החל מהשבוע: גוגל תציע יישומים בתשלום ב-Android Market

צרכנים פרטיים יוכלו לשלם תמורת היישומים באמצעות שירות Google Checkout, ובגוגל מקווים שהאפשרות להציע יישומים בתשלום תעודד גם חברות תוכנה גדולות להציע מוצרים לפלטפורמת אנדרואיד

החל מהשבוע יכולים מפתחים להציע בשוק המקוון Android Market גם יישומים בתשלום. בסוף השנה שעברה, כאשר הושק מכשיר G1 ברשת T-Mobile בארה"ב, הוצגה האפשרות ליהנות מיישומים בחינם כאחד היתרונות הבולטים של המכשיר החדש. גוגל כמעט ולא הגבילה את אופי היישומים שיוצעו, דבר שפתח אפשרויות רבות – בניגוד לאפל שאינה מתירה להציע יישומים דומים לאלו שהיא עצמה מציעה במכשירי iPhone. משום כך, למשל, לא מוצעים בחנות App Store של אפל נגני מדיה מחשש לתחרות ב-iTunes, בעוד שב-Android Market מוצעים נגני מדיה רבים.

ובכל זאת, ההצלחה של App Store לא נעלמה מעיני המפתחים, וכיום מוצעים בחנות של אפל למעלה מ-15,000 יישומים – כמעט פי שלושה ממספר היישומים ב-Android Market של גוגל. ריבוי היישומים המוצעים ב-App Store נובע במידה רבה מכך שהמפתחים יכולים לגבות תמורתם תשלום, באמצעות מערכת התשלומים של חנות iTunes.

גוגל תגבה את התשלום תמורת יישומים באמצעות שירות Google Checkout, שעדיין לא זכה להצלחה משמעותית. RIM מתכוונת לגבות את התשלומים בחנות Application Storefront שמיועדת למכשירי בלקברי באמצעות שירות PayPal של אי-ביי.

בגוגל מקווים שהאפשרות להציע יישומים בתשלום תעודד גם חברות תוכנה גדולות להציע מוצרים לפלטפורמת אנדרואיד. חברת EA מציעה כבר משחקים דוגמת טטריס למכשירי אנדרואיד – הן באתר האינטרנט שלה והן באתר Handango – אך אין ספק שכאשר יוצעו משחקים בשוק המקוון Android Market הם יזכו לחשיפה רבה יותר.

מפתחים בארה"ב ובבריטניה יכולים כבר להציע יישומים בתשלום ובהמשך הרבעון מבטיחה גוגל שגם מפתחים מאוסטריה, צרפת, גרמניה, הולנד וספרד יוכלו לעשות זאת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים