מה ההבדל בין מחשב נייד למשחקים לכזה שמיועד ליוצרי תוכן?

צבי קצבורג שואל את השאלה הזאת במדורו הפעם ● האם ה-Yoga Pro 9-16IMH9 של לנובו עזר לו למצוא את התשובה?

ה-Yoga Pro 9-16IMH9 של לנובו.

אחת השאלות שעולות לפעמים בראשי היא: מה ההבדל העיקרי בין מחשב נייד שמיועד למשחקים למחשב נייד שמיועד ליוצרי תוכן? יצרניות המחשבים עצמן מנסות לשים גדרות בין התחומים באמצעות שימוש במשפחות שונות של מחשבים. הן מקדישות לפחות שם מותג אחד למחשבים שמיועדים לשוק המשחקים, ואלה גם מקבלים עיצובים שגיימרים מצפים להם, עם הרבה מאוד שחור ואדום, בדרך כלל. מהצד השני, המחשבים ליוצרי תוכן מוצעים במסגרת של הדגמים היוקרתיים יותר לשוק הצרכני שמציעות החברות.

במקרה של לנובו מדובר ב-Legion וב-Yoga, בהתאמה. אולם, התשובה בדרך כלל זהה עבור כל יצרנית: מחשבי משחקים יכולים להיות מחשבי יצירת תוכן מצוינים, בעוד שמחשבים שמיועדים ליוצרי תוכן לא יכולים לספק ביצועים שמתאימים לרמה הגבוהה של שוק המשחקים, בכל דור ודור. זה נכון גם אם יש במחשב ליצירת תוכן כרטיס מסך מתקדם, כמו במחשב המבחן הנוכחי, שעזר לי לנסח את התשובה – Yoga Pro 9-16IMH9.

לנובו ציידה את המחשב הזה ב-GeForce RTX 4070 של אנבידיה בגרסת הניידים, עם 8 גיגה-בייט זיכרון תצוגה. על פניו, זהו כרטיס שיכול להריץ משחקים מתקדמים ומודרניים באיכות גבוהה, אבל המעבד שלצידו – ה-Core Ultra 9 185H של אינטל – מיועד יותר לשימושי עיצוב ובינה מלאכותית. אם רוצים משחקים באמת, במלוא העוצמה, צריך מחשב עם מעבד Core דור 14 לניידים – בהנחה שנשארים עם הדור הנוכחי, בסביבה של אינטל. זה בא לידי ביטוי בבדיקות המשחקים, כשה-Yoga Pro 9 הנוכחי הגיע לאמצע העקומה, אבל לא הצליח להגיע לרמה הגבוהה באמת של מחשבי משחקים עכשוויים.

מה עוד במפרט של המחשב החדש?

ה-Yoga 9 Pro, כפי שמספרו מחייב, הוא מחשב פרמיום בסדרת ה-Yoga של לנובו, וזה בא לידי ביטוי במסך ה-16 אינץ' שלו, שמבוסס על טכנולוגיית miniLED ומציע רזולוציית 3.2K עם כיסוי נגד השתקפויות, ועם בהירות מרבית של 1,200 ניט במצב HDR. חוץ מזה, הוא מציע קצב ריענון יפה של 165 הרץ, תאימות של 100% למרחבי הצבעים RGB, sRGB ו-P3, וכן תמיכה בתקן Dolby Vision וגם ב-DisplayHDR 1000, שמבטיחה ניגודיות גבוהה מאוד, עם צבעים שחורים נהדרים.

ה-Yoga Pro 9-16IMH9 של לנובו.

ה-Yoga Pro 9-16IMH9 של לנובו. צילום: יח"צ

הוא מגיע גם עם לא פחות מ-64 גיגה-בייט זיכרון LPDDR5 במהירות גבוהה במיוחד של 7,467 מגה-הרץ, אבל מה שקצת מאכזב הוא נפח האחסון – 1 טרה-בייט בלבד. מדוע זה מאכזב? מכיוון שכפי שתיווכחו בסוף האייטם, Yoga Pro 9-16IMH9 הוא לא מחשב זול, ויוצרי תוכן צריכים קצת יותר מ-1 טרה-בייט.

יש גם מערכת שמע מעניינת ומפתיעה לטובה עם שישה רמקולים, ארבעה וופרים משני הצדדים בעוצמה של 2 וואט ועוד שני טוויטרים במרכז, בעוצמה של 2 וואט האחד. החברה אף משתמשת ב-Dolby Atmos, כדי להבטיח צלילים מדויקים יותר. מערך של ארבעה מיקרופונים רגישים אמור לסייע גם לאלה שרוצים להקליט פודקאסטים או ללוות סרטונים שהם יוצרים עם תוכן קולי משלהם.

המשקל, המקלדת – והמחיר

ה-Yoga 9 Pro הוא לא מחשב קל. הוא שוקל 2.05 ק"ג, וזה לא צריך להפתיע עם מסך גדול ועם שלדה יחסית חזקה. הסוללה שלו יחסית גדולה ומציעה 84WHr. היא הספיקה, בבדיקות הרציפות שלי, ל-4:43 שעות עבודה – מה שאומר שאפשר לעבוד איתה מחוץ למשרד או לבית בלי חיבור לחשמל, אבל אחרי כמה שעות צריך להכניס את השקע של המטען לתקע.

המקלדת של המחשב היא מלאה, ויש גם מקלדת נומרית בצד ימין, שכמובן, המקשים שלה קצת יותר קטנים מאשר מקשי המקלדת המרכזית, שהם נוחים מאוד לשימוש. מה שעוד יותר נוח לשימוש הוא משטח השליטה הענקי, אחד הגדולים ביותר שבהם נתקלתי אי פעם במחשב נייד. הוא תופס לא פחות מ-40%, ואולי אף קצת יותר, מהשטח שנמצא מתחת למסך שתומך במגע, מצויד בציר עוצמתי שמונע תנודות מיותרות, וכן מאפשר פתיחה עד 180 מעלות.

כדי להניח את הנייד המסוים הזה מבית לנובו – Yoga Pro 9-16IMH9, כאמור – על שולחן העבודה שלכם תצטרכו לשלם סכום מכובד ביותר של 13,499 שקלים, לפי המחיר הרשמי – אם כי אפשר להשיג את זה גם במחירים נמוכים יותר במבצעים שונים. נכון, זה הרבה מאוד כסף, אבל מדובר במכונה שמספקת את מה שצריכים יוצרי תוכן מודרניים, כולל יכולות גרפיות מתקדמות למדי ואפילו יכולות קוליות מפתיעות לטובה. כמו הרבה מחשבים כמוהו, הוא יכול להשתמש משחקים ברמה לא רעה, אם כי, כאמור, לא מצטיינת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים