סקירה: 14 אינץ' של קלילות וחוזק

Asus ExpertBook B9 B9403 הוא מחשב עסקי נייד חדש, ששוקל 990 גרם, עם מסך OLED מרשים של 14 אינץ', שעבר את מבחני העמידות של צבא ארה"ב ובעל תכונות נוספות של מחשב עסקי ברמת פרימיום

חזק וקליל. ExpertBook B9 B9403.

למרות שלא מדובר בתופעה חדשה, עדיין די מדהים לגלות שוב ושוב עד כמה המחשבים הניידים הופכים באופן ממוצע ליותר ויותר קלים. אני לא מדבר כמובן על מחשבים לכאורה כמו ה-Surface של מיקרוסופט, שהם למעשה טאבלטים שיש להם גם מקלדת שאפשר לחבר במגנט, אלא על ניידים מהשורה, אם תרצו, שבהם המקלדת היא חלק אינטגרלי לחלוטין.

990 גרם, כמו המשקל שבו מתהדר המחשב העסקי החדש ExpertBook B9 B9403 מבית אסוס, זה ממש לא המשקל הכי קל שאפשר למצוא בסביבה. אבל עצם העובדה שאני כותב את המשפט הזה על נייד שמצויד במסך 14 אינץ' מראה עד כמה הפכנו למפונקים – וכן, אני לא לבד, נכון?

קלילותו של המחשב מושגת על ידי שימוש בסגסוגת פרימיום, שמורכבת ממגנזיום וליתיום, ולמרות דקיקותו הוא עבר את מבחני העמידות של צבא ארצות הברית, MIL-STD-810H – מה שאומר שאין מה לחשוש לקחת אותו לדרכים אם אתם מאלו שנמצאים רוב הזמן דווקא הרחב מהבית והמשרד כאחד.

מסך נהדר והרבה חיבורים

אסוס מביאה למחשב העסקי הזה את התכונות שהיא טובה בהן, וזה אומר, בין השאר, מסך OLED נהדר ברזולוציה גבוהה יחסית של 2880×1800 פיקסלים בקצב רענון של 90 הרץ ועם תמיכה של 100% במרחב הצבעים sRGB, אך ללא תמיכה במגע. התצוגה פשוט נפלאה, הצבעים חדים ועשירים, ויוצרי תוכן מאוד יאהבו את הדיוק שלהם, שגם הוביל לכך שהמחשב זכה לאישור של Pantone.

למרות שמדובר במחשב נייד קל משקל, שגובהו המרבי מגיע ל-16.9 מ"מ, יציאות לא חסר בו, ויש מספיק חיבורי USB-A ו-USB-C כדי לחבר התקנים חיצוניים, וזה לפעמים חסר בניידים המודרניים. יש גם אפשרות לחיבור למסך חיצוני באמצעות מחבר HDMI 2.1 מעודכן.

יש גם סוללה גדולה יחסית לממדים הפיזיים של המחשב, עם נפח עבודה של 63WHr וזה הספיק בבדיקות שלי לכ-8:40 שעות מכובדות של עבודה, כשהבהירות עדיין מספיק גבוהה כדי לעבוד מבלי לאמץ את העיניים – והבהירות המרבית היא 400 ניט.

המעבד הוא Core 7 Processor 150U, מעבד מסדרת ה-Raptor Lake Refresh, כלומר מעבד שאין בו NPU – ובעידן הנוכחי זו סוג של חולשה, אם כי באופן יחסי מאוד, כי כל מטלות הבינה המלאכותית מבוצעות למעשה בליבה הראשית ובליבה הגרפית, ובמטלות הקשות זה מוביל להתחממות רבה מדי, למרות שה-TDP הבסיסי של המחשב הוא 15 ואט בלבד.

לצד זה, אסוס לא חסכה: יש לא פחות מ-32 גיגה-בייט זיכרון RAM מסוג LPDDR5x החסכוני בצריכת אנרגיה, ולא פחות מ-2 טרה-בייט של זיכרון אחסון מהיר מסוג M.2 2280 NVMe PCIe 4.0.

התוכנה שמלווה מקרוב

MyASUS, תוכנת השליטה והבקרה של אסוס, מותקנת גם ב-B9 כמובן, והיא הולכת והופכת למקיפה יותר, ואפילו נוחה יותר לשימוש. מעבר לעדכוני תוכנה כשצריך, מעבר לכך שהיא מאפשרת לבצע אבחונים מלאים של המחשב וגם להציג את מצב המערכת כולה, היא מספקת גישה לאפשרויות רבות מספור להגדרת השימושיות במחשב – מקביעה של הגדרות שקשורות לשימוש בסוללה ובטעינה שלה, דרך הגדרות שמע ותצוגה, כולל תכונת ה-ClearVoice, המבוססת על בינה מלאכותית, לשיפור איכות השיחה בוועידות וידיאו ושיחות ממוחשבות (יש גם מקש ייעודי לכך), ועד הגדרות פרטיות ואבטחה, כמו כיבוי המסך בעת עזיבת המחשב והדלקתו מחדש בעת שחוזרים אליו על ידי שימוש במצלמת הרשת של המחשב ובעזרת חיישן האינפרה-אדום שמלווה אותה.

למעשה, זה מראה שאסוס עושה בינה מלאכותית במחשבים כבר די מזמן. בהתאם למגמה החדשה יש במקלדת גם מקש Copilot, שפותח את האפליקציה המתאימה ישירות. אותי באופן אישי המקש הזה קצת מצחיק, במיוחד שמציינים אותו כשינוי ענק, אבל זה הסטנדרט החדש ולא סוטים ממנו גם אם אין במעבד NPU.

המקלדת עצמה נוחה מאוד לשימוש. ההפרדה בין המקשים המרובעים מצוינת, והם יורדים לעומק של עד 1.5 מ"מ ונוחים להקלדה ארוכה, אבל עם אבל קטן: המרכז קצת שוקע מדי, אחד המחירים של שלדה קלת משקל בלי חיזוקים באמצע. משטח העכבר פשוט ענק, אי אפשר להגדירו אחרת, נוח מאוד לשימוש והוא מגיע עם התכונה הייחודית כל כך לאסוס, שבה לחיצה על כפתור קטן למעלה מציגה מקלדת נומרית וירטואלית נוחה מאוד לשימוש, מבלי להפריע לפעילות של המשטח.

יש גם תוכנה קטנה בשם ExpertWidget, שמלווה את המחשב כמו ניידיי ExpertBook אחרים, ומאפשרת הרחבה של הפונקציות המיוחדות על ידי שימוש במקשים 1-4 והמקשים F10 ו-F12 מתוך כמה וכמה אפשרויות בחירה. אבל חבל שאי אפשר לבחור להריץ תוכנה כזו או אחרת.

המפרט שבו הגיע המחשב לבדיקה הוא הגבוה ביותר שמוצע עבורו, וזהו מחשב שנמכר לפי דרישה, כלומר הלקוח צריך לבקש אותו באופן ספציפי. העלות שלו, בכל מקרה, עומדת על 9,949 שקלים, וכן, זה ממש לא זול – זהו לכל דבר ועניין מחשב עסקי ברמת פרימיום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים