סקירה: כשהלילה נופל עונת המשחקים מתחילה

Nightfall - האוזניות הראשונות שמוגדרות בידי היצרנית ג'יילאב כאוזניות משחק - הן אוזניות חוטיות שעוטפות את האוזן במלואה, פשוטות לתפעול, מתומחרות בהתאם וקצת מפתיעות לטובה

JLab Nightfall

אני לא יודע כמובן מה קורה בחדר העבודה של כל אחד ואחד, אבל אני אחד מאלו שמחוברים עדיין בבית לעבודה באמצעות מחשב נייח גדול מידות – ואצלי הוא גם מונח על השולחן. אני גם גיימר, לא מקצוען, אבל משחק גם משחק. לעיתים קרובות בגלל תנאי שטח אני צריך לחבוש אוזניות. לא בטוח שבני משפחה, אורחים מזדמנים וגם שכנים ישמחו לשמוע צרחות של שדים מתפוצצים או חריקות לפני תאונת אוטובוס ב-OMSI2 בשעות לא נורמליות של הלילה – ובעצם כמעט בכל שעות היום אם עוצמת הקול גבוהה מדי.

אז מדי פעם אני צריך לוותר על הרמקולים ולעבור למשהו קרוב יותר לאוזניים, ובתקופה האחרונה אני עושה את זה עם Nightfall, אוזניות קשת עוטפות אוזן חוטיות מבית ג'יילאב, שמתחברות למחשב באמצעות חיבור סטנדרטי של 3.5 מ"מ. החברה נחשבת לאחת המוערכות בשוק בזכות הניסיון הרב שלה באוזניות מכל הסוגים, ולא מעט מהן זכו להערכה ולביקורות טובות – מאוזניות TWS ועוד אוזניות קשת, בעיקר אלחוטיות, אבל Nightfall הן הראשונות שהחברה מייעדת באופן מפורש לשוק המשחקים – ולפי החברה גירסה אלחוטית שלהן אמורה להגיע לשוק מאוחר יותר השנה.

מה המשחק?

מה מבדיל אוזניות משחק מאוזניות רגילות? אולי יותר נכון לשאול מה המשותף בין אוזניות עבודה לאוזניות משחק. התשובה היא מיקרופון. כיום בעולם המשחקים המקוונים, תחרותיים או לא, תקשורת בין שחקנים במשחקים מרובי משתתפים היא חלק מהעניין, ולא רק במשחקי לחימה – אפילו במשחקים הרבה יותר רגועים כמו משחקי בנייה ואפילו נהיגה.

מיקרופון הבום שמשולב באוזניות הללו הוא בדיעבד החלק הכי בינוני בחבילה. הוא מספק את העבודה, אבל לא באיכות גבוהה מדי. כשהוא פתוח הוא מגיע ממש עד לקצה הפה, אבל בכל זאת במשחקים עתירי פעולה ורועשים היו שחקנים שטענו שהם לא שומעים אותי מספיק טוב. לרוב, עם זאת, הוא ביצע את משימתו.

אבל יש לו יתרון. יש אוזניות שבהן אפשר לנתק את המיקרופון כשהוא לא בשימוש, באחרות, כמו ב-Nightfall, פשוט מזיזים אותו מעלה, ואת זה אני מעדיף. במצב זה הוא גם עובר למצב השתקה, כך שאף אחד לא שומע, והמשתמש גם לא רואה ולא מרגיש את המיקרופון שנע למעלה אל מעבר לטווח ההצצה מקצה העין השמאלית. זה עובד היטב.

מפתיעות לטובה. JLab Nightfall.

מפתיעות לטובה. JLab Nightfall. צילום: ג'יילאב

מה השמע?

האוזניות מצוידות בדרייברים דינמיים יחסית גדולים בגודל 50 מ"מ, המבוססים על מגנט ניאודימיום, שמקנה עמידות במקביל להיענות טובה לאורך כל טווח השמע האנושי, מ-20 הרץ ועד 20 קילו-הרץ, ועם היענות של 32 אום. בפועל, טווח התדר הוגבל ל-100 עד 10 קילו-הרץ, אבל עם תפוקה שיכולה להגיע עד 102 דציבלים פחות או יותר, ועם תמיכה בצליל היקפי התוצאה מפתיעה יחסית לטובה – הצלילים במשחקים מפורטים מאוד, הרעשים בסביבה מאפשרים להבין מאיפה הם מגיעים, מכל זווית, ובמשחקי פעולה וירי אפשר לשמוע את כיוון היריות, צעדים מכל מיני כיוונים, וזה עובד היטב.

וזה עובד היטב, באופן שאולי קצת הפתיע אותי בהתחלה, לפני שפשוט התחלתי לנצל את זה גם בעת שמקשיבים למוזיקה. ההגדרה של האוזניות מהמפעל מספקת דגש יחסית חזק על באסים, אבל לא יותר מדי. כאחד שחובב עד מאוד מוזיקת רוק עד כבדה מאוד, האוזניות מספקות את הסחורה היטב, במיוחד כשזה לא בא יותר מדי על חשבון צלילי הביניים והטרבל, כך שגם בעת סטייה מדי פעם אל מוזיקה אלקטרונית יותר, למשל ניו אורדר או גארי ניומן הענק, נהניתי מאוד.

באוזנייה השמאלית יש כפתור אחד ויחיד ששולט בעוצמת הקול, אבל הוא שולט בעוצמה שמגיעה אל האוזניות מהמחשב, כך שצריך להקפיד שלא לבחור עוצמת קול חלשה מדי במחשב. בכל מקרה, זה מספק והתגובה חלקה.

נוח לשימוש?

כאוזניות קשת בכיסוי מלא מצוידות Nightfall כמובן בכריות שמכסות את האוזניים לחלוטין מכל הכיוונים, כך שבאופן טבעי הן מספקות סינון רעשים פסיבי, וזה עוזר לבידוד מהסביבה ומקל על שיחות גם אם לא משחקים באותו רגע, אלא עסוקים בשיחת וידיאו. עם מוזיקה ומשחקים זה לא ממש משנה אפילו בעוצמה לא גבוהה מדי.

הכריות מבוססות על ספוג רק אבל לא מדי, והן מאוד נוחות גם אם משתמשים באוזניות לאורך זמן רב, ואת זה אני אומר מניסיון אישי, אפילו עד שעות רבות, בלי הזעה גם שהמזגן לא עובד. לאוזניות יש תנועה יחסית רחבה על הציר האנכי עד כדי פתיחה מלאה, שמאפשרת גם להניח אותן בקלות בתיק, ולכל אחת מהן יש חיבור מבוסס ציר לרשת, שמאפשר גם מעט תנועה על הציר האופקי, כך שההתאמה לאוזן פשוט מצוינת.

הקשת המתכתית גמישה אך חזקה מספיק כדי שהאוזניות יישבו טוב במקום, ויש רצועת וולקרו צבעונית/אפורה שדואגת ליציבות על הראש בחלק העליון שלו והיא ניתנת להתאמה ומונעת כמובן מגע ישיר עם הקשת וגם תנודות מיותרות.

אז מה התוצאה?

Nightfall הן בסופו של דבר אוזניות שמתאימות לכל מי שצריך אוזניות כלליות בבית, ממשחק ועד שיחות, וגיימרים בדרך כלל גם כך מעדיפים חיבור חוטי. עם נוחות תפעול, עם איכות שמע מפתיעה לטובה, כבל מספיק ארוך שלא יסתבך בדברים בדרך אל האוזניים, ועם מחיר נוח של 199 שקלים מדובר באוזניות משחק טובות למדי, במיוחד עבור מי שנכנס לתחום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים