – אוזניות שטובות לשימושים עסקיים

יש באוזניות האלחוטיות החדשות של פולי מבית HP חסרונות, אבל הן מספקות איכות שיחה טובה וזמן עבודה לא רע, ויודעות להשתיק היטב רעשים משרדיים

אוזניות ה-Poly Voyager Free 60+ UC.

האוזניות Voyager Free 60+ UC של פולי – חברה בת של HP, שנרכשה אחרי האיחוד בין פוליקום לפלנטרוניקס – מזכירות במידה רבה את התקופה שבה פלנטרוניקס הייתה אחת החברות המובילות בתחום האוזניות נטולות החוטים. כיום, HP מתפעלת את פולי רק לשוק העסקי, וזה בא לידי ביטוי ברוב ההיבטים של האוזניות המסוימות הללו.

הדבר הכי בולט באוזניות החדשות הוא שמארז הטעינה שלהן מכיל מסך מגע שמאפשר למשתמשים לבצע את רוב הפעולות העיקריות בקלות ובנוחות, בהן עצמן או באפליקציה Poly Lens – כולל בחירת רמת השתקת רעשים או התמקדות בשיחה, כולל עוצמת קול וכולל אפילו ביצוע תהליך הצימוד לטלפון/טאבלט, וגם למחשב. הסמלים ברורים מאוד, ויש גם כיתוב שמאפשר להבין בקלות מה עושה כל פעולה.

מארז הטעינה יחסית מסיבי בגודלו – הוא שוקל כ-80 גרם, שזה די הרבה – וקשה להכניס אותו לכיס של מכנס ג'ינס. עם זאת, כששמתי אותו בכיס של מכנס טרנינג, לא ממש הרגשתי שהוא שם. למרות זאת, לא צריך לחשוש שהשפשוף בכיס יגרום לתפעולים לא נכונים: יש כפתור מאחור, שמאפשר להדליק ולכבות את התצוגה, ואחרי הפעלת התצוגה יש צורך בשלוש הקשות על מנת להפעיל את המסך, כדי שיהיה שמיש למגע ותפעול. הסיכוי שזה יקרה בכיס אפסי.

אפליקציה ושימוש מוזיקלי

האפליקציה די בסיסית מבחינה ויזואלית, ולמרות זאת, היא מאפשרת לעדכן בקלות את הקושחה, מאפשרת להשתמש בשירות מצא את האוזניות, אם הן אובדות, ולבחור דברים כמו עד כמה נפח יהיה לשמע העצמי במהלך שיחה, אילו צלילים יישמעו בזמן התראות כאלה או אחרות, או אפשרות לבחור במילים שיושמעו על ידי המערכת, מה יישמע כשתהיה שיחה ממתינה ועוד. הבעיה היא שהכול נמצא בסוג של רשימות טקסטואליות ארוכות, ויש צורך במחקר טוב כדי לגלות את רוב האפשרויות.

המחיר הרשמי של ה-Voyager Free 60+ UC עומד על לא פחות מ-1,469 שקלים, והן מכוונות לאלה שרוצים אוזניות TWS, שמצטיינות בדיבור ומיועדות לשימושים עסקיים

אחת האפשרויות שפחות אהבתי היא האקולייזר, שמאפשר לבחור העדפה של בס, טרבל או שטוח – וזהו. אין כאן יכולת משחק. יצוין שגם כשבחרתי אצ הבס, לא ממש הרגשתי שיש בס באוזניות, והמוזיקה בבירור הייתה עם מיקוד על צלילי הביניים ומאוד שטוחה, בכל מקרה.

אוזניות – לא לאודיופילים

בסופו של דבר, ה-Voyager Free 60+ UC של פולי הן, כאמור, אוזניות עסקיות, ולא כאלה שמיועדות לאודיופילים או כאלה שעסוקים בפעילות ספורטיבית רבה (התקן הוא IP54 בלבד). הדבר בא לידי ביטוי לא רק בהיבט של השתקת הקולות – שמוצלחת מאוד כשבוחרים באפשרות ההתאמה האוטומטית ומצוינת בהשתקת רעשים משרדיים, אבל קצת מתקשה עם רעשים לא מתוכננים – אלא גם בתאימות עם פלטפורמות התקשורת האחודה, כולל טימס של מיקרוסופט, מיט של גוגל וזום.

האוזניות שוקלות 5.8 גרם, וזה כולל, בכל אחת מהן, שלושה מיקרופונים, שמסייעים להשתקת הקולות אבל עוד יותר לאיכות השיחה – שהיא מאיכויות השיחה הטובות ביותר שנתקלתי בהן אי פעם. אני חושב שזו הייתה הפעם הראשונה שבה אני הערתי לצד השני על איכות הדיבור שלו, ולא הפוך. אף אחד לא הרגיש שאני מדבר מאוזניות. למעשה, אפשר גם להשתמש רק באחת מהן כדי לעבוד, אם השנייה מתקלקלת וצריך להחליף אותה, לדוגמה.

ה-Voyager Free 60+ UC עובדות כמעט עם כל מכשיר, בין אם הוא מבוסס על Windows ,macOS, אנדרואיד או iOS. יש אפילו דונגל מובנה בתוך המארז, מתאם BT700, שמאפשר לחבר אותן ישירות למחשב, וזאת מעבר לאפשרות לחברן לשני מכשירים במקביל, בו זמנית. עם אחת האפשרויות במסך התצוגה ניתן לעבור בין המקורות השונים, אם זה לא נעשה באופן אוטומטי.

אוזניות ה-Poly Voyager Free 60+ UC.

אוזניות ה-Poly Voyager Free 60+ UC. צילום: יח"צ

אלה לא אוזניות מושלמות. הבעיה העיקרית היא הבקרות המוזרות שלהן. הפקודות שמבוססות על לחיצה על הכפתור הפיזי עובדות מצוין והאוזניות לא זזות ממקומן, אבל מעבר לכך אמור להיות בחלק העליון שלהן אזור מגע עבור פעולות כמו שינוי עוצמת קול והחלפת מצב עבודה של ה-ANC, וזה פשוט לא עובד טוב. לפעמים זה קצת מגיב, אבל בדרך כלל קשה מאוד לזהות את האזור המדויק לביצוע הפעולות. היו גם מקרים שבהם, כשרציתי מאוד להצליח, העפתי אותן מהאוזן בטעות. זה היבט מאכזב, שחבל שלא נפתר עד עתה, למרות הזמן הרב יחסית של החברה בשוק.

האוזניות החזיקו מעמד בניגון מוזיקה קצת פחות משבע שעות בעוצמה של 70%, וזה יפה. המארז מספק עוד שני מחזורי טעינה, והתצוגה עליו מאפשרת תמיד לראות מה המצב של כל אלמנט במערכת מבחינת הסוללה.

המחיר הרשמי של ה-Voyager Free 60+ UC עומד על לא פחות מ-1,469 שקלים, והן מכוונות לאלה שרוצים אוזניות TWS, שכאמור מצטיינות בדיבור ומיועדות לשימושים עסקיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים