סקירה: מדפסת משולבת Office TX600FW

קשה היה לנו להתלהב מה-TX600FW של אפסון: עם תג מחיר גבוה יחסית וביצועים בינוניים ומטה, היא לא הבחירה הטובה ביותר בשוק המדפסות המשולבות ● עם זאת, כשמדפיסים באיכות הגבוהה ביותר, מקבלים תוצרים בהתאם - גם אז זה לוקח זמן רב יותר ממה שהיינו מצפים ● ציון סופי: 75

קשה מאוד לפספס את המבנה המסיבי של ה-TX600FW מבית אפסון (Epson). המדפסת הזו היא ככל הנראה המדפסת המשולבת הגדולה ביותר שיצאה מבית אפסון בשנים האחרונות. לא לחינם היא נושאת כחלק משמה את המילה "Office" – עם גודל שכזה (כמעט חצי מטר לאורך ויותר מ-30 ס"מ לגובה אם לוקחים בחשבון את גובה הדפים) צריך למצוא הרבה מקום פנוי עבורה.

ה-TX600FW היא מדפסת שמצוידת היטב בכל מה שקשור להתחברות לרשתות ולמחשבים. זה אומר שמעבר להתקנה מקומית בכבל USB, את המדפסת הזו אפשרת לחבר ישירות לרשת באמצעות חיבור את'רנט ולהגדיר אותה ככזו, או לפתוח אותה להתחברות מרחוק מכל מחשב שמצויד ב-Wi-Fi אחרי שמטפלים בהגדרות המתאימות (ויש לא מעט כאלה). יצוין, כי לאחר הפעלת החיבור האלחוטי לא הזדקקנו למנהלי ההתקן של המדפסת בכדי לאתרה ולהשתמש בה ממחשב נייד שפועל על חלונות 7 (Windows 7).

אחד המאפיינים הבולטים של המדפסת הזו, מעבר לגודלה הפיזי ולצבע השחור הבוהק שלה, הוא לוח בקרה שנשלף מהצד וניתן להתאמה. במרכז לוח הבקרה הזה נמצא מסך LCD בגודל 2.5 אינץ' שמשמש לביצוע כל ההגדרות. לצד המסך ממוקם כפתור מרובע, שלחיצה עליו מעבירה את המדפסת, באופן סדרתי, לאחר מארבעת המצבים הראשיים: העתקה, הדפסת תמונות, סריקה ופקס.

המדפסת מצוידת בקוראי כרטיסים ובחיבור USB עבור מצלמות שתומכות ב-PictBridge, כך שאפשר להדפיס תמונות באופן ישיר על ידי שימוש באפשרויות הללו. היא מאפשרת להציג את התמונות לפי הסדר ולבצע הגדרות שונות כמו בחירת נייר, או לחילופין להדפיס דף ראשי שמציג את התמונות, ואז להדפיס בגודל מלא רק את אלו הנבחרות. אך מכיוון שאין ל-TX600FW מגש נפרד לתמונות, צריך להטעין כמה דפי A4 רגילים כדי להדפיס את האינדקס, ואז להחליף לניירות שמתאימים להדפסת תמונות. קצת מעייף לטעמנו.

איכות הדפסת התמונות ישירות מהמדפסת אינה יותר מסבירה וגם לא מהירה במיוחד. נדרשנו להמתין דקה ו-20 שניות ליציאת התמונה מהמדפסת בהדפסה ללא גבולות. בהדפסה עם גבולות קוצצו מספר שניות, אבל גם התמונה קוצצה, כי לא בוצעה התאמה אוטומטית של הגודל.

בהדפסת תמונות מהמחשב התקבלה איכות טובה יותר, אבל רק כשבחרנו להשתמש באיכות ההדפסה הגבוהה ביותר. באיכות Photo של תמונות בגודל 10×15, הדפסנו במהירות ממוצעת של כ-55 שניות, אבל לא אהבנו את התוצאה, בעיקר בגלל דהייה לא ברורה באזורים שחורים. באיכות Best Photo זמן ההדפסה הממוצע עלה ל-2:02 דקות אבל התוצאה הייתה נהדרת.

גם בהדפסות טקסטים התברר לנו שעדיף להתרחק ממצב הטיוטה. במקרים מסוימים הטקסטים הופיעו דהויים או יצאו בגוונים שונים. זה אולי טוב לקריאה מהירה של מסמך קצר, אבל זה לא מספיק טוב לתיוק. 25 עמודי טיוטה שכוללים רק טקסט הודפסו ב-1:15 דקות ואילו שילוב של תמונות בטקסט הגדיל את זמן ההמתנה בשמונה שניות נוספות – לא ממש קרוב לזמנים אליהם מתחייבת אפסון בדף המוצר (עד 38 העתקים).

הבעיות לעיל התגלו גם במצב הצילום של המכשיר. כשצילמנו דפים מעורבים (טקסט + תמונה קטנה) הגיעה ה-TX600FW לקצב של 10 עותקים בדקה בלבד במצב טיוטה, והתוצאה הייתה מאוד מגורענת. צילום של אותו המסמך ברמת Standard הקפיצה את האיכות בכמה דרגות, אבל זמן ההדפסה שולש ל-3:11 דקות. לא מספיק טוב.

בסריקה קיבלנו תמונת מצב קיצונית יותר. המדפסת יכולה לסרוק מסמכים ברזולוציה של עד 2,400 dpi. בבדיקה של מחצית הדרך, כלומר בסריקה של 1,200 dpi עבור שער מגזין בגודל A4, התוצאה הייתה מלבבת, אבל הזמן שנדרש הספיק לנו להכין קפה ולשתות אותו: קצת יותר משבע דקות ו-20 שניות. סריקה ממוצעת יותר, ב-300dpi, נמשכה כ-15 שניות, אבל התוצאות היו פחות טובות – בחלק מהשטח ניתן היה להבחין בגרעיניות מסוימת.

בשורה התחתונה, קשה לומר שה-Stylus Office TX600FW היא הבחירה הטובה בתחום שלה. תג המחיר מעט גבוה בהשוואה לפתרונות דומים של ברדר (Brother), למשל, ואיכויות הטיוטה לא מספקות. עם זאת, ההתקנה והחיבור לרשת התבצעו בקלות מרשימה, ואם זמני העבודה לא ממש חשובים לכם, דרגת ההדפסה הרגילה כבר בהחלט טובה.

ציון סופי: 75

מידע:

מחיר: 920 ש"ח
אחריות: שנה
ספק: אפסון ישראל

מפרט:

ראשים: שחור, מגנטה, צהוב, ציאן
מהירות הדפסה ש/ל או צבע: עד 38 דפים לדקה
מהירות צילום ש/ל או צבע: עד 38 העתקים לדקה
מהירות פקס: 33,600 סיביות לשנייה
חיוג מהיר: עד 60 מספרים ושמות
רזולוציית סריקה אופטית: 2,400×2,400
מגש הזנה ראשי: 120 דפים (לפי דפי 64 גרם)
מגש ADF: עד 30 דפים
תצוגה: מסך LCD בגודל 2.5 אינץ'
קישוריות: כבל USB, רשת מקומית, רשת אלחוטית
מידות: 461x346x236 מ"מ
משקל: 8.3 ק"ג

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים