סקירה: מחשב שהוא אחד מציוני הדרך של אסוס בתחום הניידים

ה-Asus Zenbook Pro 14 Duo OLED לא חף מבעיות, ולא בטוח שזמן הסוללה שהוא מציע יספק את כולם ● אולם, בכל צורה ודרך, זה מחשב מרשים ביותר

ה--Zenbook Pro 14 Duo OLED מלפנים...

לפני כשלוש שנים לערך, אסוס השיקה מחשב ייחודי ביותר למראה וגם לשימוש, מחשב שאין לו, גם נכון להיום, מתחרים של ממש מבחינת עיצוב. הייחודיות שלו הייתה שילוב של שני מסכים אחד מעל השני – מסך ראשי "רגיל" ומתחתיו, לכל אורכו, עוד מסך דק גזרה.

על אף שזה היה מחשב נישה, שכוון בעיקר ליוצרי תוכן שמשתמשים בתוכנות שעמוסות בתפריטים, בעיקר בתחום של עיבוד תמונה ועריכת וידיאו, אסוס כנראה החליטה שהיא רואה ברכה בעמלה, והשיקה מאז עוד דגמים כאלה, בגדלים שונים של מסכים. האחרון שבהם הוא ה-Zenbook Pro 14 Duo OLED גרסת 2022, שמגיע עם מסך ראשי בגודל של 14.5 אינץ'. חיצונית, נראה שמדובר באותה הגברת, ולא בטוח שבשינוי אדרת: בבסיס זה נותר אותו מחשב עם מסך ראשי ועם מסך מתחתיו, שמתרומם עם פתיחת המכסה באופן אלכסוני, ועם מקלדת מצומצמת, כמו גם עם משטח מגע שתופס את המקום שנותר מימין למקלדת בתצורה שלא מוכרת ולא מקובלת במחשבים ניידים.

ה-"חיה" שבקנקן

אולם, בתוך המעטפת החיצונית מסתתרת חיית ביצועים אמיתית, וזו אחת הפעמים שבהן כדאי להסתכל בקנקן היפה, האלגנטי והמיוחד, ואז גם בתוכו, כדי לראות את מה שיש בו.

מה שיש בו זה Core i9-12900H – אחד המעבדים החזקים ביותר שיש לאינטל להציע למחשבים ניידים – בדור ה-12 שלו. מדובר במעבד שמציע 14 ליבות פיזיות, שש מהן ליבות ביצועים ושמונה ליבות יעילות, ו-20 ליבות לוגיות במהירות בסיסית של 2.5 גיגה-הרץ ומהירות טורבו שמגיעה עד 3.8 גיגה-הרץ במקרה של הליבות היעילות, ועד 5 גיגה-הרץ במקרה של ליבות הביצועים. לצד זה שילבה אסוס 32 גיגה-בייט זיכרון DDR5-4800 כפול ערוצים שמשובץ בלוח, וכן כרטיס PCIe SSD בעל נפח של 1 טרה-בייט. התוצאה מרשימה ביותר: מדובר באחד הניידים החזקים ביותר שקיימים כיום בשוק.

...ומאחור.

…ומאחור. צילום: יח"צ

זה בא לידי ביטוי בכל בדיקת ממדים שהרצתי במחשב, עם מספרים פורצי דרך בכל היבט כמעט – החל מבדיקות של ליבה בודדת ועד לבדיקות של מבחני ריבוי הליבות. במבחן Cinebench R23, לדוגמה, הוא הגיע לציון של 12,809 נקודות – הרבה יותר מכל מחשב קודם שבדקתי עם מעבדי הדור ה-11 של אינטל. ההפרש ביניהם משמעותי במיוחד.

גם הבדיקות הגרפיות של המחשב הזה טובות מאוד, וזאת בזכות השילוב של כרטיס המסך GeForce RTX 3050 Ti של אנבידיה בגרסת מחשבים ניידים, עם רוחב פס של 128 ביט ועם ארבעה גיגה-בייט זיכרון מסוג GDDR6. זה אמנם לא כרטיס המסך הייעודי הכי חזק שניתן למצוא בשוק, אבל הוא בהחלט מספיק לרוב המשחקים, כולל החדשים, ובוודאי לצרכים של יצירת תוכן מקצועי.

מסך שכדאי להסתכל עליו

כבר הזכרתי לעיל שלמחשב כפול המסכים הזה של אסוס יש מסך ראשי בגודל של 14.5 אינץ'. מה שלא הזכרתי, ואני מזכיר עכשיו, הוא שמדובר במסך מרהיב עין מבחינת תצוגה, שמציע רזולוציית 2.8K בקצב ריענון מרשים של 120 הרץ ועם תמיכה של 100% במרחב הצבעים DCI-P3. גם המסך המשני, שהכינוי שלו הוא ScreenPad Plus, מציע את אותם נתונים, רק שכמובן שאם לאורך מדובר בשני המקרים ב-2,880 פיקסלים, בגובה יש הבדל משמעותי: 1,800 פיקסלים במסך הראשי לעומת 864 פיקסלים בזה המשני.

בתוך המעטפת החיצונית מסתתרת חיית ביצועים אמיתית, וזו אחת הפעמים שבהן כדאי להסתכל בקנקן היפה, האלגנטי והמיוחד, ואז גם בתוכו, כדי לראות את מה שיש בו.

ה-ScreenPad Plus מכיל בצד תפריט שחלק מההגדרות שלו והפעילויות שהוא מציע קשורות ישירות אליו, כמו קביעת רקע שונה, הגדרת בהירות, פתיחת אפליקציות ייעודיות לשימושים שונים – כולל כתיבה בעט האלקטרוני המצורף, שהוא אחד הטובים שתפגשו בשוק. חלק מההגדרות מתקשרות גם לתפעול הכללי של המחשב, כמו כיבוי יזום, פיזי, של המצלמה והמיקרופון בעת שהם לא בשימוש, כיצד להעביר בקלות חלונות בין שני המסכים ועוד.

חלק מהתפקודים הללו זמינים גם כמקשים מיוחדים במקלדת, לצד מקש שמאפשר כיבוי כולל של המסך התחתון. רבים מהמקשים-תפקודים הללו חשובים מאוד גם בעולם העסקים – אחד ההיבטים שאליהם מכוונת סדרת מחשבי ה-Zenbook של אסוס, באופן כללי.

ה-Zenbook Pro 14 Duo OLED החדש, שאסוס מסמלת אותו כ-UX8402, מציג תווית מחיר גבוהה של 11,190 שקלים. אלא שזה די צפוי, לאור התצורה הגבוהה שלו. עם זאת, למרות השיפורים השונים שהוא מציע, ולמרות התצורה, שמבטיחה ביצועים חזקים, הוא עדיין נותר מחשב נישה, ששימושי רק למי שמגדיר את עצמו כיוצר תוכן כבד.

המחשב החדש גם לא חף מבעיות, ולא בטוח שזמן הסוללה שהוא מציע יספק את כולם. אולם, בכל צורה ודרך, זה מחשב מרשים ואחד מציוני הדרך של אסוס בתחום הניידים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים