אסוס הכריזה על שורת מחשבים חדשים

כפי שאסוס עושה בדרך כלל כשיוצא דור חדש של מעבדים, היא הגיבה מהר מאוד להשקה של מעבדי הלונאר לייק של אינטל עם שלל הכרזות - הן לשוק הארגוני והן לשוק הצרכני

ה-ExpertBook P5 (P5405) של אסוס.

כמו בכל דור חדש של מעבדים, ולא משנה של איזו חברה, השוק מגיב מהר מאוד עם הכרזות על מחשבים חדשים שמבוססים על המעבדים שזה עתה באו לאוויר העולם. אסוס כמעט תמיד נמצאת ברשימה הזו, וזה נכון גם במקרה של מעבדי הלונאר לייק החדשים של אינטל, שהוכרזו אתמול (ד').

החברה הכריזה על ExpertBook P5 (P5405) בסדרה העסקית שלה, שיהיה הראשון שמציעה החברה לשוק המוגדר הזה שמגיע עם מעבדים עם שבב NPU עוצמתי – שמציעים יכולת חישוב של 47 טריליון פעולות בשנייה לכל היותר בדגם הזה. אסוס מציעה את המחשב הזה עם אפשרות בחירה של אחד מכמה מעבדים, והמוביל ביניהם הוא Core 7 Processor 258 V עם 32 גיגה-בייט זיכרון מובנה במעבד עצמו, ועם מהירות בסיסית של 1.8 גיגה-הרץ ומהירות טורבו מרבית של 4.8 גיגה-הרץ.

יש גם שבב גרפי חדש, Arc 140 V עם 16 גיגה-בייט זיכרון, שאף הוא אמור לספק ביצועי בינה מלאכותית חזקים במיוחד. הוא גם יניע את מסך ה-14 אינץ' ברזולוציית 2500×1600 פיקסלים של המחשב, שמציע בהירות של 400 ניט ותמיכה של 100% במרחב הצבעים sRGB. נפח האחסון משתנה גם הוא לפי בחירה, ויכול להגיע עד 2 טרה-בייט זיכרון.

בהיבט האבטחה הוסיפה החברה הגנה נוספת ל-BIOS של המחשב, עם עמידה בתקן המחמיר המעודכן NIST SP 800-155, כדי למנוע התקפות על הקושחה של המחשב, וזאת מעבר לזיהוי פנים ולטכנולוגיות אבטחה מהשורה. המחשב שוקל כ-1.3 ק"ג, וזה כולל סוללת 63 וואט/שעה על גובה של 1.65 ס"מ. המחיר טרם פורסם.

שני מחשבי Expertbook P1

עבור ארגונים שמחפשים ניידים עסקיים בעלות נמוכה יותר, לשימושים שונים כפי הנדרש, מציעה אסוס שני מחשבי Expertbook P1, עם מסכי 14 ו-15.6 אינץ' ברזולוציית FHD ועם משקל של 1.4 ו-1.6 ק"ג, בהתאמה. הם מבוססים אמנם על מעבדי הדור ה-13 של אינטל, עד Core i7-13700H, במטרה להוריד עלויות לעומת מחשבי הדור הנוכחי, אבל מגיעים עם אפליקציה ייעודית וקניינית בשם AI ExpertMeet, מבית אסוס עצמה, שניתן להשתמש באמצעותה ביכולות בינה מלאכותית כדי לשפר פגישות ופרודוקטיביות.

מחשב ה-NUC הראשון של אסוס

בגזרה הצרכנית, אסוס הציגה את מחשב ה-NUC הראשון שלה, אחרי שרכשה את הזכויות לשם מאינטל. המחשב, NUC 14 Pro AI בשמו המלא, מבוסס על מעבד Core Ultra 9 מדור המעבדים החדש של ענקית השבבים, והוא מציע ביצועי בינה מלאכותית כוללת שלפי אסוס מגיעים ל-120 TOPS.

ה-NUC 14 Pro AI של אסוס.

ה-NUC 14 Pro AI של אסוס. צילום: יח"צ

כמו כל מחשבי ה-NUC, המידות שלו קטנות – 130x130x34 מ"מ, וזה מספיק כדי להציע ארבעה חיבורי UJSB-A, שני חיבורי USB-C, חיבור HDMI בגודל מלא, חיבור לרשת מקומית וחיבור לאוזניות. כמו כן, הוא תומך ב-WiFi 7, כולל קורא טביעות אצבע מבונה ומכיוון שמדובר במחשב בינה מלאכותית, יש בחזית שלו כפתור Copliot. למה כפתור? כי במחשבים נייחים עדיין אין את הגישה ל-Copliot מהמקלדות המותאמות להם – מה שכבר קיים במקלדות של המחשבים הניידים בדור הנוכחי.

עוד הכרזות

אסוס הציגה בנוסף את הניידים ההפיכים הראשונים שלה עם מעבדי בינה מלאכותית. מחשבים אלה מגיעים עם מסכי OLED בגדלים של 14 ו-16 אינץ', כחלק ממשפחת ה-Vivobook Flip, ושניהם מבוססים על מעבדי לונאר לייק ברמה של עד Core Ultra 7. לפי החברה, סוללת ה-70 וואט/שעה שלהם יכולה להספיק לעד 25 שעות עבודה.

ה-Vivobook 14 Flip של אסוס.

ה-Vivobook 14 Flip של אסוס. צילום: יח"צ

החברה הציעה בנוסף גרסה מעודכנת של Vivobook S 15, שהיה הראשון שהוצע בארץ עם מעבד Snapdragon X Elite, ונסקר כאן, באנשים ומחשבים. הפעם מגיע המחשב עם המעבד החדש של קוואלקום, Snapdragon X Plus, שמוצע עם 8 ליבות בלבד.

גם מחשב ה-Zenbook S 14 עם מסך ה-14 אינץ' של החברה זכה לגרסה מעודכנת, עם מעבד Core Ultra 9 ממשפחת הלונאר לייק, והוא מציע משקל קל של 1.2 ק"ג על עובי של 1.1 מ"מ. יש למשפחת המחשבים הזו "בן" חדש – Zenbook S 16 עם מסך OLED, כמו של "אחיו", אבל בגודל 16 אינץ', ועם אותו מעבד.

מחשבים אלה אמורים להיות זמינים בשוק כבר החודש, ייתכן שגם בישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים