Tab 11 Pro Gen 2 של לנובו: האם הטאבלט החדש "שונמך"?

כמה אלמנטים במכשיר הטאבלט מהדור השני של לנובו, למשל המצלמות, נופלים מאלו שהציג הדור הקודם ומעלים ספקות ותהיות, אבל יש גם מספר שינויים לטובה

לא למי שיש לו את הדור הקודם. הסר מונח: Lenovo Tab 11 Pro Gen 2 Lenovo Tab 11 Pro Gen 2.

מבחינה חיצונית, נראה שההבדל המשמעותי היחיד בין הדור הראשון של Tab 11 Pro מבית לנובו לדור השני – נשוא הסקירה הזו – הוא העיצוב מאחור. כמו בדגם הקודם, גם הפעם הצביעה של הגב היא דואלית, עם שני גווני אפור שקל להבחין ביניהם, ועם פס שצמוד לחלק העליון ומכיל את המצלמה האחורית. אבל הפעם, כמצוות המגמות בשוק, מתחם המצלמה מעוצב היטב ונראה טוב והוא ממש בולט בשטח.

הבעיה שהפעם הוא מכיל מצלמה אחת בלבד, עם חיישן בגודל 13 מגה-פיקסל, לעומת שתי מצלמות בדור הראשון, אז המצלמה הראשית הייתה מצוידת באותו חיישן פחות או יותר. גם מקדימה החסירה הפעם לנובו מצלמה אחת ומצמד מצלמות ה-8 מגה-פיקסל היא השאירה רק אחת, כשהמצלמה שנעלמה היא מצלמת האינפרה-אדום.

העיצוב מקדימה אולי נראה אותו דבר, אבל המסך הקדמי קטן יותר וגודלו עומד על 11.2 אינץ' במקום 11.5 אינץ', וזה אומר שהרזולוציה קצת קטנה יותר, למרות שבסופו של דבר גם מסך ה-OLED של ה-Tab 11 Pro Gen 2 מציע 2K ובהירות טובה, אבל מעט פחות.

גם העובי מעט גדל מ-5.8 ל-6.8 מ"מ, והסוללה הצטמצמה מ-8,600mAh ל-8,000mAh בלבד, למרות שזה עדיין הספיק לכמעט 14 שעות עבודה, כשעה אחת פחות מקודמו.

כן, אני יודע מה עובר לכם עכשיו בראש ואיני קורא מחשבות – פחות, עוד קצת פחות, וקצת יותר עבה פחות או יותר, אז רגע, איפה פה בעצם השדרוג? זה אולי שנמוך?

אכן, זה קצת מוזר. אני מודה ומתוודה שאיני יודע על מה חשבו הפעם המהנדסים של לנובו, כי הדור הראשון של Tab 11 Pro בפני עצמו היה לא רע בכלל. מדוע לא שמרו על מה שטוב ופשוט שדרגו קצת איפה שצריך? קטונתי.

לא ממש שודרג. הדור הקודם. Lenovo Tab Pro 11.

לא ממש שודרג. הדור הקודם. Lenovo Tab Pro 11. צילום: יח"צ

שינויים מסוימים – לטובה

בכל מקרה יש גם שינויים לטובה: המסך מציע קצב רענון יפה של 120 הרץ, וכן תומך בקצב דגימת מגע של 360 הרץ, שבמיוחד טוב למשחקים, בעיקר אלו שדורשים תגובות מהירות, כמו משחקי יריות בגוף ראשון.

הוא גם מציע מעבד חדש, כלומר מעבד חדש מול הדור הקודם ולא חדש בשוק. הוא מבוסס על Kompanio 1300T, מעבד של מדיה-טק שהחברה פתיחה באופן ייעודי לטובת שוק הטאבלטים. איני מכיר הרבה טאבלטים עם המעבד הזה, ואני לא אופתע אם הוא היחיד בשוק, למרות שכבר עבר זמן משמעותי למדי מאז השקתו.

כך או כך, הוא מאוד דומה למעבד שוק הביניים של החברה, Dimensity 1300, המיועד לשוק הביניים הטלפוני וזה אומר ארבע ליבות מהירות מבוססות Cortex-A78, במהירות 2.6 גיגה-הרץ וארבע ליבות יעילות מבוססות סוס הקרבות Cortex-A55, במהירות מרבית של 2.0 גיגה-הרץ. זהו שיפור קל מול הדור הקודם, אבל הפרש הביצועים, גם אם הוא ישנו, לא מצדיק מעבר בפני עצמו.

השדרוגים האחרים שמביא עימו המעבד הם שבב גרפי מעט טוב יותר, וזה טוב, שוב, למשחקים, אבל גם לצרכני מדיה כמובן, וכן תמיכה ב-WiFi 6 וכן ב-Bluetooth 5.1, שני שיפורים משמעותיים דווקא לצורך התנהלות אלחוטית. חיישן טביעות האצבע נותר בכפתור ההפעלה/כיבוי, שנמצא למעלה, והוא עובד היטב.

בבדיקה ללא השוואות: חוויית מדיה נהדרת

אם בוחנים את Tab 11 Pro Gen 2 בפני עצמו, בלי השוואות, הוא מספק חוויית מדיה נהדרת. המסך מצוין, עם צבעים מלאי חיים ועם ניגודיות טובה מאוד. ארבעת הרמקולים של JBL, בעוצמה של וואט כל אחד, מציעים משמעות מוזיקלית מפתיעה לטובה, אם כי מורגש מעט חיסרון בבאס למרות התמיכה ב-Dolby Atmos. בחבילה יש גם עט אלקטרוני של לנובו מהדור השלישי, שאחרי שמתרגלים אליו מנצלים היטב את התגובתיות הטובה של המסך.

מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 12 ולנובו מבטיחה עדכונים עד אנדרואיד 14 (כולל), אבל בינתיים העדכון לגרסה 13 טרם הגיע. מעל יש את הממשק של לנובו, שהמטרה העיקרית שלו הוא לספק יכולת עבודה משרדית אם מחברים מקלדת (429 שקלים, נמכרת בנפרד) וכיסוי אחורי עם מעמד (45 שקל, נמכר בנפרד). כשמחברים את המקלדת באמצעות המקלדת, הממשק משתנה לכזה שדומה לזה של Windows, כולל שורת משימות וכולל עבודה בריבוי מטלות – יש אפילו כפתור ייעודי במקלדת שמסדר את החלונות על המסך.

וגם בזה יש בעיה קטנה, שעוד קיימת מהדור הקודם ולא טופלה היטב: לפעמים ניתוק המקלדת/חיבורה מחדש לא משנים את הממשק כראוי וצריך לחזור על הפעולה כדי שזה יקרה, ואפילו פעם אחת נאלצתי לעשות את זה פעמיים.

כמו רוב הטאבלטים היותר איכותיים בשוק הוא לא זול. מחירו עומד על 2,199 שקלים, כאמור, כולל העט. אם יש לכם את הדור הקודם, אל תחליפו. אם אתם מחפשים טאבלט מדיה טוב, אז שווה לבדוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים