יצרנית פורטנייט תשלם קנסות של יותר מחצי מיליארד דולר ל-FTC

הקנסות הוטלו על אפיק גיימס בשל הפרות של חוק הגנת הפרטיות המקוונת של ילדים ובעיות במערכת הרכישה בתוך המשחק ומערכת ההחזרים של פורטנייט

נקנסה בשל הפרה של חוק הגנת הפרטיות המקוונת של ילדים. אפיק גיימס.

אפיק גיימס (Epic Games), יצרנית המשחק הפופולרי פורטנייט, הסכימה להסדר קנסות בסך 520 מיליון דולר שתשלם ל-FTC – נציבות הסחר הפדרלית האמריקנית, בשל הפרות של חוק הגנת הפרטיות המקוונת של ילדים (COPPA).

לטענת ה-FTC אפיק קישרה בין ילדים ובני נוער עם "אנשים זרים", חשפה אותם ל"נושאים מסוכנים ולטראומה פסיכולוגית" וכשלה באספקת מערכות בקרת הורים נאותות.

"הגנה על הציבור, ובמיוחד על הילדים, מפני פלישות לפרטיות מקוונות ודפוסים אפלים היא בראש סדר העדיפויות של הנציבות, ופעולות האכיפה הללו מבהירות לעסקים שה-FTC פוגעת בפרקטיקות הבלתי חוקיות הללו", אמרה יו"רית ה-FTC, לינה חאן, בהצהרה.

אפיק תשלם שני קנסות, כולל קנס של 245 מיליון דולר בשח בעיות במערכת הרכישה בתוך המשחק ומערכת ההחזרים של פורטנייט, וקנס נוסף של 275 מיליון דולר בשל נושאי הפרטיות של ילדים.

על פי דיווחים פנימיים של אפיק, שצוטטו על ידי ה-FTC, אפיק נכשלה בקבלת החלטות שישמרו על ילדים ויעמדו בתקנות הפדרליות, למרות מחקרים שהצביעו על כך שחלק מהתכונות, כולל צ'אט קולי, הציגו "סיכון במונחים של התנהגות חברתית שלילית. כל אותו זמן, ילדים אוימו והוטרדו, כולל מינית, באמצעות פורטנייט", נכתב בתלונת ה-FTC. "רק בשנת 2019", ציינה בנוסף ה-FTC, "הרבה אחרי שאפיק השיגה ראיות אמפיריות, המצביעות על מספר גדול של שחקני פורטנייט" מתחת לגיל 13, הציגה אפיק מערכת לאימות גיל.

בתגובתה, הצהירה אפיק, כי "החוקים לא השתנו, אבל היישום שלהם התפתח והפרקטיקות הישנות של התעשייה כבר לא מספיקות. קיבלנו את ההסכם הזה כי אנחנו רוצים שאפיק תהיה בחזית הגנת הצרכן ותספק את החוויה הטובה ביותר לשחקנים שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים