גרטנר: מכירות מחשבי הלוח יעלו השנה ב-70% – לקרוב ל-200 מיליון יחידות

נתונים שפרסמה חברת המחקר מראים שמחשבי הלוח ממשיכים להתחזק על חשבון מחשבי ה-PC ● החברה צופה שעד 2017 יעלה מספרם של הטאבלטים שיימכרו ל-468 מיליון בשנה בהשוואה ל-272 מיליון מחשבים אישיים ● הירידה במכירות של ה-PC תלולה, לאחר שבשנה שעברה נמכרו 341 מיליון יחידות מהמחשבים הוותיקים

גרטנר (Gartner) מעריכה שהמכירות של מחשבי הלוח ברחבי העולם יסתכמו השנה ב-197 מיליון יחידות – עלייה של 69.8% בהשוואה ל-116 מיליון יחידות שנמכרו בשנה שעברה. החברה צופה שעד 2017 יעלה מספרם של מחשבי הלוח שיימכרו על זה של מחשבי ה-PC, בפער ניכר – 467.9 מיליון טאבלטים בהשוואה ל-271.6 מיליון מחשבי PC.

הביקוש הגבוה מיוחס לחומרה החדשה והזולה יותר, כמו גם לפופולריות הגוברת של היישומים המיועדים למחשבי הלוח, על פי רנג'יט אטוואל, אנליסט מגרטנר. לדבריו, "המחירים הנמוכים יותר, המגוון של התצורות, העדכונים בענן וההתמכרות של הצרכנים ליישומים הם הגורמים העיקריים שמזינים את הביקוש בשוק מחשבי הלוח".

גם השווקים המתפתחים תורמים את שלהם להפיכת מחשב הלוח לגאדג'ט הנבחר של עולם המיחשוב האישי. "המשתמשים בשווקים המתפתחים שמחפשים מכשיר נלווה לטלפון שלהם בוחרים במחשב לוח כמחשב הראשון שלהם, ולא במחשב PC", על פי אטוואל.

עוד צופים בגרטנר שהיקף המכירות של המחשבים השולחניים והניידים ירד מ-341.2 מיליון יחידות ב-2012 ל-271.6 מיליון ב-2017. עם זאת, לפי החברה, "החל מהשנה הנוכחית יחל הביקוש למחשבים 'אולטרה-ניידים' לקזז את הירידה, כך שסך המכירות של מחשבי ה-PC הרגילים ומחשבים  'אולטרה-ניידים' ביחד ירד השנה בשיעור של 3.5% בלבד".

מהנתונים של גרטנר עולה, כי לא רק צרכנים פרטיים, אלא גם משתמשים עסקיים רבים, עוברים ממחשבי PC לטאבלטים. "אף על פי שיהיו מי שימשיכו להשתמש הן במחשבי PC והן במחשבי לוח, במיוחד מי שזקוקים למחשב הן למשחקים והן לעבודה, הרי שמרבית המשתמשים יהיו מרוצים מהחוויה שיעניקו להם מחשבי לוח כמחשבים העיקריים שלהם", אמרה קרולינה מילנזי, סגנית נשיא למחקר בגרטנר.

לדבריה, "כאשר חלק מהזמן שהקדישו צרכנים בעבר למחשבי PC מוקדש כיום למחשבי לוח וטלפונים חכמים, הם לא רואים עוד במחשבי PC מכשיר שיש להחליף באופן קבוע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים