מחשבי לוח עם חלונות 8 – רק ב-2012?

על פי הדיווחים, תוכל מיקרוסופט להציע מערכות חלונות 8 למחשבי לוח רק בעוד שנה וחצי לפחות ● אם דיווחים אלה נכונים, נראה, כי מיקרוסופט תתקשה להדביק את הפער מול מתחרות דוגמת אפל וגוגל, ששולטות בשוק הלוהט של הטאבלטים

על פי דיווחים שפורסמו ביום ו', תוכל מיקרוסופט (Microsoft) להציע מערכות חלונות (Windows) למחשבי לוח רק לקראת סוף שנת 2012.

על סמך מקורות יודעי דבר שביקשו לשמור על עילום שם, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg) שמערכת ההפעלה חלונות 8 (Windows 8), שבעבר הבטיחה מיקרוסופט, כי תוצע בגרסאות מיוחדות למחשבי לוח, מחשבים שולחניים ופלטפורמות ניידות, תגיע למדפי החנויות רק בעונת הקניות שלקראת החזרה ללימודים בשנה הבאה.
אם דיווחים אלה נכונים, נראה, כי מיקרוסופט תתקשה להדביק את הפער מול מתחרות דוגמת אפל (Apple) וגוגל (Google), ששולטות בשוק הלוהט של הטאבלטים עם מחשבי iPad ומערכות אנדרואיד (Android).

לא ניתן היה לקבל תגובה ממיקרוסופט.

בתערוכת CES, שנערכה בתחילת ינואר בלאס-ווגאס, אישרו מנהלי מיקרוסופט, כי מערכת חלונות תעבור שיפוץ משמעותי בגרסה הבאה – חלונות 8 – על מנת שתוכל להתאים גם לארכיטקטורת המעבדים של ARM ולא רק לפלטפורמות x86 המסורתיות. עם זאת, המנהלים לא ציינו אז מתי חלונות 8 תושק.

מעבדי ARM הקומפקטיים, בעלי צריכת החשמל הנמוכה, הפכו לפלטפורמה הנבחרת של יצרניות מחשבי הלוח. חברות דוגמת מוטורולה (Motorola) ונוקיה (Nokia) עתידות להשיק השנה יוצר מ-50 דגמים שונים של מחשבי לוח עם מעבדי ARM. אנשי מיקרוסופט מבקשים, כמובן, להבטיח שחלונות תוכל לשגשג גם בעולם מחשבי הלוח, אך ההתאמה של מערכת ההפעלה לפלטפורמה החדשה יוצרת עיכובים משמעותיים, ולפחות בשנה הקרובה ייהנו, ככל הנראה, אפל, גוגל ושותפותיה מבלעדיות כמעט מוחלטת בשוק הטאבלטים.

ביל שופ, אנליסט מפירמת גולדמן-זקס (Goldman Sachs), העריך, כי השנה עשויים מחשבי הלוח לשמש תחליף לכשליש ממחשבי ה-PC. "אנחנו צופים, כי הרוב המכריע של מחשבים אלה יתבסס על ארכיטקטורת ARM ועל מערכות ההפעלה iOS או אנדרואיד" אמר. "אם אכן תתממש תחזית זו, תהיה זו הפעם הראשונה מזה 30 שנים שטכנולוגיה שאינה מבוססת על השילוב בין מיקרוסופט לאינטל (Intel) קונה לה אחיזה משמעותית בעולם המיחשוב האישי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים