תקלה בשנה הראשונה? טושיבה תתקן את המחשב ותחזיר את הכסף

מפעיל מביאה לישראל את תוכנית האחריות של טושיבה למחשבים הניידים שלה ● טושיבה החליטה להתמקד במחשבי פרימיום לשוק העסקי

רז דרבי, מנכ"ל מפעיל. צילום: פלי הנמר

טושיבה (Toshiba) השיקה תוכנית אחריות למחשבים הניידים שלה שלפיה, במקרה של תקלת חומרה בשנת האחריות הראשונה היא תתקן אותם, תחזיר אותם ללקוחות ותשיב להם את מלוא סכום הקנייה. התוכנית, שנושאת את השם אמינות מובטחת (Reliability Guaranteed), הוכרזה הבוקר (ה') על ידי יבואנית מכשירי החברה, מפעיל. היא תופעל בישראל לאחר שטושיבה העולמית הפעילה אותה לפני כשנה וחצי בארצות הברית ובמערב אירופה.

"היכולת שלנו לתת שירות מלא היא ייחודית. אנחנו לא משתמשים בקבלני משנה אלא במעבדות השירות שלנו במפעיל, שזמינות בכל רחבי הארץ", אמר מנכ"ל מפעיל, רז דרבי. "זה מתאים גם לקו של טושיבה, שמתמקדת במוצרי פרימיום בלבד, מה שאומר שכל המחשבים שנושאים את שם החברה מיוצרים כיום במפעלי החברה. אין יותר ייצור אצל יצרניות OEM".

דרבי הוסיף ואמר כי ההחלטה של טושיבה היא להתרכז מהיום והלאה בהיבט העסקי בלבד של המחשבים הניידים, בעיקר במחשבי פרימיום, וזו הסיבה שהחברה מסוגלת להבטיח אחריות שכזו. "אפילו ה-BIOS הוא בפיתוח מלא ולכן, שהמחשבים שלנו הם הכי אמינים בשוק. הרבה יכולים לומר זאת, אנחנו עושים זאת באמת", אמר אהרון לאוטמן, מנהל המוצר במפעיל.

"פונים לאנשים שעובדים עם המחשבים"

ניב יוספין, מנהל השיווק בחברה, ציין שהתוכנית נותנת ללקוח שקונה מחשב של טושיבה את הביטחון שהוא קונה משהו שהוא 100% איכותי. "הכיוון של טושיבה הוא לאנשים שעובדים עם המחשבים. הם צריכים אותם במקרים רבים 24/7 ויש כאלה שבכלל לא מכבים את המחשב", אמר. "טושיבה מכירה את איכות החומרה שלה ומאמינה בה, ואם יש תקלת חומרה – הכסף חוזר ללקוח. בדקנו ומצאנו שהיקף התקלות במחשבי החברה נמוך בשני שליש לעומת במחשבים של חברות אחרות".

כבר כיום נותנת טושיבה אחריות של שלוש שנים, כנהוג בשוק, אבל היא מאפשרת ללקוחות להרחיב את האחריות גם לארבע וחמש שנים.

כאמור, טושיבה החליטה להפסיק לייצר סדרות שמיועדות לשוק הצרכני, ולהתמקד אך ורק בשוק העסקי, אם כי צרכנים יוכלו להמשיך ולרכוש את מחשבי החברה. בעיקר תתמקד החברה במחשבי פרימיום, שמחירם עולה על 5,000 שקלים. לדברי דרבי, הנתח של טושיבה בישראל בשוק זה עולה על 15%, בעוד שנתח השוק הכללי שלה בארץ עומד על 5%. "המטרה שלנו במהלך 2017 היא להכפיל את נתח השוק הכללי שלנו בישראל ולהגיע ל-10%", אמר. "הסיבה שהסך שלנו נמוך בהרבה לעומת נתח השוק בפרימיום היא שלא היו לנו פתרונות מתאימים לסגמנטים הנמוכים יותר בעולם העסקי".

בכך התייחס דרבי להחלטה של טושיבה לחזק את קו מוצרי ה-Z, שכולל את מחשבי הפרימיום, בהם ה-Z20 – מחשב 2-ב-1 עם מסך 12.1 אינץ' ניתק, שעלותו עומדת על כ-6,000 שקלים, ועם מחשבי ה-A. מחשבים אלה מיועדים לשוק העסקי הנמוך יותר, כמו עסקי SBC ו-SOHO. ברמה הנמוכה ביותר, רמת הכניסה העסקית, תציע החברה את קו ה-R המעודכן של המחשבים שלה, עם מעבדי פנטיום ו-Core i3 מהדור השישי של אינטל (Intel) ועם מחיר התחלתי שנמוך מ-2,000 שקלים. שאר הסדרות יציעו מעבדי Core i5 ו-Core i7.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים