הערכות: מחשבי MacBook Pro של אפל יצוידו בטכנולוגיית Light Peak של אינטל

הדגמים החדשים שלהם יהיו הראשונים שיצוידו בטכנולוגיה החדשה של אינטל ● העברת קבצים בין מכשירים שתומכים בטכנולוגיה החדשה תיעשה בהם בקצב מהיר בהרבה מאשר בפרוטוקולים המקובלים כיום, דוגמת USB 2.0 או USB 3.0

על פי ההערכות, אפל (Apple) תשיק את הדגמים החדשים של מחשבי MacBook Pro היום (ה'), יום הולדתו של המנכ"ל הנערץ של החברה, סטיב ג'ובס. החידוש המשמעותי ביותר, אולי, בדור החדש יהיה הממשק המהיר Light Peak של אינטל (Intel), שיזכה לשם Thunderbolt. העברת קבצים בין מכשירים שתומכים בטכנולוגיה החדשה תיעשה בקצב מהיר בהרבה מאשר בפרוטוקולים המקובלים כיום, דוגמת USB 2.0 או USB 3.0.

קצב התקשורת בדור הראשון של טכנולוגיית Light Peak יעמוד על 10 ג'יגה-סיביות לשניה – פי שניים לערך מאשר בטכנולוגיית USB 3.0 – וההערכה היא שבעשור הבא יגיע הקצב ל-100 ג'יגה-סיביות לשניה. אינטל הציגה את טכנולוגיית Light Peak ליצרניות חומרה בסוף השנה שעברה ומסרה, כי הטכנולוגיה תגיע לשוק השנה.

לא ניתן היה לקבל תגובה מאפל, שמסרבת להתייחס למוצרים עתידיים.

ליז קונר, אנליסטית בכירה מ-IDC, ציינה, כי אינטל התמהמהה ביישום טכנולוגיית USB 3.0 בשבבים מתוצרתה והעריכה, כי הסיבה לכך היא רצונה לבסס את מעמדה של טכנולוגיית ה-Light Peak. לדבריה, מדובר בטכנולוגיה "מהירה בהרבה מ-USB 3.0, ולקצב התקשורת חשיבות רבה נוכח העובדה שהנפח של הקבצים שמעבירים המשתמשים גדל במהירות.  אין ספק שאפל שואפת להקדים את כל השאר".

עם זאת, קונר ציינה, כי בשוק הארגוני אין חשיבות רבה לטכנולוגיית Light Peak, משום שחברות שצריכות להעביר קבצים גדולים עושות זאת בדרך כלל בטכנולוגיות אחרות, דוגמת ערוצים אופטיים או InfiniBand.

בשוק הפרטי השיקולים אחרים, ולמרות העליונות של Light Peak והגמישות הרבה שלה – היא תומכת, בין השאר, גם ב- USB 3.0 – הרי שהשליטה של אינטל בטכנולוגיה עשויה לגרום ליצרניות החומרה להעדיף דווקא את USB 3.0. משום כך, ייתכן שגורלה של טכנולוגיית Light Peak לא יהיה שונה מזה של Firewire – טכנולוגיה נוספת שבה תמכה אפל ושהצרכנים העדיפו על פניה את USB 2.0 הפחות יקרה.

שאלה נוספת שנותרה פתוחה היא האם הדור החדש של מחשבי iPad, שיוצג, ככל הנראה, ב-2 במרץ, יצויד בחיבור Light Peak. משתמשים שניסו להעביר קבצים גדולים בין נגני iPod, מכשירי iPhone ומחשבי iPad ישמחו ודאי אם התשובה תהיה חיובית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים