קידום אתרים: K300? רק לא לעכביש של גוגל

אם מסתובב לכם בבית עכביש, אתם שולפים תרסיס K300, מרססים ונפטרים מן היצור הקטן והמטריד. אולם, לא מכל עכביש כדאי להיפטר כל כך בקלות. לפעמים צריך לחיות עימו, ויותר מכך – לעתים אף רצוי לטפח אותו ולעודד אותו לזחול באתר שלכם!

אם אתר האינטרנט שלכם איננו מציית לכללים הבסיסיים של עיצוב ידידותי למנועי החיפוש, כל נסיונותיכם להשיג הצלחה כלשהי במנועים הללו יעלו בתוהו. שום קופירייטר לא יוכל לקדם אתכם ברשת. לרוע המזל, חשיבות הידידותיות למנועי החיפוש עדיין אינה מוערכת כראוי. יותר מדי בעלי אתרים מאמינים שכמה תגי מטה או מספר רב של הפניות לאתר, הם כל מה שנדרש. נתקלתי במסגרת עבודתי באתרים רבים אשר נוצרו באמצעות מערכות ניהול תוכן שאינן ידידותיות לרובוטים של מנועי החיפוש. הדבר בא לידי ביטוי הן באתרים תדמיתיים והן באתרי קניות אלקטרוניים. אולם, עלי לציין, כי הסטנדרטים אותם עליכם למלא הינם פשוטים ביותר להבנה וליישום. יתר על כן, גוגל מפרסם אותם בגלוי לטובת כלל בעלי האתרים.

טיפים לקידום אתרים – תן לעכביש לזחול

כאשר אני נערכת לקידום אתר, הבדיקה הראשונה שאני מבצעת הינה האם האתר ידידותי לעכביש. "ידידותי לעכביש", אתם שואלים? למה לעזאזל את מתכוונת? מנועי חיפוש כגון גוגל נחשפים לדפים חדשים ברשת בעיקר בעקבות מעקב אחר קישורים מאתרים מוכרים להם. התוכנות בהן משתמשים מנועי החיפוש כדי לבצע את המשימה הזו מכונים "זחלנים", "רובוטים" או "עכבישים". אם אינכם מוודאים, כי האתר שלכם ניתן לזחילה (סריקה) ולאינדוקס (קטלוג), אתם זוכים לניקוד נמוך אצל גוגל.

נניח לדוגמה, כי בבעלותכם אתר המונה 1,000 דפים וכי רק 600 מהם מקוטלגים. הדבר משול להופעה למשחק כדורגל עם נבחרת בת שמונה שחקנים. אתם זקוקים למלוא הנבחרת כדי לנצח. בדומה לכך, עליכם לוודא, כי האתר שלכם אמנם ניתן לזחילה וכי כל דפיו מאונדקסים כראוי.

כאשר העכבישים של מנוע החיפוש זוחלים באתר שלכם וסורקים אותו, הם בונים לעצמם העתקים של הדפים. אחר כך הם מפענחים את הטקסט ומבצעים אנליזות על מנת לקבוע מהן המילים המרכזיות בהן דן האתר והדף. כל אלו גורמים לכך שכל דף יקושר בעיני גוגל למילים מסוימות. כל זאת, יחד עם הקישורים המפנים אל הדף שלכם מאתרים אחרים, משפיעים על דירוג האתר בעיני גוגל. יש לציין, כי קיימים למעלה מ-200 פרמטרים אשר על פיהם מדורגים דפי אינטרנט בגוגל.  אם מנוע חיפוש מתקשה לסרוק את מלוא האתר, אזי דפי האתר או שלא יקוטלגו כלל או שיקוטלגו באופן חלקי. אף אחת מהאפשרויות הללו לא תתרום לדירוג האתר שלכם.

אוקיי, תאמרו, אז עכשיו אנחנו יודעים מדוע – אבל מה לגבי האיך?

טיפ ליצירת דף ידידותי לעכביש – שמות הדפים

בניית דפים ידידותיים למנועי החיפוש זהו דבר פשוט. שימו לב לדוגמא הבאה: רשומים פה שמות של שני דפי אינטרנט הדנים בקופות גמל. מי מהם, לדעתכם, ידידותי יותר לעכביש?
הדף http://www.profit-fs.com/העברת_קופות_גמל או הדף http://www.profit-fs.com/?CategoryID=261&ArticleID=304? שני הדפים ניתנים לסריקה , אך אילו הייתי מבקשת מכם לבחור את מי מהשניים לקטלג – איזה מהם קל יותר להבין ולזכור?

שמות דפים בעלי משמעות מספקים לגוגל רמז לגבי מהות הדף. זאת, בניגוד לדפים אשר שמותיהן מכילים תווים חסרי משמעות ואשר הרובוטים מתייחסים אליהם כאל דפים בלתי ידידותיים.

טיפ ליצירת דף ידידותי לעכביש – משלוח מפת אתר לגוגל

גוגל ומנועי חיפוש אחרים מציעים לנו דרך לחשוף את כל דפי האתר בפניהם. הם מבקשים מאיתנו לשלוח אליהם "מפת אתר". אין הכוונה למפת האתר המוכרת לנו, המיועדת לגולשים, אלא למפת אתר (על פי רוב מסוג XML) יעודית למנועי החיפוש. אתם יכולים להשתמש בתוכניות אוטומטיות הבונות Google Sitemaps כדי לחשוף את כל דפי האתר שלכם לעכביש. אין ערבות שזה יעבוד, אך מצאתי את זה די מועיל לאתרי אינטרנט רבים.

ומה עוד?

למען האמת, כדי לעשות את האתר שלכם ידידותי למנועי החיפוש נדרשת יותר עבודה ומעורבות ממה ששטחתי לפניכם בכתבה זו, אולם זה יספיק לשיעור הראשון.

לסיכום, במקום להסתבך ברשת מסובכת של קורים, צייתו לכללים של העכביש ותראו איך תיתפסו ברשת והעיקר תיתפסו בתודעה של הגולשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים