אפל השיקה iMac חדש – המכשיר השני שמבוסס על מעבד ה-M4

ההשקה הזאת היא חלק מרצף של השקות שהחברה אמורה לבצע בימים הקרובים, יום אחר יום ● מה המפרט של המכשיר?

מחשב ה-iMac החדש.

אפל השיקה היום (ב') אחר הצהרים (שעון ישראל) מחשב iMac, שיש בו את שני ה-"היי-לייטים" החדשים שלה: מעבד ה-M4 ושירות הבינה המלאכותית Apple Intelligence. ההשקה הזאת היא חלק מרצף של השקות שהחברה אמורה לבצע בימים הקרובים, יום אחר יום.

מדובר במכשיר השני של אפל שמבוסס על המעבד החדש, לאחר שלפני כמה חודשים היא השיקה מחשב iPad Pro בשתי גרסאות: האחת עם תשע ליבות מחשוב והשנייה עם 10 ליבות מחשוב, ושתיהן עם 10 ליבות גרפיות. גרסת ה-10 ליבות מחשוב תשמש גם את אחד מדגמי ה-MacBook Pro החדשים, שכבר נחשף על ידי מדליפים מרוסיה, עם מסך 14 אינץ' ועם 16 גיגה-בייט זיכרון RAM, לכל הפחות. גרסאות אחרות של ה-MacBook Pro, עם מסכי 14 ו-16 אינץ', כבר יצוידו במעבדים מתקדמים יותר במשפחה, בדמות M4 Pro ו-M4 Max.

ה-iMac החדש מציע, על פי אפל, מהירות שגבוהה עד פי 1.7 מאשר הגרסה עם מעבד M1 לשימושים יומיומיים, ועד פי 2.1 לשימושים מורכבים יותר, כגון משחקים ועריכת תמונות. שבב החישוב העצבי שלו מהיר ביותר מפי שלושה מזה של ה-iMac עם מעבד M1. הגלישה במכשיר החדש על גבי דפדפן ספארי מהירה, על פי החברה, עד פי 1.5. עוד מציינים באפל כי המכשיר החדש שלהם מהיר עד פי 4.5 ממחשב ה-All-in-one עם מסך 24 אינץ' הפופולרי ביותר ומעבד ה-Core 7 של אינטל (הם לא מציינים באיזה מכשיר מדובר). כמו כן, לדבריהם, הוא מהיר עד פי שישה יותר ממכשירי ה-iMac שמבוססים על מעבדי אינטל.

אפל מציעה את ה-iMac החדש בשתי גרסאות – שתיהן עם מסך רטינה בגודל 24 אינץ' וברזולוציה של 4.5K, ועם "מרקם ננו" (Nano-Texture), שלפי החברה "מפחית באופן דרסטי השתקפויות וסנוור". הגרסה האחת מגיעה עם שמונה ליבות מחשוב ושמונה ליבות גרפיות, נפח זיכרון של 16 ועד 24 גיגה-בייט, קונפיגורציית SSD של 256 גיגה-בייט ועד 1 טרה-בייט, שני פורטי USB 4/ Thunderbolt, צבעי ירוק, צהוב, כתום, ורוד, סגול, כחול וכסף, ותג מחיר של 1,299 דולר (50 דולר פחות למוסדות לימוד). הגרסה השנייה מגיעה באותם הצבעים ועם 10 ליבות מחשוב ו-10 ליבות גרפיות, זיכרון של 16 גיגה-בייט ועד 32 גיגה-בייט, קונפיגורציית SSD של 256 גיגה-בייט ועד שני טרה-בייט, ארבעה פורטי Thunderbolt ותג מחיר של 1,499 דולר (100 דולר פחות עבור מוסדות לימוד).

המכירה המוקדמת של המכשירים החלה היום, בחנות המקוונת באתר אפל. הם יתחילו להגיע ללקוחות, וכן להימכר בחנויות הפיזיות של אפל ואצל המשווקים המורשים שלה, ב-8 בנובמבר.

ה-M4 הוא מעבד חשוב מבחינת אפל, ולכן מדובר בשורה ארוכה של הכרזות שהיא תבצע בימים הקרובים. הסביבה היא קפיצה משמעותית, איך לא, בעוצמה של שבב החישוב העצבי: הוא אמור להציע 38TOPS מול 18TOPS בלבד במעבדי ה-Pro וה-Max של הדור הקודם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים