גורמים באיי-דיגיטל, נציגת אפל בישראל: אין ספק שה-iPhone 3G S יימכר גם בחנויות שלנו

לא ידוע עוד מה יהיה מחירו של המכשיר והאם הוא יחל להיות משווק על ידי איי-דיגיטל במועד שבו יהיה זמין דרך מפעילות הסלולר ● החברה הדגישה, כי המהלכים של אפל מול המפעילות "לא עברו מעל ראשה" ● ואיפה סלקום בכל הסיפור הזה?

גורמים באיי-דיגיטל, היבואנית הרשמית של מוצרי אפל בישראל, מסרו לאנשים ומחשבים, כי בניגוד לפרסומים והערכות שונות, מכשירי ה-iPhone 3G S יימכרו ללא ספק גם בחנויותיה – זו שבקניון רמת אביב, וזו שתפתח בדיזנגוף סנטר. לא ידוע כרגע מה יהיה מחירו של המכשיר והאם הוא יחל להיות משווק על ידי איי-דיגיטל במועד שבו יהיה זמין דרך מפעילות הסלולר, אך מהחברה נמסר, כי הפרטים יתבהרו בקרוב.

בהודעה שפרסמה החברה, היא אומרת כי, "איי-דיגיטל עשתה מאמצים כבירים להבאתו של ה-iPhone לישראל ומברכת על ההשקה הרשמית. כפי שהובטח על ידי איי-דיגיטל, ה-iPhone יגיע בקרוב מאוד לארץ, ובכך ימשיך לבסס את נוכחות מוצרי החברה העולמית בשוק הישראלי".

החברה גם מבקשת להדגיש, כי כל המהלכים של אפל מול המפעילות "לא עברו מעל ראשה" – לחברה היה ידוע שאפל עומדת לחתום על הסכמים מול המפעילות, כפי שהיא עושה במקומות אחרים בעולם, ולא מול גורם מתווך.

אנשי החברה מסרו, כי איי-דיגיטל פעלה רבות מאז החלה לייבא ולמכור את מוצרי אפל בישראל ופעלה בנחרצות כדי להכשיר את הקרקע ולהראות לאפל את הפוטנציאל האדיר של השוק הישראלי, ואף דחפה ותרמה לפיתוח מערכת ההפעלה בעברית שתהיה מובנית במכשיר, כפי שהיא עשתה לגבי מכשירים אחרים, כמו ה-iPod Touch ומערכת ההפעלה החדשה Snow Leopard – שתופץ גם היא עם תמיכה עברית מובנית של אפל העולמית.

ההמולה כבר פה, ה-iPhone – עוד לא

חובבי הסלולריים והגאדג'טים למיניהם זכו אתמול (ב') לערב סוער במיוחד, בעקבות הודעתן של פלאפון ופרטנר על חתימת הסכם עם אפל להפצת מכשיר ה-iPhone בישראל. בהפרש של שעה הודיעו השתיים, כי בתוך חודשים ספורים יחל להימכר בארץ הדגם החדש של המכשיר, iPhone 3G S.

רכילות קטנה מספרת, כי ההסכם בין פלאפון לאפל נחתם כבר לפני יותר מחודש, לפני פרטנר, אך כשנודע לפלאפון שפרטנר עומדת לפרסם הודעה לבורסה – היא מיהרה לפרסם הודעה קצרה לעיתונות – כדי להקדים את פרטנר.

שתי החברות פרסמו הודעה לקונית, ומסרבות לחשוף מידע נוסף. אי לכך רב הנסתר על הגלוי, אולם דבר אחד בטוח – לאחר שנתיים של "השפלת" השוק הישראלי והתעלמות אפל ממנו, סוף כל סוף יוכלו חובבי הגאדג'טים לרכוש את ה-iPhone הנחשק בישראל בצורה חוקית, בלי הצורך לפרוץ אותו. כדאי לציין, שלמרות שהמכשיר לא נמכר בישראל בצורה חוקית, הערכות גורסות, כי יש בישראל בין 80 ל-100 אלף מכשירים פעילים, ודווקא משום שהוא לא מיובא לארץ בצורה חוקית – התפתח סביבו שוק פורח (בייבוא אישי כמובן) של תוכנות, תמיכה, תיקונים, חלפים, פורומים של החלפת מידע ועוד.

מההודעה של פרטנר לבורסה אפשר ללמוד שההסכם שלה מול אפל העולמית הוא לתקופה של שלוש שנים, "שבמהלכן הסכימה פרטנר לרכוש כמות מינימלית של מכשירי iPhone בכל שנה". עוד מוסיפה פרטנר בהודעתה לבורסה, כי "כמות זו תהווה חלק משמעותי מרכש המכשירים הצפוי שתבצע החברה בתקופה זו", וכי "העלות הכוללת של הרכישה תיקבע על פי מחיר המכשירים במועד הרכישה". בזק, כחברה האם של פלאפון, לא פרסמה לבורסה הודעה בנושא, והפרסומים על כך היו שגויים.

ה-"כמות מינימלית" שהתחייבה פרטנר לרכוש (וכנראה גם פלאפון) לא ידועה, אך הערכות בשוק מדברות על לפחות 200 אלף מכשירים בשנה, ולהערכתי, שתי החברות גם נאלצו להפקיד סכום "יפה" כפיקדון וכערבות לעמידה בהסכם הרכישה.

גורמים בחברות הסלולר טוענים, כי המגעים נוהלו בחשאיות גדולה, אך למרות זאת שיערו שאפל מנהלת מגעים עם כמה מפעילים במקביל, מה גם שבניגוד למדיניות של אפל לפני שנתיים – של הסכם עם מפעילה אחד בלבד בכל מדינה – בשנה האחרונה השתנתה מדיניות זו ואפל מוכרת את מכשיריה לכמה מפעילות. כך באוסטרליה, למשל, נמכר ה-iPhone דרך שלוש מפעילות, וגם ביוון ובטורקיה הוא נמכר אצל שתי מפעילות בכל מדינה.

כמה זה יעלה?

כאמור, פרטנר ופלאפון אינן מוכנות לחשוף את תוכניות התמחור העתידיות שלהן לגבי המכשיר, אך ההערכות בשוק מדברות על כך, שהמכשיר יימכר בישראל בתנאים דומים למדינות אחרות בעולם – משמע עלות רכישה של כ-200 דולרים לדגם ה-16 ג'יגה-בייט ו-299 דולרים לדגם ה-32 ג'יגה-בייט בשילוב עם תוכנית התחייבות כלשהי לשיחות ולדטה. גם כאן, סביר להניח שאפל היא זו שהכתיבה את התנאים הנוקשים, והמפעילות בישראל נאלצו להיכנע להם בצורה זו או אחרת.

אז למה אפל "שיחקה את הקשה להשגה" עם השוק הישראלי – זוהי שאלה שאין לאיש תשובה רצינית עליה. היו דיבורים על כך שהשוק הישראלי הוא פסיק קטן על המפה מבחינת אפל והיו דיבורים על כך שאפל חותמת הסכמים רק עם מפעילות גדולות בינלאומיות ומאחר שבישראל לא פועלת מפעילה בינלאומית גדולה, לא מופץ המכשיר בישראל – אבל כאמור, אלה רק דיבורים, והאמת מסתתרת אולי איפשהו באמצע.

ומה עם סלקום?

עד לרגע פרסום הידיעה לא ניתן היה להשיג את תגובת סלקום, אך גם בעניין זה יש שמועות. השמועות מדברות על כך, שגם שסלקום ניהלה בעבר מגעים מול אפל להפצת המכשיר בישראל, אך המגעים הסתיימו בלא הסכם. סביר להניח שכעת, לאור חתימת ההסכמים עם פלאפון ופרטנר, גם סלקום תמהר לחזור לשולחן המשא ומתן הקשוח של אפל, כדי "להישאר במגרש".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. איתי

    אי דיגיטל דיי נעלמו בזמן האחרון, נקווה לפחות שהמחיר יהיה אטרקטיבי

אירועים קרובים