סקירת הטאבלט של סמסונג Galaxy Tab S5e

הוא דקיק, קל משקל ויוקרתי למראה, עובד המון שעות בלי הפסקה, יש לו סאונד מצוין, ובסמסונג מדגישים, לפחות הפעם, שמדובר בטאבלט לצריכת מדיה ולא ליצירה - אבל מה בנוגע לביצועים?

Galaxy Tab S5e - טאבלט של סמסונג. צילום: יח"צ

יש עיתונאים טכנולוגיים שאולי יספרו לכם ששוק הטאבלטים הוא עולם הולך ונעלם. יש כאלה, מצד שני, שיספרו לכם שיש לפתע התעוררות בתחום, במיוחד בהיבט של טאבלטים שאפשר לקרוא להם יוקרתיים. אז אלה טועים וגם אלה טועים.

השאלה מהו מיקומו של הטאבלט בארגז כלי המחשוב העסקי/צרכני לא תמצא את התשובה המדויקת אף פעם, לכאורה, אבל העובדה היא שהטאבלטים כאן, והם ממש לא נעלמים. הם גם לא זקוקים לתחייה, כי הם לא הלכו לשום מקום – זהו שוק שחי בקצב משלו, עם כמה חברות שמושכות את העגלה קצת קדימה, לכיוון הגבוה, כמו אפל בעיקר עם iPad, אבל גם לנובו עם ThinPad X1 Tab, שמכוונים לכיוון העסקי, וגם סמסונג, שהטאבלט שלה Galaxy Tab S5e הוא מושא הסקירה הזו.

הן עושות את זה לאט, אבל הן עושות את זה בהתמדה, ויחד עם עוד מספר חברות אחרות דואגות שמי שירצה לרכוש טאבלט ימצא את מה שהוא מחפש.

Tab S5e הוא טאבלט ששייך לקצה העליון של השוק המצומצם הזה. בסמסונג לא חסכו מאמצים, חיצוניים לפחות – אל מה שבפנים אתייחס בהמשך – כדי להציג משהו שנראה יוקרתי ומרהיב כאחד. החברה צמצמה שוליים ובכל זאת דחסה פנימה מסך 10.5 אינץ', עם יחס מסך לגוף של קצת יותר מ-80%. המסך מציע רזולוציה גבוהה של 2,560×1,600 פיקסלים, המלווה בבהירות יחסית גבוהה, שמקלה על השימוש גם בחוץ באור שמש, גם אם לא מזיזים את מחוון הבהירות במערכת ההפעלה עד הסוף שמאלה.

מתחת למסך מסתתרת סוללה שאפשר להגדיר אותה רק כענקית, ומציעה נפח עבודה של 7,040mAh, ותומכת בטעינה מהירה בהספק של 18 וואט. בבדיקת הזמן הקבועה שאני מבצע למכשירים המבוססים על אנדרואיד הצליח הטאבלט לחלץ כמעט 11 שעות עבודה, וזה יותר ממרשים, בעיקר שהבדיקה בוצעה בבהירות שבהחלט מספקת לכל השימושים האפשריים: מקריאת ספרים, דרך צפייה בסרטים ועד משחקים.

דקיקות וקלילות מעוררות השראה

אבל מה שהכי מרשים כנראה בכל המכלול הזה הוא שהמשקל של ה-Galaxy Tab S5e הוא 400 גרם בלבד, ועוביו מגיע ל-5.5 מ"מ – עובי של שלושה דפי הדפסה לערך. העובי, או נכון יותר הדקיקות, של הטאבלטים במשפחת ה-Galaxy Tab S היו תמיד אחד מהמוקדים של מהנדסי העיצוב של סמסונג, וזה ממשיך ברמה מעוררת השתאות גם ב-Tab S5e.

עוד דבר שהופך את הטאבלט הזה ליוקרתי הוא שילוב של לא פחות מארבעה רמקולים איכותיים שפותחו בשיתוף עם AKG. הרמקולים משובצים בפינות של ה-Galaxy Tab S5e, וסמסונג סיפקה עבורם גם תמיכה ב-Dolby Atmos. כך שהאיכות גבוהה, ההרגשה שיש צליל היקפי, וחוויית המשחק והצפייה בסרטים ותכנים אחרים רק מקבלים חיזוק עקב התכונה הזו.

בסמסונג מדגישים, לפחות הפעם, שמדובר בטאבלט לצריכת מדיה ולא ליצירה, כך שהוא מיועד לספק פתרון לכל אחד מבני המשפחה, בכל מגוון אפשרויות צריכת התוכן בבית. בהתאם לכך, החברה מציעה בין השאר מצב 'ילדים', שחייב השגחת הורים עם סיסמה, לפחות ביציאה ממנו, אבל גם בכל פעם שמנסים לחרוג ממה שמוצע במסך המיוחד למצב הזה – כולל גלישה בטוחה עם דפדפן ייעודי. יש גם מצב משחקים, בו המטרה לא להפריע ולא לספק יכולות האצה כמו בטלפונים הייעודיים, שמגיעים בשנה האחרונה לשוק. ויש גם עוד כלים שמאפשרים לשתף חוויה.

מעבר לכך, וכמו כמעט בכל שנה – זה כבר הפך לסוג של מנהג – כשרוכשים את Galaxy Tab S5e מקבלים במסגרת מבצע שעורכת סמסונג ישראל, יחד עם אתר הספרים עברית, עשרה ספרים במתנה. יש רשימה ייעודית לסמסונג, והיא מכילה ספרים עבור כל אחד, בכל גיל, ובכל תחום התעניינות. לפי החברה זו מתנה ששוויה כ-400 שקלים.

מה עם התאמה למשחקים מודרניים?

לא בטאבלט הזה - משחק רב משתתפים. באטל רויאל. צילום אילוסטרציה: BigStock

לא בטאבלט הזה – משחק רב משתתפים. באטל רויאל. צילום אילוסטרציה: BigStock

והנה הגענו לקראת הסוף למה שיש בפנים, והוא אולי מספיק אכן לרוב סוגי צריכת המדיה, אבל ממש לא למשחקים מודרניים, וזה הורגש היטב בבדיקות, במיוחד לאור העובדה שמדובר במסך ברזולוציה גבוהה. 

בדרך כלל סמסונג מציעה בטאבלטים היוקרתיים שלה את המערכות על שבב החזקות ביותר. הפעם משום מה היא הסתפקה ב-Snapdragon 670 של קוואלקום שיחד עם 4/64 גיגה-בייט זיכרון זה מספיק אבל גבולי, במיוחד למי שמחפש ביצועים והיה רגיל בעבר לקבל ביצועים בסדרה הזו.

הטאבלט מציע גם תמיכה בבלוטות' 5.0 וב-WiFi 802.11ac, ויש גם מצלמות: הקדמית עם חיישן בגודל של 5 מגה-פיקסל, והאחורית עם חיישן בגודל של 8 מגה-פיקסל ותמיכה במיקוד אוטומטי – אבל מי קונה טאבלט כדי לצלם?

Galaxy Tab S5e עולה בחנויות כיום כ-1,900 שקלים, בתצורת הזיכרון בה הגיע לבדיקה, ומי שמחפש עיצוב גבוה, בהחלט ימצא בו תשובה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אייל הר טוב

    סקירה מעולה.. אני מאוהב בטאבלטים, ןסמסונג במיוחד

אירועים קרובים