גרטנר: משלוחי ה-PC בעולם צמחו ב-21% ברבעון השני

זהו הרבעון השלישי ברציפות של עליות דו-ספרתיות במשלוחי המחשבים האישיים ברחבי העולם, כשכל החברות המובילות מציגות גידול במספר המשלוחים לעומת הרבעון המקביל ב-2009, קובעת גרטנר ● HP ממשיכה להוביל את השוק, כאשר אחריה מדורגות אייסר ודל ● את אזור EMEA מובילה דווקא אייסר, ו-HP מסתפקת בו רק במקום השני ● ברוך גינדין, מנכ"ל גרטנר המזרח התיכון: "גם בישראל ניכרת צמיחה משמעותית בתחום המחשבים האישיים"

לא פחות מ-82.9 מיליון מחשבים PC יצאו ממחסני חברות המיחשוב אל המוכרנים ברחבי העולם ברבעון השני של 2010 – עליה של 20.7% לעומת הרבעון השני של 2009; כך על פי תוצאות מוקדמות ששחררה היום (ה') חברת המחקר גרטנר (Gartner). מחברי הדו"ח ציינו שהצמיחה אף גדולה יותר מההערכות המוקדמות של חברת המחקר, שהעריכה שהיקף הגידול יסתכם ב-19.3%.

הרבעון השני של 2010 הוא הרבעון השלישי ברציפות של עליות דו-ספרתיות במשלוחי המחשבים האישיים ברחבי העולם, כשכל החברות המובילות מציגות גידול במספר המשלוחים לעומת הרבעון המקביל ב-2009.

HP ממשיכה להוביל את שוק ה-PC עם נפח שוק עולמי של 17.4%. על פי גרטנר, HP מכרה כ-14.4 מליון מחשבים ברבעון – עליה של 3.21% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, נתח השוק של HP ירד במעט מ-18.8%. גרטנר מציינת, כי אייסר (Acer) שמרה ברבעון על מקומה השני בעולם עם נתח שוק של 13% – אחוז יותר מאשר נתח השוק שלה ב-2009. החברה רשמה גם עליה מרשימה של 31.6% במספר היחידות שנשלחו לכדי כ-10.8 מליון מחשבים. את השלישייה הראשונה סוגרת דל (Dell) עם 12.4% מהשוק ומכירות של כ-10.3 מליון מחשבי PC – עלייה של 19% במספר היחידות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

במקום הרביעי בעולם, על פי גרטנר, ממוקמת לנובו (Lenovo) עם 10% מהשוק, וצמיחה של 47.2% במשלוחים לכדי 8.3 מליון יחידות. אחרי ברשימה ניצבת אסוס (Asus) עם 5.2% מהשוק וצמיחה מרשימה ביותר של 78.5% במשלוחים, שהסתכמו ברבעון ב-4.3 מיליון יחידות. טושיבה (Toshiba) משתבצת במקום השישי של גרטנר עם 5.1% מהשוק וכ-4.2 מליון יחידות שמשקפות עליה של 27.5% בהשוואה לרבעון השני של 2009.

עוד עולה מנתוני גרטנר, כי חל גידול של כ-13% ברבעון השני של 2010 בהוצאות משתמשי הקצה, למרות המשך הצניחה במחירים הממוצעים של המחשבים הנמכרים בשוק, וכן ירידה משמעותית בקצב הצמיחה של מכירות מחשבי ה-Netbook ל-20% במונחים של שנה לשנה, לאחר עליות של יותר מ-70% בשני הרבעונים הקודמים. לפי גרטנר, זה מצביע על כך שמחשבי ה-Netbook נכנסו לשלב הצמיחה הבוגרת.

יש לציין שבאזור EMEA תמונת המשלוחים מעט שונה, למרות שמדובר באחוז גידול דומה (21.7%) לעומת הרבעון השני של 2009. כך, אייסר מובילה את השוק ב-EMEA עם 21.3% ואחריה HP – עם 19.7% מהשוק. כל שאר החברות לא מגיעות ל-10%. את הגידול החד ביותר באזור הציגה אסוס, עם צמיחה של 96% במספר המשלוחים לכדי כ-2 מיליון.

למרות שגרטנר לא שיחררה נתונים לגבי היקף המשלוחים המדויק בישראל, אמר ברוך גינדין – מנכ"ל גרטנר המזרח התיכון, כי "גם בישראל ניכרת צמיחה משמעותית בתחום המחשבים האישיים, אולם אין משמעות אחוזי הצמיחה הגבוהים שאנו חווים כיום, כי הם ישמרו בעתיד הקרוב. הצמיחה בשלב זה מיוחסת למימוש מואץ של תקציבי רכישת מחשבים אישיים, אשר הוקפאו בתקופת המיתון על ידי משתמשי קצה בכלל ומשתמשים ארגוניים בפרט, ואלו פועלים כעת להדביק את הפער הטכנולוגי, עם ההקלה המורגשת בכלכלה. דבר נוסף הוא, כי אנו עתידים לראות את השפעת ה-iPad של אפל (Apple) על תמהיל מכירות המיחשוב הנייד, ובעיקר על תחומי המיני-לפטופים, המחשבים הניידים ומחשבי ה-Netbook – ככל שתגבר התקבלותו בקרב המשתמשים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים