בגלל המחיר: קוואלקום הכריזה על מעבד עם 8 ליבות מחשוב בלבד

מעבד הבינה המלאכותית Snapdragon X Plus מאפשר ליצרניות הניידים להציע מחשבי AI זולים יותר מהמחירים הגבוהים של המחשבים עם מעבדי ה-Copilot+ PC של החברה

מעבד חדש. קוואלקום.

קוואלקום הכריזה, במסגרת תערוכת IFA 2024, על תוספת חדשה למערך מעבדי הבינה המלאכותית לשוק המחשבים הניידים שלה: היא הציגה מעבד Snapdragon X Plus עם 8 ליבות מחשוב בלבד, ואת לעומת 10 ליבות בהשקה הראשונית – ועוד פחות מ-12 הליבות של מעבדי ה-Snapdragon X Elite המובילים.

המטרה העיקרית בהשקת המעבד הזה היא לאפשר ליצרניות הניידים להציע מחשבי בינה מלאכותית זולים יותר מאשר בהשקה הראשונית. בקוואלקום מסמנים את הסכום של 700 דולר כקו העלות עבור ניידים שיהיו מבוססים על המעבד החדש, וזאת לעומת מחירים של 1,200 דולר ויותר בגל הראשון של הניידים שהושקו עם מעבדי ה-Copilot+ PC של החברה.

לדוגמה, Vivobook S 15 עם מעבד Snapdragon X Elite, שנסקר כאן, באנשים ומחשבים, כמחשב הראשון בישראל שהוצע עם המעבד החדש, תומחר ב-1,300 דולר. כעת, עם המעבד החדש, הוא יוצע במחיר של פחות מ-900 דולר.

אולם, לא מדובר רק בפחות ליבות מחשוב. למעשה, הדבר היחיד שזהה בין ה-Snapdragon X Plus החדש לחבריו הוא שבב ה-NPU, שיציע, גם במקרה שלו, 45TOPS. בנוסף, הוא יגיע עם מעבד גרפי חלש יותר, שלא יספיק למשחקים אפילו ברמה נמוכה יותר ממה שניתן להריץ במעבדים הנוכחיים, וכן עם 30% פחות זיכרון מטמון. גם שבב העיבוד הגרפי תומך בעד 36 מגה-פיקסל – כמעט מחצית מהמעבדים האחרים.

מחשבים ניידים המבוססים על המעבד החדש כבר הוכרזו, והם אמורים להגיע לשוק עוד לפני סוף השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים