סקירה: מחשב ThinkCentre Edge 91z של לנובו

ה-ThinkCentre Edge 91z הוא מחשב AIO, המתאים בעיקר למנהל העסוק שלא רוצה להתפשר על יופי ● היתרון הגדול שלו נמצא במעבד ארבע הליבות, המספק תוצאות מרשימות, ובעובדה שהוא מהווה פתרון טוב עבור השימוש הפרטי ● נקודות התורפה: המקלדת והעכבר ● ציון סופי: 86

ThinkCentre Edge 91z של לנובו (Lenovo) הוא מחשב "הכל כלול" (All in One), המבוסס על מסך 21.5 אינץ' ומיועד לתחום העסקי, ובעיקר ל-SMB ול-SOHO. זאת, למרות שכמה פריטים בתצורה שלו יכולים לרמוז אחרת. המדובר במחשב בעל תצורה מרשימה למדי, כאשר המעבד מעיד על כך יותר מכל: ה-Second Generation Core i7 במהירות 2.8 ג'יגה-הרץ הוא אחד המעבדים המהירים ביותר ששובצו במחשב שנבדק במדור זה. אך השאלה היא, האם זה בא לידי ביטוי בבדיקות ובעבודה עם המחשב?

עיצוב
בעיצוב ובגימור מורגשת השקעה רבה, אך לא מדובר במשהו מוגזם. ה-91z מתאים מאוד לשולחן עבודה של מנהל עסוק שלא רוצה בלגן על השולחן, אך גם לא להתפשר על יופי – דבר שבא לידי ביטוי בעיקר בזכות המקלדת והעכבר האלחוטי שמלווים אותו. העכבר והמקלדת נכנסים יפה מאוד ברווח שנמצא מתחת למסך המחשב, כשהם לא בשימוש. בנוסף, ישנה רגלית אחורית מרובעת, המאפשרת למקם את המסך בכמה זוויות בסיסיות. מבדיקה שלנו עולה, כי בכולן הנראות טובה ונוח לעבוד. כמובן שכל אחד יכול להתאים את הזווית והגובה המתאימים לו.

מאפיין נוסף של מחשב זה הוא יכולתו לשמש גם כמסך בלבד. כך, הוא מצויד בכניסת VGA שמאפשרת לחבר כל מחשב חיצוני ולהשתמש במסך ה-21.5 אינץ' כמסכו, וזאת מבלי קשר לכך שהמחשב השולחני עובד ברקע או לא. כיצד הדבר שימושי בסביבה עסקית? האופציה הזו רלוונטית במספר תרחישים. כך, למשל, לקוח שמגיע למשרד עם המחשב הנייד שלו, ורוצה להציג כמה מסמכים, יכול לעשות זאת באמצעות חיבור הכבל בין הנייד למחשב, או כאשר אחד הצדדים מגיעה לפגישה עם טאבלט, ויש צורך להציג את המידע במסך גדול יותר מאשר 10.1 אינץ'.

מעבד
המעבד, כאמור, הוא אחד המאפיינים המרשימים ביותר של מחשב זה. המדובר במעבד ארבע ליבות ושמונה נימי עבודה מסוג Core i7 2600S. הוא פועל בתדר בסיסי של 2.8 ג'יגה-הרץ, אבל יכול להגיע במצב הטורבו עד 3.8 ג'יגה-הרץ. מכיוון שהוא תומך בכל הטכנולוגיות שאינטל (Intel) מספקת עבור מעבד, הוא תומך גם ב-Enhanced Intel SpeedStep  – כלומר, ישנה שליטה על כל ליבה וההפעלה שלהן, בעוצמה גבוהה או נמוכה, בצורה נפרדת ובהתאם לעומס העבודה. אחד הפעלים היוצאים מכך הוא TDP של 65 וואט בלבד – מעט יחסית עבור מעבד בקצב עבודה מרבי שכזה.

שימוש
מחשב זה ישרת אתכם היטב ב-SOHO, במשרד הביתי, כמחשב שיכול להתאים לכם בשעות הפנאי. זאת, בזכות כרטיס תצוגה עצמאי מכובד – AMD Radeon HD 6650A, הכולל 1 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה בלעדי. למרות שמדובר בכרטיס ששייך לדור הקודם של כרטיסי ה-Radeon השולחניים, הוא חזק דיו עבור רוב השחקנים שנמצאים שם בחוץ, אלא אם הם הקיצוניים ביותר. מצד שני, התאכזבנו לגלות שהוא מגיע עם כונן 320 ג'יגה-בייט בלבד (נמוך בסטנדרטים של ימינו).


בנוסף, המחשב מצויד בערכת שבבים המתאימה לתחום ה-SMB וה-SOHO, שכן היא תומכת בווירטואליזציה, בטכנולוגיית vPro ו-Trusted Execution – כולן תכונות שמיועדות למשתמשים עסקיים ולשליטה מרחוק. עם זאת, אין תמיכה בטכנולוגיית ה-Anti Theft של אינטל.

תוצאות
בבחינות שלנו, בבדיקות שיודעות להשתמש בריבוי נימים ובגרפיקה, השיג ה-Z91 תוצאות מכובדות. כך, במבחן המעבד של Cinebench 11.5, התקבלה התוצאה של 5.45 נקודות – התוצאה הגבוהה ביותר שהגענו אליה אי פעם במבחן הזה. כמו כן, השיג המחשב תוצאה יפה של 208 נקודות ברזולוציה של 1,920X1,080 במבחן Heaven. במילים אחרות, המדובר במחשב שערוך למשחקים ולעבודה קשה. תוצאות נאות, אבל לא עילאיות, הושגו גם במבחן Futuremark Vantage (בו השיג 7,765 נקודות) ובמבחן PCMark07 Basic (בו השיג 1,707 נקודות). בשורה תחתונה, המחשב מתברג במקום יפה בשרשרת המזון הממוחשבת.

חסרונות
למרות היתרונות והתוצאות המרשימות, המחשב מחזיק בכמה נקודות תורפה. כך, לנובו החליטה לעגל פינות: הכונן, כפי שצוין, קטן למדי, ואילו המקלדת והעכבר המצורפים הם לא באיכות גבוהה במיוחד. זאת, למרות שהוא מצויד ב-6 יציאות USB, הרי שאף אחת מהן היא לא USB 3.0. אולם, מאחר שהמחשב מיועד לשוק ה-SMB ולמשרדים ביתיים, ולא למשחקים, ניתן לומר שהוא עומד בציפיות. עם מחיר שוק של כ-4,150 ש"ח, גם הציפיות הכספיות זוכות למענה הולם. לדעתנו, אם אתם רוצים מחשב AIO עבור שולחן העבודה שלכם, הוא צריך להיות ברשימה הקצרה שלכם.

ציון סופי: 86

מעבד: Intel Core i7 2600S במהירות 2.8 ג'יגה-הרץ
ערכת שבבים: Intel B65
זיכרון RAM: 4 ג'יגה-בייט, DDR3, מהירות 1,333 מגה-הרץ
כונן קשיח: Western Digital Caviar Blue, 320 ג'יגה-בייט, SATA II, 7,200 סל"ד
כונן אופטי: PLDS DS8A5SH, צורב DVD רב שכבתי
מסך: Lenovo LEN-E 91B בגודל 22 אינץ'
רזולוציה מרבית: 1,920×1,080
כרטיס תצוגה: AMD Radeon HD 6650A עם 1 ג'יגה-בייט זיכרון עצמאי
קישוריות: Intel WiFi Link 1000 BGN, בלוטות', Intel 82579LM Gigabit Network
תוספות: מקלדת + עכבר אלחוטיים, מצלמה
מערכת הפעלה: Windows 7 Professional 64bit
מידות: 545x414x81 מ"מ
משקל: 8.4 קילוגרמים

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ng

    איפה אפשר לקנות כזה בארץ? ואם אין, ידוע מתי הוא יגיע?

אירועים קרובים