ה-2-ב-1 הניתק החדש של לנובו – מחשב או טאבלט?

ה-Lenovo ThinkPad X12 Gen 2 כולל את כל מה שמניע אותו בחלק של המסך, כשאת המקלדת מוציאים רק אם צריכים להקליד משהו ארוך ● מהו המפרט שלו וכמה הוא עולה?

ה-ThinkPad X12 Gen 2 של לנובו.

האם מחשב 2-ב-1 מהסוג הניתק – כלומר, שאפשר להפריד בין המסך לבין המקלדת שמתחברת אליו באופן מגנטי – הוא אכן מחשב או שמא טאבלט? כנראה שכשמערכת ההפעלה היא אנדרואיד, אין בכלל ספק שהכף מוטית לעבר תשובת הטאבלט, אבל במקרה של Windows יש, משום מה, התעקשות על שימוש במילה מחשב. זה בולט במיוחד בסדרת ה-Surface של מיקרוסופט.

אני מאלה שבוחרים בצד של הטאבלט, במיוחד כשמדובר במכשירים כמו הדור השני של ThinkPad X12 של לנובו, שהוא אחד המתחרים הבולטים למחשבי/טאבלטי ה-Surface עם המקלדת הניתקת. הסיבה העיקרית לכך היא שכל מה שמניע את המחשב הזה נמצא בחלק של המסך, כשאת המקלדת מוציאים רק במקרה שצריך באמת להקליד משהו ארוך. בהרבה מאוד שימושים, כמו רשתות חברתיות, מענה למייל, וכתיבת הערות קצרות או פתקים, בכלל לא צריך את המקלדת הפיזית. אפשר להסתפק במקלדת וירטואלית ואפילו בעט. אלקטרוני, כמובן.

בכל מקרה, ה-ThinkPad X12 Gen 2 מגיע עם מסך 12.3 אינץ' ברזולוציית 1920×1080 פיקסלים ועם הגנה של Gorilla Glass 3. הבהירות היא בינונית משהו, 400 ניט, אבל יש גם ציפוי נגד השתקפויות, שעובד היטב. קצב הריענון בסיסי – כלומר, 60 הרץ, אבל התמונה בסך הכול טובה.

ה-ThinkPad X12 Gen 2 של לנובו.

ה-ThinkPad X12 Gen 2 של לנובו. צילום: יח"צ

הטאבלט מגיב היטב לנגיעות, כולל עבור פתיחה של הסרגלים מהצדדים להצגת ההתראות או להצגת החדשות וענייני היום, כמו בכל Windows 11, ואם אתם מומחים בשימוש בעט – זה מקל על העבודה. המקלדת מתחברת בקלות, במהירות וביציבות רבה – לא צריך לחשוש שהיא תתנתק תוך כדי עבודה, אבל למרות זאת, היא דומה למקלדת של ThinkPad מהשורה, כולל הידית האדומה בצד ומערכת הכפתורים מעל משטח השליטה היחסית קטן. המקשים לא יורדים לעומק מספיק, אולם כל המקשים המתבקשים נמצאים במקומם – כולל אלה שמיועדים לניהול שיחות ועידה מבוססות וידיאו.

ה-ThinkPad X12 Gen 2 מגיע גם עם מעמד מובנה מאחור, שנפתח לזווית של כמעט 180 מעלות, כך שבהחלט אפשר לשחק עם זוויות הצפייה והעבודה – בין אם המקלדת מחוברת או לא. החיסרון העיקרי שלו הוא שיש מיעוט חיבורים: שני חיבורי USB-C, שרק אחד מהם משמש גם להטענה. בנוסף, יש חיבור 3.5 מ"מ לאוזניות/מיקרופון, מגירת סים, כפתור שליטה בעוצמת הקול – מה שמבחינתי מהווה עוד הוכחה לכך שזה יותר טאבלט עם מקלדת מאשר מחשב, וגם ידית קטנה לסגירת תריס הפרטיות מעל מצלמת ה-5 מגה-פיקסל שמשולבת בו. מצלמה זו עוזרת לשמירה על הפרטיות ועל אבטחת המחשב על ידי שימוש בזיהוי פנים כדי לפתוח אותהו. כמו כן, יש במקלדת הניתקת חיישן טביעות אצבע – אבל אני לא חושב שזה יהיה חכם במיוחד להשתמש באמצעי הזה במקרה שמתכוונים לעבוד בעיקר בלעדיה.

השינוי העיקרי

עיקר השינוי בדור השני של מחשב זה מבית לנובו הוא השימוש במעבד Core Ultra 7 164U, שהוא מעבד שדרישת הכוח הבסיסית שלו עומדת על 9 וואט בלבד, ומגיעה לכל היותר ל-30 וואט, במצב טורבו. זה נמוך מאוד ועוזר לשמור על טמפרטורה נמוכה מאוד. מדובר במעבד עם שתי ליבות ביצועים, שמונה ליבות יעילות ושתי ליבות יעילות מאוד. בסך הכול יש 12 ליבות עם 14 נימי עבודה. המהירויות, בהתאם, נמוכות – כי זהו מעבד שמטרתו היא יותר מהכול זמן עבודה: 1.1 גיגה-הרץ עד 4.8 גיגה-הרץ עבור ליבות הביצועים, ו-700 מגה-הרץ עד 23.8 גיגה-הרץ בליבות היעילות.

איך זה בא לידי ביטוי בביצועים? אלה יחסית נמוכים, כי בכל זאת מדובר במעבד ממשפחת ה-U של אינטל. אבל בבדיקה המשמעותית ביותר מבחינת המחשב/טאבלט הזה, הוא הציג את הביצועים שמתבקש שהוא יציע: תשע שעות ועוד 13 דקות במבחן ה-Modern Office של PCMark 10. ממש לא צריך לחפש שקע בסביבה בזמן העבודה עם המחשב.

ה-ThinkPad X12 Gen 2 מגיע, מעבר למקלדת הנצמדת באופן מגנטי למסך, גם עם העט האלקטרוני Precision Pen של לנובו עצמה. ניתן למשור אותו באמצעות לולאה קטנה שצמודה למקלדת, ואם משאירים את המקלדת בתיק, הוא נצמד מגנטית למחשב/טאבלט בצד הימני בחלק התחתון שלו – ובחוזקה יחסית. אני מציע בכל זאת לשים לזה לב בשבע עיניים.

המחשב הגיע אליי בתצורה שמכילה 32 גיגה-בייט זיכרון LPDDR5 ועם 1 טרה-בייט זיכרון אחסון. המחיר: 9,500 שקלים + מע"מ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים