SteelSeries Arctis Nova 5 Wireless – אוזניות משחק טהורות

האוזניות החדשות מבית סטילסירייס, מהחברות המוכרות לגיימרים, הן טובות מאוד, מציעות זמן רב של שימוש בזמן קצר של טעינה ומגיעות עם אפליקציה ייעודית ● אז מה בכל זאת הפריע לכתבנו בהן?

SteelSeries Arctis Nova 5 Wireless.

אם אתם גיימרים, אתם בטח מעדיפים בהרבה מאוד תרחישים של משחקים לשחק עם אוזניות ייעודיות לגיימינג, במקום להשתמש ברמקולים. זה מה שאני מעדיף. למה? כי אוזניות כאלה בדרך כלל עוטפות את האוזניים במלואן, מצליחות לנתק את המשתמש מהעולם גם בלי להשתמש בהשתקת רעשים אקטיבית, ומובילות את השחקן עמוק יותר אל העולם של המשחק הספציפי שבו הוא בוחר לשחק.

כל זה נכון לאוזניות שהן טובות, וזה בהחלט נכון במקרה של Arctis Nova 5 Wireless – האוזניות החדשות מבית סטילסירייס, שהיא חברה שמוכרת היטב לגיימרים באשר הם כאחת היצרניות המובילות בתחום האביזרים למשחקים. אלה הן אוזניות משחק טהורות. מה זה אומר? שאין בקרות מדיה ייעודיות: נגן, החזר לאחור, תעבור לשיר הבא וכדומה. מכך גם נובע שאין בקרות שיחה ייעודיות, והכול נעשה על ידי לחיצות שונות על כפתור ההפעלה – רק לא ללחוץ חזק מדי, כי אחרת האוזניות ייכבו.

אפשר להתחבר לאוזניות הללו באמצעות בלוטות' או באמצעות דונגל 2.4 גיגה-הרץ, שמתאים לחיבור לכל מכשיר שיש לו מדיה עם חיבור USB-C, כולל טלפונים. יש גם גרסאות שהחיבור המרכזי שלהן מיועד לקונסולות הפלייסטיישן של סוני (Nova 5P) וה-Xbox של מיקרוסופט (Nova 5X). אפשר, אם כך, לצמד אותן לשני מכשירים. עשיתי את זה מול הטלפון ומחשב המשחקים שלי, והמעבר הוא בקלילות רבה: לחיצה על החלק העליון של כפתור ההפעלה ויש חיווי קולי כשעוברים בין שני סוגי החיבורים.

טוענים רבע שעה – ומשחקים שש שעות

האוזניות מחזיקות מעמד יפה מאוד. הסוללה הפנימית שלהן אמורה, לפי החברה, להחזיק מעמד כ-60 שעות עבודה בחיבור בלוטות' או עד 50 שעות בחיבור עם הדונגל. זה בהחלט מכובד. הן גם אמורות לספק שש שעות משחק לאחר טעינה בת רבע שעה בלבד.

ה-Arctis Nova 5 Wireless הן אוזניות שאפשר לשחזר עבורן את המשפט "יש אפליקציה לזה" – לאנדרואיד וגם ל-iOS. סטילסירייס הכינה אפליקציה ייעודית, שמאפשרת לבחור הגדרות קול מדויקות עבור יותר מ-100 משחקים. מדובר, למעשה, בשעתוק של מה שמספקת התוכנה GG לסביבת Windows/macOS, ויש גם הגדרות מוזיקליות, ואפילו קולנועיות – למי שרוצה להשתמש בהן גם לתחומים הללו. בכל מקרה, אפשר להשתמש באקולייזר המובנה כדי להגדיר לבד את העוצמה של תחומי השמע השונים.

הצד השני של המטבע, או האוזנייה

עם זאת, יש כמה בעיות עם האוזניות – חלקן מינוריות, אבל אחת הטרידה אותי קצת יותר: כל נגיעה בכיסוי הפלסטיק החיצוני של האוזנייה השמאלית וכל נגיעה במיקרופון – בטעות או במכוון – הגיעו היטב לאוזניים כקול של שריטה מעצבנת בעוצמת קול גבוהה מדי. לקח לי קצת זמן להתרגל לזה, במיוחד בקרבות לוהטים שבהם הזזתי את המיקרופון קרוב יותר אל הפה, או רחוק יותר ממנו כדי להרגיע קצת את העצבים שלא הלך לקבוצה שלי. טוב שלא תלשתי אותו.

המיקרופון מסתתר היטב בתוך האוזנייה, אבל אפשר למצוא אותו בקלות באמצעות חוש המימוש, ולשלוף אותו החוצה עוד יותר בקלות. ההחזרה לפעמים דורשת קצת יותר מאמץ – אבל ממש קצת. הזרוע שלו מאוד גמישה, והיא מגיעה בקלות ממש עד לפה, ולכל נקודה בדרך – כדי להתאים להעדפות של כל אחד ואחת.

SteelSeries Arctis Nova 5 Wireless.

SteelSeries Arctis Nova 5 Wireless. צילום: יח"צ

איכות הדיבור הייתה מצוינת – ולא רק במשחקים, אלא גם בשיחות טלפון, ואפילו מחוץ לבית. אבל, מכיוון שמדובר באוזניות משחק ולא בכאלה שמיועדות להליכה או פעילות ספורטיבית, בצד השני שמעו את הרוח וגם את הנגיעות שלי בפלסטיק. לכשעצמי, שמעתי את הצד השני עם ליווי של גוון מתכתי בשיחות טלפון או ועידת וידיאו, אבל במשחקים לא הייתה את התחושה הזו.

האוזניות מצוידות בדרייברי נאודימיום בגודל 40 מ"מ, שתומכים בטווח השמע המלא של האוזן האנושית – מ-20 הרץ ועד 22 קילו-הרץ, והן תומכות בצליל היקפי ב-360 מעלות. זה מורגש היטב במשחקים: בתלות במשחק, שומעים צלילים שמגיעים מכל המרחב – גם של דמויות NPC שנמצאות מאחור ומשוחחות ביניהן. כמו כן, במשחקי התגנבות ובמשחקי ירי מרובי משתתפים שומעים אויב שמנסה להפתיע מאחד הצדדים באופן מדויק. בכל המקרים מדובר בצליל ברמה איכותית ביותר, גם של קטעי מוזיקה.

עוד קצת תלונות

התלונות האחרות שיש לי הן יותר מינוריות. אני חושב שבחיבור לטלפון – ובדקתי את הנקודה הזו עם שלושה טלפונים, עוצמת הקול המרבית מעט נמוכה מדי, לטעמי. מכיוון שהשתקת הרעשים הפסיבית טובה בהחלט, אין הפרעה למוזיקה, אבל היה חסר לי להעביר בסגנון של ספיינל טאפ את כפתור עוצמת הקול מ-10 ל-11. הדבר השני הוא שכדי למנוע מהדונגל לאבד כשהוא לא בשימוש, חיברתי אותו לחיבור ה-USB-C באוזניות עצמן – או שצריך לזכור היטב היכן מניחים אותו. לפי סטילסירייס, אפשר לקנות דונגל חדש.

כאוזניות משחק, Arctis Nova 5 Wireless עושות עבודה מצוינת, והן נוחות ללבישה למשך זמן רב, כפי שהתברר לי כבר ביום הראשון לבדיקה. הן לא מושלמות, והפלסטיקה קצת יכולה להפריע, אבל מי שמחפש אוזניות משחק טובות – שיכניס אותן לרשימת הבדיקה שלו. העלות שלהן, במחיר שוק, היא 740 שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים