חדש: נייר אלקטרוני בעל איכות גבוהה יותר מאשר של נייר מודפס

חברת ריקו הציגה אבטיפוס של מסך חדש של נייר אלקטרוני צבעוני, בעל מבנה מיוחד במינו ● מדובר במסך שקוף ומשתמש בחומר אלקטרו-כרומי, שיכול לשנות את צבעו מכחול לאדום ולצהוב ● תכונת האלקטרו-כרומיות מאפשרת לחומרים מסוימים לשנות צבע כאשר טוענים אותם במטען חשמלי

האם בקרוב נזכה לקרוא בקוראים אלקטרוניים צבעוניים שאיכות הנייר האלקטרוני שלהם תציג תמונות יפות יותר מאשר על נייר רגיל?

נייר אלקטרוני כבר נמצא בשימוש בקוראים דיגיטליים, ובכל גרסה חדשה שלהם אפשר לראות גם כיצד הטכנולוגיה משתפרת. ואולם, תחום הצבע בנייר האלקטרוני עדיין בעייתי ולא מאפשר להציג תמונות צבעוניות שיהיו באיכות של הדפסת נייר רגילה.

חברת ריקו (Ricoh) החלה לפתח מסך חדש של נייר אלקטרוני צבעוני, בעל מבנה מיוחד במינו. מדובר במסך שקוף ומשתמש בחומר אלקטרו-כרומי (בתרגום חופשי – אלקטרו-צבעוני), שיכול לשנות את צבעו מכחול לאדום ולצהוב. תכונת האלקטרו-כרומיות מאפשרת לחומרים מסוימים לשנות צבע כאשר טוענים אותם במטען חשמלי.

ריקו קיימה הדגמה של הנייר האלקטרוני החדש ובה הראתה שהעובי של המסך שלו מינימלי, מאחר שהיא השתמשה בו באלקטרודות TFT אקטיביות. יש צורך רק בהתקן אלקטרודה אחד לצורך התצוגה, במקום אלקטרודה לכל שכבה של צבע.

אב הטיפוס שהציגה ריקו הוא בגודל 3.5 אינצ'ים, באיכות של 113.6ppi – איכות גבוהה יותר מאשר בנייר מודפס של עיתונים – ובתוספת בהירות כפולה ממסכי הנייר האלקטרוני שקיימים כיום.

החברה מתכננת להמשיך לפתח את הטכנולוגיה ולהגדיל את המסך ל-6 אניצ'ים ואחר כך ל-10 אינצ'ים. כמו כן, בכוונתה להקטין את זמן הרענון ל-100 מילי-שניות לעומת שנייה שלמה באב הטיפוס אותו הציגה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים