דיווחים: אפל תציג מחשבי iPad חדשים כבר בתחילת השנה הבאה

שבב CDMA-GSM של קוואלקום יאפשר לדור השני של מחשבי הלוח מבית אפל לפעול במרבית רשתות הסלולר בארצות הברית, אירופה ואסיה ● על פי הדיווחים, יופיע הדור הבא של מחשבי ה-iPad ברבעון הראשון של 2011 ויתאפיין בעיצוב דק יותר

מחשבי ה-iPad מהדור השני, שיושקו בתחילת השנה הבאה, יהיו דקים יותר ויוכלו לפעול במרבית רשתות הסלולר ברחבי העולם – כך על פי דיווחים שהופיעו ברשת.

מהדיווחים עולה, כי דגמי 3G של מחשבי ה-iPad יצוידו בשבב מתוצרת קוואלקום (Qualcomm), שיאפשר להם לפעול הן ברשתות CDMA והן ברשתות GSM. כך יוכל אותו מכשיר לפעול ברשתות של ארבע חברות הסלולר הגדולות בארצות הברית – AT&T, ספרינט (Sprint), טי-מובייל (T-Mobile) ו-וריזון (Verizon ) – וכן ברשתות של חברות סלולר באירופה ובאסיה.

"מבדיקות שערכנו עולה, כי אפל (Apple) מתכוונת להפסיק את הייצור של דגמי 3G של מכשירי ה-iPad בחודשיים הקרובים" – כך צוטט בריאן בלייר, אנליסט מחברת Wedge Partners, בידיעה שהופיעה בסוף השבוע בבלוג All Things Digital של הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal). "זאת, על מנת להכשיר את הקרקע לדור הבא – World iPad – עם שבב חדש מתוצרת קוואלקום, שיתמוך הן ברשתות GSM והן ברשתות CDMA ברחבי העולם" –

בלייר ציין, כי מבדיקה שנערכה בערוצי השיווק של קוואלקום עולה שאפל נערכת לייצר בשנה הבאה כ-48 מיליון יחידות של מחשבי iPad, וכי הדגמים החדשים יהיו דקים מהדגם הנוכחי. כדי להפחית את העובי, ייוצרו המכשירים מלוח מתכת בודד, בתהליך דומה לזה שבו מיוצרים מחשבי MacBook בעלי המארז האחוד.

אפל, כדרכה, מסרבת להתייחס למוצרים עתידיים, אולם עזרא גוטהייל, אנליסט מחברת Technology Business Research, אמר לשבועון InformationWeek האמריקני, כי דיווחים אלה הגיוניים, משום שהאסטרטגיה של אפל הייתה מאז ומתמיד להימנע מלייצר מהדורות שונות של מכשירי iPhone עבור טכנולוגיות סלולר שונות. בארצות הברית, למשל, פועלים מכשירי iPhone מאז שהושקו לראשונה, בשנת 2007, אך ורק ברשת של AT&T, אם כי על פי דיווחים שונים, בקרוב תופיע גרסה שתפעל ברשת של וריזון.

"סביר בהחלט שאפל תייצר מוצר שיפעל בכל מקום", אמר גוטהייל ביחס לדיווחים על מחשבי iPad החדשים. "אפל שאפה מאז ומתמיד להציע מוצר בודד שמתאים לכולם".

יצוין, כי על פי ידיעה שהופיעה בבלוג הטיוואני DigiTimes, ונסמכת על מקורות שביקשו לשמור על עילום שם, יופיעו מחשבי iPad החדשים ברבעון הראשון של 2011.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים