Dell XPS 14 9440 – אחד המחשבים החדשים היפים ביותר

המחשב החדש של דל הוא יוקרתי, חתיך אמיתי ומכשיר שלגמרי אפשר להתלהב ממנו - אלא שתג המחיר מצנן במשהו את ההתלהבות

ה-XPS 14 9440 של דל.

כמעט מתחילת דרכה התהדרה משפחת מחשבי ה-XPS של דל בעיצוב שבלט מעל לשוק, וזה נכון במיוחד בדור הנוכחי של הסדרה, שהושק בחודשים האחרונים עם מעבדי ה-Core Ultra מבית אינטל. העיצוב של המחשבים החדשים, כמו זה של ה-XPS 14 9440 שהגיע לסקירה, פשוט נהדר – זה אחד המחשבים המעוצבים והיפים ביותר מבין אלה שבדקתי בשנה האחרונה.

במה זה בא לידי ביטוי? מעבר לעיצוב הכולל של המחשב, שתמיד היה מוצלח, דל לקחה את האזור שמתחת למסך והלאה, לכיוון המשתמש, וממש נגעה, במעין שרביט קסמים, בכל אלמנט כדי לגרום לו להפוך ליפה יותר. לדוגמה, מקדימה, בין המקלדת לקצה המחשב, יש מרחב אחד ויחיד, מקצה לקצה. משטח השליטה פשוט מוסתר לחלוטין, ומבחינה עיצובית זה נראה נהדר – אם כי מבחינה פרקטית צריך להתרגל ללחוץ ממש מתחת למקש הרווח, ואולי קצת ימינה ממנו אל מקש ה-alt, כדי באמת להשתמש במשטח לצורך תפעול המחשב.

בצד השני, מתחת למסך, שורת מקשי הפונקציות/תפעולים מיוחדים נעלמה. הם עצמם לא נעלמו, אבל כבר אין מקשים פיזיים. מה שיש זה שורה של כפתורי מגע, שמאירים ב-לד לבן – וזה נראה נהדר, ועובד טוב, בלי לפגוע בשימושיות. לחיצה על מקש ה-Fn מציגה את המערך החליפי של המקשים, ולחיצה עליו ועל Esc מחליפה את התצוגה בין מקשי הפונקציה למקשים המיוחדים.

גם המקלדת נראית טוב

באמצע, כמו בדורות האחרונים, המקלדת נמתחת מצד לצד, אבל הפעם בין שני הרמקולים שנמצאים בקצוות. היא מצוידת במקשים מרובעים גדולים במיוחד, שצמודים לחלוטין זה לזה. על אף שהם צמודים, ההקלדה פשוט נהדרת. הירידה שלהם יחסית עמוקה, וגם אם יש קצת רכות מתחת, עם שקיעה של המקלדת פנימה בהקשות חזקות כמו שלי, זו עדיין חוויה טובה מאוד. עם זאת, בתאורה מתחת למקשים יש רק עוצמה אחת, יחסית חלשה.

ה-XPS 14 9440 של דל.

ה-XPS 14 9440 של דל. צילום: יח"צ

כפתור ההפעלה/כיבוי של המחשב נמצא ממש בקצה הימני של שורת המקשים העליונה, בסמוך למקש ה-Backspace, הגדול יחסית. הוא לא מסומן – שלא כמו מקש ה-Copilot, איך לא.

החומרה

גודלו של המסך של ה-XPS 14 9440 הוא דווקא 14.5 אינץ', ובדגם שהגיע לבדיקה שלי מדובר במסך OLED שמציע רזולוציה נהדרת של 3.2K. זהו מסך מגע שמגיב מצוין ומציע תמונה לא פחות מצוינת, אבל בבהירות מעט נמוכה לטעמי, במיוחד אם מתכוונים לקחת את המחשב לעבודה בתנאי שמש. המסגרת מסביב ממש דקיקה, וזה לא מנע שילוב של מצלמת 1080p בחלק העליון במרכז, שעובדת היטב בוועידות וידיאו וגם עבור זיהוי פנים כדי לפתוח את המחשב ללא סיסמה – רק שהדקיקות הזו אומרת שאין תריס פרטיות פיזי, וגם לא חשמלי, מתברר.

החומרה שבפנים היא בסדר גמור, אבל רק בסדר גמור, כי ב-דל בחרו להפוך את ה-XPS 14 9440 לסוג של מחשב היברידי שיתאים לכל שימוש, אבל לא עד הסוף. יש מעבד Core Ultra 7 155H, שזה באמצע בדור הנוכחי, ויש כרטיס מסך ייעודי בדמות GeForce RTX 4050 של אנבידיה, עם שישה גיגה-בייט זיכרון תצוגה, שזה נחמד וזה יותר מהשבב הגרפי הפנימי, אבל לגיימרים זה כרטיס ברמת כניסה בדור הנוכחי. לצד זה יש 32 גיגה-בייט זיכרון RAM ו-1 טרה-בייט זיכרון אחסון.

הסוללה שלו יחסית גדולה – 69.5 וואט/שעה, והמטען מציע הספק של 100 וואט. זמן העבודה שהוצאתי מהמחשב בבדיקת הזמן של PC Mark 10 היה 7:20 שעות – וזה יפה מאוד, ואומר שהוא בהחלט יעבור בקלות יום עבודה מחוץ למשרד, ולמשתמש עוד יישאר זמן לקרוא באתרי חדשות או לצפות קצת במה שקורה בחשבונות שלו ברשתות החברתיות.

מחשב שמשדר יוקרה מכל זווית

יש עוד משהו שצריך לקחת בחשבון, וזה המשקל, שעומד על 1.74 ק"ג, ומרגיש אפילו יותר. זה קצת הרבה למחשבים ניידים מסוגו של ה-XPS 14 9440. עוד דבר שצריך לקחת בחשבון הוא שיש רק 3 חיבורי USB-C – שניים משמאל ואחד מימין, לצד חריץ של כרטיס microSD, אבל דל לפחות צירפה לחבילה מתאם שמאפשר לפצל יציאת C כזו לאחת A, וגם ל-HDMI.

בשורה התחתונה, ה-XPS 14 המעודכן משדר יוקרה מכל זווית שמסתכלים עליו. הבחירה להפוך אותו לסוג של מחשב היברידי, שמתאים למרחב יחסית גדול של משתמשים – כולל גיימרים שלא משחקים ברמה הגבוהה ביותר – יכולה להיות נכונה מנקודת מחשבה מסוימת. אבל מי שרוצה עבור עצמו מחשב ברמת פרמיום כנראה לא ממש ירצה לשתף אותו עם המשפחה והמשרד, במיוחד כאשר תג המחיר שלו בשוק עומד על לא פחות מ-13,999 שקלים – וזה גבוה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דב

    14 k למחשב נייד זה קצת הזוי. רכשתי מחשב דל "14 עם מעבד i7, דיסק של 1 טרה, 32 ג"ב זיכרון בארבע וחצי אלף. לא מספיק?

אירועים קרובים