2020: עלייה שנתית קלה במכירות שעונים חכמים; המרוויחים והמפסידים
למרות הבאז הגדול, ולמרות הצפי לגידול משמעותי בשנת הקורונה, בראייה שנתית עלו מכירות השעונים החכמים ב-1.5% בלבד, בשוק שרק התקרב מלמטה אל קו ה-100 מיליון יחידות ● הרבעון הרביעי של 2020 חווה ירידה קלה
באופן מפתיע, כך לפחות לפי הדיווח של חברת מחקרי השוק קאונטרפוינט, ברבעון הרביעי של 2020 הייתה ירידה קלה של מכירות שעונים חכמים. למעשה, למרות הבאז הגדול, ולמרות הצפי לגידול משמעותי בשנת הקורונה, בראייה שנתית עלו מכירות השעונים החכמים ב-1.5% בלבד, בשוק שרק התקרב מלמטה אל קו ה-100 מיליון יחידות.
בכל מקרה, אפל (Apple) הצליחה ברבעון הרביעי להגיע ל-40% מהשוק עם סדרת ה-Apple Watch שלה, כשהיא נהנית ממכירות טובות מאוד של Apple Watch 6 מצד אחד, ושל השעון הזול יחסית SE מצד שני. ב-2020 כולה היא מכרה כ-33.9 מיליון שעונים – גידול של 19% לעומת השנה שעברה.
וואווי (Huawei), למרות החרם, מכרה כ-11.1 מיליון שעונים, עם עלייה מרשימה של 26%, ולפי חברת המחקר, גם המותג הונור (Honor), שהפך לחברה עצמאית, הצליח יחסית, עם הכפלה של מספר היחידות הנמכרות, כשגם שיאומי (Xiaomi) וגם אמאזפיט – המותג הפרטי של הואמי, שמייצרת גם עבור שיאומי את השעונים שלה – זוכים לגידול דו-ספרתי.
דווקא סמסונג (Samsung) ירדה באחוז בודד, על אף ההצלחה היחסית שלה עם Galaxy 3, והיא מכרה 9.1 מיליון יחידות. גם פיטביט ירדה ב-4%, למכירות של 5.9 מיליון יחידות, ובמקרה שלה יכול להיות שזה נובע מכך שהשוק ממתין לראות מתי גוגל (Google) תשתלט עליה בסופו של דבר, אם הכלל.
עוד מעלה הדו"ח, כי הנטייה של השוק היא כיום למכירות של שעונים יותר יקרים מאשר בשנה שעברה, כש-44% מהמכירות התרכזו במכירות של שעונים שמכיריהם 300 דולרים ומעלה, וזאת לעומת 37% בשנה שעברה.
השאלה למה השוק לא עלה, כמובן מנקרת. אולי רוב אלו שהריצה הפכה לבילוי היחיד שלהם בסגרים כבר היו מצוידים מראש בשעונים, אולי העדיפו רצועות ספורט, או שאולי הפריצה הגדולה תגיע השנה? מי שעוקב אחרי השוק רואה בחודשיים שלושה האחרונים הכרזות והשקות רבות, כך שיכול להיות שהעתיד של השוק עוד לפניו.
תגובות
(0)