סקירה: זול ויפה – אבל גם מאכזב

שעון חכם Kumi GW6 – לעומת אחיו הבוגר ה-GW5, היה מצופה שיציע שיפורים באמינות המדידות, אבל הוא דווקא מאכזב - הן במדידת צעדים והן במדידת לחץ הדם, אבל חוץ מזה הוא גם יפה

Kumi GW6.

את ה-GW5 של קומי (Kumi) כבר פגשתם בסקירה בעבר, ולאחרונה הגיע אלי הדגם החדש יותר, GW6, ועוד לפני הפתיחה שלו התברר שבחברה הצנועה בהחלט חושבים שהוא מציע קפיצת מדרגה: הוא מגיע בקופסה מרובעת אלגנטית, אם כי מקרטון, כשהשעון מונח באמצע ומתחתיו משטח הטעינה וגם חוברת הסברים קטנה אך מפורטת.

הוא גם מגיע גם עם רצועה חדשה, כחולה במקרה המסוים של השעון שהגיע אלי, כשהמארז של השעון עצמו כחול גם הוא, והיא גם מסומנת בלוגו של החברה – עוד היבט שמראה שהיא מתגאה בשעון הזה. זו גם רצועה נוחה יותר ממה שמקובל בשוק ברמת המחירים הנמוכה, ולעומת רבות אחרות היא לא גרמה לי לפריחה בעור, והיא גם נסגרת היטב.

השעון שוקל 12 גרם בלבד, והוא מביא עוד יתרון לעומת הדור הקודם: מסך גדול יותר, 1.43 אינץ', וזהו מסך AMOLED, שנראה מצוין ומציע בהירות יפה מאוד, המאפשרת לראות את הנתונים על המסך גם באור שמש. היא מעט עבה ושוקלת קצת יותר, כ-50 גרם, אבל זה לא ממש משמעותי.

רמת הציפיות שלי הייתה יחסית גבוהה לאור הבדיקה של GW5, אבל מהר מאוד התברר לי שחשבתי טובות מדי על השעון.

חיישנים בבדיקה

לפי קומי, השעון החדש, כמו קודמו, מסוגל לבדוק לחץ דם. אבל אחרי כמה וכמה בדיקות התברר שבעוד שהקריאה של הלחץ הדיאסטולי נכונה, ואפילו כמעט מדויקת לחלוטין בהשוואה למדידה באמצעות מכונה למדידת לחץ דם "רגילה", המדידה של לחץ הדם הסיסטולי לא הייתה נכונה בכלל, עם הפרשים של 15% ויותר לפעמים – אכזבה רבה, כי ב-GW5 הבדיקה הייתה מדויקת בשני הערכים.

אבל קודמו לא הצליח אף פעם למדוד זמן שינה עבורי, ואילו בשימוש ב-GW6 התברר שאני אכן ישן קצת. תמיד ידעתי שיש לי שינה קלה, ואני מתקשה לעבור לשנת REM, והשעון נשוא הבדיקה הזו סיפק לי סוג של הוכחה.

גם בדיקת קצב הלב הרציפה הייתה סבירה ודי קרובה לקריאות שביצעתי באמצעי חיצוני מסורתי, כמו גם בדיקת החמצן בדם, אבל אחד הדברים הכי חשובים לא עבדו טוב: בדיקת צעדים, אחד הדברים הכי טובים שהציע GW5.

וזה גם היה ממש מוזר. בבדיקה של פעילות ספורטיבית, שכוללת ספירה של צעדים, הרישום היה מדויק במהלך הבדיקה עצמה. גם בבדיקה רגילה, בלי לעבור לאחד מיותר מ-100 מצבי הספורט שהשעון יודע לבדוק, ספירת הצעדים הייתה מדויקת. אבל איכשהו, דווקא בזמן מנוחה, דווקא כשכפות הידיים צמודות למקלדת, התברר שהשעון ממציא צעדים בעצמו. גם לא אחת קמתי משינה ובמקום לראות אפס, או כמה צעדים בודדים בגלל ביקור בנוחיות, הקריאה כבר עמדה על כמה מאות צעדים. מאכזב.
שימושיות יום יומית

וגם עם הקופסה. Kumi GW6.

וגם עם הקופסה. Kumi GW6. צילום: צבי קצבורג

השעון מציע תקן עמידות סביבתית של IP68, וכדי לוודא שזה אכן כך הוא בילה איתי בכמה מקלחות, תחת מים חמים וגם קרים, ולמרות שלא ממש הצלחתי להשתמש בו כשהוא היה רטוב – המסך לא הגיב בהצלחה לניסיונות התפעול שלו – ניגוב קליל לאחר המקלחת – והוא חזר לעבוד ללא שום תלונות ומענות. הוא גם התמודד היטב עם כמה נפילות מהשולחן, כדי לדמות מצב שבו סוגרים את הרצועה לא טוב ותוך כדי התהליך הוא חומק מטה, וגם הן לא השאירו עליו רושם, לא על הזכוכית ולא על הפעילות שלו.

GW6 מצויד בסוללת 300 מילי-אמפר לשעה, ולפי החברה הוא אמור להחזיק מעמד עד שבעה ימים בשימוש רגיל. אני לא יודע מה זה שימוש רגיל, אבל בתנאים שלי, עם מעקב שינה ומעקב קצב לב פעילים בהתמדה, ומסך שכבה כשאין בו צורך, הצלחתי להגיע בממוצע לשישה ימי עבודה על טעינה אחת. הטעינה בדור הנוכחי גם קלה יותר – הוא מגיע עם מטען שאפשר להגדיר כאלחוטי, כי פשוט מניחים עליו את השעון, ואחרי כשעה וחצי הסוללה טעונה עד סופה כשמתחילים מאפס.

גם בינה מלאכותית

אחד הדברים שמציע השעון הוא אפשרות להשתמש ב-ChatGPT באמצעות השעון, אבל זה אומר שצריך להתקין בטלפון את האפליקציה וגם להעביר קוד, וגם אז זה לא ממש מושלם. המבטא הקיבוצניקי כנראה קשה מדי.

מעבר לכך אפשר, באמצעות חיבור בלוטות', לבצע שיחות טלפון ישירות מהשעון, ולא רק לענות, אלא גם לחייג – אם באמצעות חיוג מספרי או באמצעות אנשי קשר, שאותם יש להגדיר באמצעות האפליקציה.

אפשר גם לבחור אחד מהרבה מאוד רקעים מוכנים עבור השעון, ואפשר גם ליצור לבד באפליקציה ואז להעביר. בקומי קוראים לזה בינה מלאכותית. נו, בסדר.

אחד היתרונות של Kumi GW6 הוא המחיר המאוד נוח. הוא עומד כעת בחנות על כ-145 שקלים בלבד, ואם הבעיות לא מפריעות לכם, או שאתם סתם רוצים שעון יפה על היד, אולי המחיר יכריע לטובת רכישה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים