פורסטר: אפל תשלוט בלפחות 80% משוק הטאבלטים האמריקני ב-2011

ה-iPad יוסיף לככב השנה בשוק מחשבי הלוח, בין היתר משום שהמתחרים שלו "יקרים מדי" - על פי חברת המחקר ● פורסטר מסמנת את אמזון כמתחרה פוטנציאלית, שיכולה לייצר טאבלט משלה ● חברות נוספות שהחברה מצביעה עליהן ככאלה שיכולות לזעזע את השוק הן סוני, מיקרוסופט ו-ויזיו

אפל (Apple) תשלוט ב-2011 בשוק הטאבלטים האמריקני – כך עולה מדו"ח חדש שפרסמה פורסטר (Forrester). אחת הסיבות לכך היא, על פי חברת המחקר, שטאבלטים שמתחרים ב-iPad של אפל "יקרים מדי" ו-"צפויים להיכשל" השנה.

מעניין שפורסטר מצביעה דווקא על אמזון (Amazon), שכלל לא נכנסה לשוק הטאבלטים, כחברה בולטת שיכולה ליצור טאבלט מתחרה, שתשולב בו גישה ישירה לחנות שלה ואפשרות לרכישה בלחיצת מקש, ועם שירותים שונים, כמו השוואת מחירים.

עם זאת, על פי חברת המחקר, אמזון אינה היחידה שיכולה לזעזע את שוק הטאבלטים. היא מציינת בהקשר זה גם את סוני (Sony), מיקרוסופט (Microsoft) ו-ויזיו.

האנליסטית שרה רוטמן אפס כתבה בדו"ח, כי הטאבלטים שכבר הוכרזו או הושקו בשווקים – של RIM ,HP ,LG, סמסונג (Samsung), מוטורולה (Motorola), טושיבה (Toshiba) וחברות נוספות – הם "מוצרים טובים, אבל עם אסטרטגיות מוצר פגומות ביותר".

לפי הדו"ח, אפל תשלוט לפחות ב-80% מהשוק הטאבלטים האמריקני ב-2011, ומפתחי יישומים צריכים להתייחס לכך. "יש להעריך מחדש עדיפויות של אסטרטגיות מוצר בנוגע למכירת תוכן בטאבלטים", כתבה אפס. לדבריה, "מרבית החברות שדיברנו איתן נותנות עדיפות ליישומי אנדרואיד (Android) לפני ה-iPad, אבל אין זו מסקנה הכרחית שטאבלטי אנדרואיד שווים את ההשקעה בשנה הקרובה. צריך לנסח מחדש אסטרטגיות מוצר הקשורות למכשיר עצמו. יש כאלה שיגלו שהגיוני יותר לחכות עד שהשוק יתייצב לפני שהם משיקים טאבלטים שלא יימכרו בנפחים גבוהים בשנה הקרובה".

אפס העריכה שערוץ ההפצה של אפל בחנויות שלה הוא משמעותי מאוד מבחינת המכירות של המכשיר. "בטווח הקרוב", ציינה, "טאבלטים מתחרים יוסיפו להיות יקרים מדי ואינם יכולים להתחרות בחנויות של אפל כערוץ הפצה. צרכנים לא משווים רק מהירויות ותכונות, יש גם גורם אנושי. לאנשים שעובדים בחנויות של אפל תהיה השפעה אדירה בהדרכת המשתמשים בקשר ל-iPad ואיך להשתמש בו".

"תשוו את החוויה של חנות אפל, שה-iPad נמצא במרכזה ובחזית שלה, לזו של חנות של וריזון (Verizon), שבה הגלאקסי טאב (Galaxy Tab) מעלה אבק במדפים האחוריים ונציגי המכירות לא בדיוק יודעים מה לעשות איתו", הוסיפה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים