סקירה: מחשב תחנת עבודה שולחני של דל – קומפקטי אבל עם קאץ'

Dell Precision 3260 הוא מחשב תחנת עבודה, שביצועיו גבוהים על אף שמידותיו מצומצמות באופן מרשים - 180x72x178 נ"מ ובעל משקל של כ-2 ק"ג בלבד - אבל ספק כוח אינו כלול במארז

הגודל כן קובע? Dell Precision 3260.

תעצמו רגע את העיניים. תחשבו רגע על מחשב תחנת עבודה ששמים לכם על השולחן בארגון שלכם. אין הוא נראה? אני מוכן להתחייב שרובכם באופן אוטומטי חשב על מארז גדול עבור מחשוב עתיר ביצועים, אבל זה לא ממש נכון במקרה של Precision 3260 מבית דל.

למעשה לאחר שאינטל הציגה לראשונה את מחשבי ה-NUC, משהו כמו לפני עשר שנים, עולם המחשוב למד שאפשר למזער גם מחשבים נייחים למידות נוחות מאוד, מבלי להחסיר ביצועים. יש אמנם כמה פשרות שצריך לקחת בחשבון, אבל אם לרגע שמים את המחיר בצד, אפשר בהחלט למצוא מחשבים, כמו נשוא הסקירה הזו, שגם לא יתפסו הרבה מקום על השולחן וגם יציעו ביצועים גבוהים.

אז Precision 3260 הוא לא בגודל של NUC, אבל עם מידות של 180x72x178 נ"מ ומשקל של כ-2 ק"ג הוא לא הרבה יותר גדול ממנו, ומכיוון שאפשר להעמיד אותו על צידו, גם קל יחסית למצוא לו מקום פנוי בשולי שולחן העבודה, מבלי שהוא יטריד את המשתמש שעובד עימו.

התצורות בו הוא מוצע מאוד מגוונות. אני קיבלתי את אחת התצורות היותר גבוהות. המעבד הוא Core 19-12900 – המעבדי החזק ביותר שהציעה אינטל למיינסטרים בדור ה-12, עם צריכת כוח סבירה של 65 וואט. כמו רוב מעבדי ה-Alder Lake, הוא מעבד היברידי שמורכב משמונה ליבות ביצועים שתומכות בעבודה בריבוי נימים, שיכולות להגיע למהירות מרבית של 5.10 גיגה-הרץ ממהירות בסיסית של 2.4 גיגה-הרץ, ויש שמונה ליבות יעילות במהירות שנעה בין 1.8 ל-3.8 גיגה-הרץ.

ביצועים גבוהים מאוד למעבד

המעבד בפני עצמו מציע ביצועים גבוהים מאוד, כנדרש מתחנת עבודה שמיועדת לעבודה מאומצת, ובדגם המסוים שקיבלתי היה גם כרטיס מסך מקצועי בדמות T1000 של אנבידיה עם 4 גיגה-בייט זיכרון GDDR6, שמותאם כמובן לגודל של המארז.

הוא מציע ביצועים שעולים בערך פי שניים וחצי על אלו שמוצעים בידי השבב הגרפי שמשולב במעבד כברירת מחדל, UHD Graphics 770, יחד עם 32 גיגה-בייט זיכרון DDR5 במהירות של 4,800 מגה-הרץ, ובנפח של 32 גיגה-בייט, ועם שני כרטיסי אחסון מבוססי SSD בתצורת M.2 בממשק PCIe 4, כל אחד בנפח 512 גיגה-בייט, אשר מוכנים לעבודה גם בתצורת RAID לפי בחירת המשתמש, מדובר במחשב שעל הנייר מבטיח ביצועים.

והוא לא רק מבטיח הוא גם מקיים. בתוצרה הזו זה מחשב תחנת עבודה עוצמתי במבחני Cinebench R23 הוא הגיע לתוצאות שיא של 1,924 נקודות במבחן הליבה האחת, ו-16,481 נקודות במבחן ריבוי הליבות. אלו גם היו התוצאות פחות או יותר במבחני Geekbench 5.4.5, עם תוצאה מאוד מאוד מרשימה של 1,967 נקודות במבחן הליבה האחת, ויפה, אבל קצת פחות, במבחן ריבוי הליבות עם 14,182 נקודות.  במבחן המחשוב של Geekbench, שבודק את כרטיס המסך, הוא הגיע לתוצאה סבירה בהחלט של 39,144 נקודות.

יציאות לא חסר למחשב הזה למרות גודלו הצנוע. כברירת מחדל יש לו מאחור ארבעה חיבורי USB-A: שלושה בתקן של USB 3.2 Gen 1 ואחד בתקן USB 3.2 Gen 2. יש לו יציאה שקיימת גם מקדימה לצד חיבור USB-C 3.2 בקצב 20 מגה-ביט/לשנייה. מאחור יש גם שלושה חיבורי DisplayPort 1.4 בגודל מלא, ובדגם שקיבלתי לבדיקה יש גם חיבור HDMI 2.0 ועוד ארבעה חיבורי miniDisplayPort בכרטיס המסך. מה שיפה הוא ש-דל הוסיפה למארז את כל הכבלים שצריך כמעט כדי להתחבר לתצורת התצוגה המבוקשת שיכולה לכלול עד ארבעה מסכים.

גם קל מאוד לתחזק את המחשב. מאחור יש בורג אחד שצריך לפתוח, ואז אפשר למשוך את המכסה קדימה ולחשוף את מה שבפנים. זה מאפשר, לדוגמה, להחליף את כרטיס המסך כשרוצים, להחליף את זיכרונות האחסון וגם להחליף את המודם, ואם רוצים גם אפשר לשלוף את חיבור ה-HDMI ולהחליף אותו, לדוגמה, בחיבור לרשת מקומית. למעשה, אפשר גם לוותר על כרטיס המסך אם זקוקים לתחנת עבודה שהוא לא יבוא בה לידי ביטוי. מאוד מודולרי.

הבעיה היחידה בכל התצורה הזו היא של-Precision 3260 יש זנב לא קטן. אין ספק כוח בתוך המארז. הוא קטן מדי כדי שיהיה מקום להספק שהמחשב זקוק לו. הפתרון הוא ספק כוח חיצוני, והוא, איך נאמר זאת בעדינות, גדול. ולא בעדינות  – הוא ענק, ושוקל 2 ק"ג כמעט בזכות עצמו. בקיצור, צריך לדעת איך להסתיר אותו היטב מהעין, כי אחרת מה הרעיון בחיסכון של מקום?

ויש גם מחיר שלאור התצורה הגבוהה יחסית של המחשב לא יגרום לכם ליפול מהכיסא: לפי דל ישראל המחיר המומלץ לצרכן הוא 12,490 שקל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים