מחפשים אוזניות אלחוטיות זולות? Sounarc Q1 עונות להגדרה

אפל שולטת בשוק האוזניות שמכונות אוזניות נטולות חוטים (TWS) עם ה-AirPods שלה, אבל אולי לא חייבים להוציא כסף גדול כל כך על הגאדג'ט הזה

אוזניות Sounarc Q1.

אי אפשר להתעלם מכך שאחד התחומים שזוכה לפופולריות רבה, יותר מדי אפילו, ביקום הדיגיטלי שעוטף אותנו הוא אוזניות אלחוטיות. אני לא חושב שיש מישהו שמכיר את כל היצרניות שמשחקות במגרש הזה. למרות שלפי רוב הדו"חות, אם לא כולם, אפל שולטת בשוק האוזניות שמכונות אוזניות נטולות חוטים (TWS) עם ה-AirPods שלה. אבל זה ממש לא מונע, כאמור, מעוד ועוד חברות להציע עוד ועוד אוזניות.

אני בטוח שכמעט כל הקוראים את המילים הללו מכירים את שוק האוזניות החכמות יותר, שלא מעט מהן מלוות גם באפליקציות שמאפשרות להגדיר אותן לשימוש כזה או אחר. ויותר מכך יש גם כמות גדלה והולכת של אוזניות שתומכות בהשתקת קולות אקטיבית – ANC – אבל אלו אוזניות שנמכרות בארץ במחירים שמתחילים, עבור מוצגים שמוכרים יותר וקצת פחות, בסביבות ה-400 שקלים.

האם יש מקום לאוזניות זולות יותר, ואפילו הרבה יותר? כמו לדוגמה אוזניות של מותג בשם סאונארק, חברת מותג של חברה ידועה יותר בשם טרונסמארט, שמציעה באופן קבוע מגוון רחב של חפיצים, בעיקר בתחום האודיו.

125 שקל בלבד

האוזניות הללו, שעונות לשם Sounarc Q1, הושקו לפני שלושה שבועות בלבד, וכבר מצאו את דרכן אליי לסקירה, והן מוצעות במחיר רשמי של 125 שקל בלבד – אם כי כמובן הן לא מציעות את רמת התחכום ואת רמת הטכנולוגיה שאפשר למצוא באוזניות שעולות פי חמשה ושישה יותר מהן. אבל הן בכל זאת מבטיחות איכות שיחה טובה ובס עשיר במיוחד לחובבי מוזיקה שאוהבים את זה, וזאת מעבר לתג המחיר הנוח.

מדובר באוזניות קלות במיוחד שמגיעות בתוך מארז טעינה אליפטי, שנוח מאוד להכניס לכיס. כל אחת שוקלת 3.5 גרם ויחד עם המארז המשקל הכולל לא מגיע ל-32 גרם. בכל אוזניה יש סוללה בנפח עבודה של 30mAh, וזה אמור להספיק לשש שעות עבודה ב-50% עוצמת קול, ועד 28 שעות יחד עם הסוללה בנפח 300mAh במארז. בפועל הצלחתי להוציא מהאוזניות כ-6 ורבע שעות עבודה בעוצמה של כ-70%, וזה עולה אפילו על הציפיות.

העיצוב שלהן הוא בסגנון המוכר היטב לכל מי שראה אוזניה של אפל בשנים האחרונות: האוזנייה השמנמנה משהו שנכנסת לאוזן ולה יש מקל קצר המוביל קדימה. במארז שמגיע יש עוד שני גדלי סיליקון לאוזן, וחשוב להתאים את הגודל המתאים כדי למנוע מהאוזניות ליפול וגם כדי שהן יישבו בנוחות באוזן – במיוחד אם מתכוונים להשתמש בהן במשך שעות ארוכות.

משימוש מסיבי בין שבוע לערך אפשר לספר שהן נוחות מאוד, כמעט ולא נופלות מהאוזן, אבל רק כמעט, והן תומכות ב-IPx4 ויכולות להתמודד עם אבק וגם טיפות גשם. עם זאת הן מתאימות יותר להלכים מאשר לרצים.

מדובר באוזניות מגע. משטח המגע נמצא בחלק העליון של האוזנייה, על המקל, וכמו כל אוזניה שתומכת במגע צריך עקומת למידה כדי להתרגל לבצע לחיצה בודדת, לשיטה בעוצמת הקול, לחיצה כפולה כדי לנגן או להשהות שיר, וכדומה, כולל שלוש לחיצות מהירות להפעלת Google Assistant בטלפוני אנדרואיד. ואומר שוב – זה מצריך תרגול טוב.

האוזניות מצוידות בדרייברים יחסית גדולים של 13 מ"מ ובכל אחת יש גם שני מיקרופונים. אין תמיכה בהשתקת קולות, כך שהן מיועדות בעיקר לאלו שאוהבים לשמוע את מה שקורה בסביבתם. יש מעט הורדה של עוצמת הקול של הסביבה, אבל זה בזכות קצות האוזניות עליהן יושב הסיליקון שעוזרות לכך.

המוזיקה נשמעת טוב בדרך כלל

בסאונארק מבטיחים איכות שיחה טובה, ועומדים בכך. אני מודה שאפילו הופתעתי מאוד לטובה, גם בתנאי בית, גם ברחוב וגם בסופר הומה אנשים. גם המוזיקה, עם פרופיל שבעיקרון מאוזן בצלילים הגבוהים ובמדיום ועם הדגשה של הבס, כאמור, נשמעת טוב בדרך כלל, אבל לא ברמה של אוזניות יקרות יותר.

הן תומכות ב-Bluetooth 5.3 והצימוד שלהן אל הטלפון מהיר במיוחד. כל עוד יש מעט סוללה במארז, עם הוצאתן מהמארז הן מתחברות מייד ובמהירות לאחר הצימוד, וגם בפעם הראשונה הן מייד מתחילות להבהב כדי לאפשר לאתר אותן.

כאמור, המחיר שלהן הוא עוד נקודה חשובה ובשורה התחתונה הן מעניקות תמורה יפה מאוד לכסף. לצערי כרגע החברה עצרה, כמו רבות אחרות, משלוחים לישראל – כי מחיר ההשקה עומד על 40 שקל בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים