Ouya: לא המהפכה לה קיווינו

קונסולת המשחק החדשה עוררה ציפיות רבות, וכגודל הציפייה כך גודל האכזבה ● הממשק אמנם ידידותי והעיצוב נאה, אבל בהיבט החשוב ביותר, המשחקים, Ouya מביכה את עצמה ואת יוצריה - בעיקר בגלל היעדר הגישה לחנות של גוגל והעובדה שהמשחקים החינמיים לא באמת כאלה

ציפיות רבות מאוד התפתחו בשוק לקראת ההשקה של קונסולת המשחק Ouya, שהתחילה את דרכה כפרויקט מימון המונים באתר קיקסטארט (Kickstart). הפרויקט, שהצליח לגייס 8.6 מליון דולרים מיותר מ-60 אלף תורמים, נראה על פניו מאוד מבטיח, שכן מדובר בקונסולת משחק מבוססת מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android), שבנויה כהתקן קטן וזול יחסית. יתירה מכך, היא מאפשרת לשחק במשחקים שנכתבים עבורה במיוחד, לצד אלה של האנדרואיד, וכוללת אפליקציות שהופכות אותה ליותר מרק קונסולת משחק שמחברים למסך הטלוויזיה וזהו.

מי מאיתנו לא משחק בטלפון החכם שלו? ברור שכיף יותר לשחק משחקים על המסך הגדול של הטלוויזיה מאשר על המסך הקטן של הסמארטפון. כשזה מלווה בתג מחיר סביר מאוד, 99 דולרים – זול יותר מכל קונסולת משחקים אחרת בשוק (Xbox, פלייסטיישן או Wii) – החגיגה צריכה להיות כפולה.

מהר מאוד התברר לי שההנחות שלי שגויות. בהיבט החשוב ביותר, המשחקים עצמם, הקונסולה אכזבה לרעה, שלא לומר אפילו הביכה את עצמה ואת יוצריה. אם חשבתי שאקבל גישה ל-Google Play, עם מאות ואולי יותר המשחקים החינמיים הכלולים בה, אכזבתי הייתה מאוד מרה. הנה כי כן, אני לא יכול לשחק את המשחקים האהובים עליי – רק במסך גדול יותר.

במקום זאת, מה שמצאתי הוא ש-Ouya מציעה אך ורק משחקים שהגיעו דרך תוכנית הפיתוח של החברה. משחקי אנדרואיד רגילים? החברה מעבירה מסר שאותם נשאיר לטלפונים ולטאבלטים. משחקים בחינם? את זה כמעט הס מלהזכיר. כאמור, אין גישה ל-Google Play, וגם אם אפשר להתקין בקונסולה משחקים ישירות כקבצי APK, לך תמצא אותם ברשת ותקווה שאף אחד לא זיהם אותם בדרך.

ההחלטה הזו לא ברורה לי. אולי הסיבה לכך היא שבקר המשחק שמגיע עם הקונסולה לא מותאם לאותם משחקים ואף על פי שיש לו משטח מגע, חוויית המשחק רחוקה מלהיות מושלמת. האכזבה רק מתגברת כשמתברר שכמות ואיכות המשחקים הקיימים בחנות של Ouya מוגבלת למדי ולא ממצה את יכולות המערכת.

למה צריך לספק את האשראי באופן מיידי?
משחקי החינם שכן מוצעים הם בדרך כלל רק דמואים למשחקים המלאים או כאלה שיש בהם מספר מועט של שלבים. בעיה אחרת היא שלא ניתן לדעת אם מדובר במשהו שמוגדר כחינם או בתשלום עד להורדה עצמה. למה? ככה.

בנוסף, יש הרגשה לגבי חלק מהמשחקים שהם נכתבו למסכים קטנים ופשוט הועברו למסך הטלוויזיה, מבלי לבצע את ההתאמות הנדרשות, במיוחד מבחינת איכות התצוגה. והנה שוב מתגנבת לה המילה אכזבה לשורות הביקורת הזו.

בנוסף, נתקלתי בהתחלה בכמה קשיים מוזרים מבחינת התפעול. באופן טבעי, המערכת מבקשת להתחבר לרשת אלחוטית ולספק כתובת דואר אלקטרוני. אף על פי שהרשת בה השתמשתי הייתה גלויה ועל אף שהסתדרתי עם הצורך להשתמש בבקר כדי לבחור את התווים הנכונים, ההתחברות הצליחה רק לאחר כמה פעמים מתישות למדי.

או אז חיכתה לי הפתעה לא נעימה: נדרשתי לספק באופן מידי את מספר כרטיס האשראי שלי. "הדרישה לתשלום נעשית כדי להקל על תהליך השימוש בקונסולה ולאפשר למשתמש לפעול באופן חלק ככל האפשר”, מסבירים בפורום החברה למשתמשים ששאלו על כך. “לא רצינו שתחפשו אחר הארנק שלכם בזמן המשחק, כך שתקבלו חוויית שימוש טובה". נו, באמת. ואם רכשתי את הקונסולה כמתנה לילד שאין לו כרטיס אשראי? באותו רגע הפכה הקונסולה לערימת ברזל ופלסטיק לא שמישה? אני מאוד מקווה שאנשי Ouya יסירו את הדרישה הזו בעדכונים הבאים.

הצד החיובי
עם זאת, יש בקונסולה החדשה גם כמה דברים טובים. ממשק המשתמש קל מאוד לשימוש, לאחר שמבצעים כמה עדכונים שדורשת המערכת. הוא מציג את המשחקים הקיימים, כלומר – את אלה שכבר נרכשו, גישה למשחקים חדשים ואפשרות לנהל את ההגדרות השונות של הקונסולה. המפתחים יכולים היו למצוא שיטה נוחה יותר לניווט בין המשחקים השונים המוצעים, אבל בסופו של דבר לומדים להסתדר עם מה שיש.

בנוסף, מדובר בקונסולה נאה למראה. היא מרובעת וקטנה, עטופה באריזת אלומיניום וכוללת מספר חיבורים כדי להפעילה. בחלקה העליון יש כפתור גדול להדלקה וכיבוי הקונסולה ובגבה ממוקמים כל הממשקים. היא לא תופסת מקום רב והמראה החינני שלה מושך תשומת לב. גם הבקר נראה טוב ומתקדם, אבל התגובה שלו תלויה במרחק שלו מהקונסולה, בגלל השימוש בבלוטות' (Bluetooth). לפעמים יש כאן גמגומים. הוא פועל על שתי סוללות AA שממוקמות בידיות האחיזה ומצויד בשתי ידיות משחק אנלוגיות, ארבעה כפתורי כיוון, שמונה כפתורי פעולה ומשטח מגע לצורך שימוש בדפדפן.

הקונסולה מבוססת על Tegra 3, מערכת העל שבב מהדור הקודם של Nvidia, עם ארבע ליבות שפועלות במהירות 1.7 ג'יגה-הרץ. היא מגיעה עם 1 ג'יגה-בייט זיכרון RAM ו-8 ג'יגה-בייט זיכרון איחסון, וכן תמיכה ב-Wi-Fi וב-בלוטות' 4.0. המערכת כוללת גם חיבור USB 2.0 ויציאת HDMI לחיבור לטלוויזיה.

המחיר הבסיסי שלה הוא 99 דולרים, כאמור, וכולל ידית משחק אחת. ניתן לרכוש עוד ידית בעלות של 30 דולרים – לכך צריך להוסיף דמי משלוח לארץ.

בשורה התחתונה, האכזבות הגדולות בקונסולה החדשה הן היעדר הגישה לחנות של גוגל (Google) והצורך להתמודד עם מגבלות רבות שמוטלות על המערכת. זו לא המהפכה לה קיוו כולם.

ציון סופי: 67

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים