אסוס נכנסת לשוק הטאבלטים הישראלי: השיקה את מחשב הלוח הראשון בארץ מבוסס אנדרואיד 3

מערכת ההפעלה של ה-Eee Pad Transformer עברה התאמה לעברית, והוא יכול להתחבר למעין תחנת עגינה שמספקת מקלדת מלאה, משטח שליטה מלא, שתי יציאות USB וקורא כרטיסי SD ● גודל המסך שלו הוא 10.1 אינץ', יש לו מעבד כפול ליבה של Nvidia, שפועל במהירות 1 ג'יגה-הרץ והוא מציע נפח איחסון של 16 ג'יגה-בייט, זיכרון עבודה של 1 ג'יגה-בייט ואורך חיי סוללה של 9.5 שעות

אסוס (Asus) השיקה היום (ג') בישראל את Eee Pad Transformer – מחשב הלוח הראשון שלה שמושק בארץ. מחשב זה הוא גם הטאבלט הראשון בישראל שמבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד 3 (Android 3), המכונה גם Honey Comb.

הגרסה החדשה של אנדרואיד והיישומים הכלולים בה עברו במהלך החודשים האחרונים התאמה מלאה לעברית, בכלל זה היישומים הייחודיים שצורפו לחבילה. אחד מהם הוא, לפי אסוס, ערכת יישומים משרדיים שמתאימה לסביבת ההפעלה החדשה, Polaris Office. היא מספקת, למעשה, ממשק חיצוני לשירותי המסמכים של גוגל (Google) ותאפשר כתיבת מסמכים בעברית.

מחשב ה-Transformer נמכר החל מהיום במחיר של 2,490 שקלים. גולת הכותרת שלו היא יכולתו להתחבר, באמצעות מחבר 30 פינים מיוחד, למעין תחנת עגינה שמספקת מקלדת מלאה, משטח שליטה מלא, שתי יציאות USB וקורא כרטיסי SD. הוא מגיע עם מקלדת צ'יקלט מלאה, בהתאמה למחשבים עם מסכי 10.1 אינץ' – גודל המסך של המחשב החדש. מקלדת זו תגיע לארץ בעוד כחודש וחצי עם חריטה מלאה, אף על פי שכבר כעת ניתן להשתמש בה כדי להקליד בעברית. מעבר לכך, כוללת תחנת העגינה סוללה נוספת, שמספקת למחשב עד שבע שעות עבודה, מעבר ל-9.5 השעות שמספקת הסוללה של המחשב עצמו. המחיר לתחנת העגינה טרם נקבע. בארצות הברית היא נמכרת ב-150 דולרים.

רזולוציית המסך של המחשב החדש היא 1,280×1,024 פיקסלים. הוא מבוסס על Tegra 2 – מעבד כפול ליבה של Nvidia, שפועל במהירות 1 ג'יגה-הרץ ומציע נפח איחסון של 16 ג'יגה-בייט וזיכרון עבודה של 1 ג'יגה-בייט. כמו כן, הוא מצויד במספר חיישנים שמזהים שינויים, וכן בחיישן GPS ובשתי מצלמות (קדמית, ברזולוציה של 1.2 מגה-פיקסלים, ואחורית, המיועדת לצילום, ברזולוציה של 5 מגה-פיקסלים). ה-Transformer מצויד בכל היציאות שניתן למצוא גם במיני מחשב, והוא שוקל 680 גרם בלבד. הסוללה שלו אמורה להספיק ל-9.5 שעות עבודה.

איתן סאן, מנהל המכירות למזרח התיכון של אסוס, אמר שהחברה בחרה להטמיע ב-Transormator את אנדרואיד, ולא מערכת הפעלה אחרת, משום ש-"אנחנו מאמינים שאנדרואיד היא מערכת הפעלה מצוינת לטאבלטים. למה לבחור בטאבלט שמבוסס על אנדרואיד ולא ב-iPad של אפל (Apple)? כי יש לקחת בחשבון גם את הדברים האחרים שמגיעים עם המחשב, ולא רק את מערכת ההפעלה. אנדרואיד 3 כוללת חבילת יישומים משרדית, נגנים וסנכרון קבצים. היא מספקת למשתמש את כל מה שהוא צריך, כולל חוויית משתמש מתקדמת. גרסה 3 של אנדרואיד היא גרסה בשלה ומוכנה לעבודה".

עם זאת, הטאבלטים הבאים שאסוס מתכוונת להוציא טאבלטים יהיו מבוססים לא רק על אנדרואיד. לדברי סאן, כבר כיום בוחנת החברה טאבלטים שמבוססים על גרסאות ראשוניות של חלונות 8 (Windows 8), וברגע שזו תהיה זמינה תשיק החברה קו מוצרים שיהיה מבוסס גם עליה, לצד הקו הנוכחי.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלומי

    למה זה צריך לעלות 1000 שקל יותר מחו"ל הייתי קונה בארץ אם ההפרש לא היה כזה גדול

אירועים קרובים